Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset
-
Jätkälle yllä etten sitten tiedä mikä on naurettavan halpaa. 3800,00 on tuollainen uusi Puretecin moottori jos sen itse joutuisi ostamaan. Minulle tuo on kyllä rahaa ja en tuskin olisi itse sitä enää tuohon autoon laittanut jos olisin itse joutunut moottorin kustantamaan. Nyt remontin työosuus alkaa sentään ykkösellä. Eikä paljon sitä edes ylitä. Ja tosi on että kolmepyttyinen on tuo minun Valtranikin. A-sarjalainen ja varsin mukavan sitkeä kone onkin. Toki hiukan karkeaääninen mutta ei haittaa.
jees h-valta 13.4.2023, 07:19En aivan Jätkän purkausta kyllä käsittänyt mutta jos oja jätetään tukkoon se kait on kyllä virhe. Sellaisen kyllä olen käynyt purkamassa kolmisen vuotta sitten kuusikon harvennuksen jälkeen. Siellä oli järeää koivukuitua oja melko täys. Käsipelillä sen purku ei aivan helpoimpia askareita ollut. Märkää vettynyttä raskasta pölliä paljon. Hiukan kun sai alkua niin liina alta pujottaen ja vedolla ylös. Mut kova puuha ja paljon tuli klapivärkkiä. Miinuksena yksi älypuhelimen kastelu. Nyt en löytänyt samaiselta palstalta kuin yhden tukin tämän päätehakkuun jälkeen. Ojan ylityksessä oli kyllä ollut ongelmia. Iso laskuoja ja huonosti routaa. Liian vähän pöllejä alla ja sitten oli tahittu oikein kunnolla. Pöllit oli ojassa pystyssä mutta kuormatraktori oli kyllä kuiville saatu. Hiukan kuitutappiota tuli firmalle kun pilkkoontuivat poikken. Mutta se ”susimetsä” on nyt kasoilla kuljetusta vartoilemassa. Motokuskikin sanoi ettei ole aikoihin puinut noin huonoa metsää. Ja tosihan se. Harjavallan metsissä ei ilmeisesti paljon ole ennen kaveri toiminut. Kyllä täällä noita piisaa.
jees h-valta 13.4.2023, 07:03Joo, tuonne metsuri motokuskin edellisen sivun arvailuihin. Pösö käyttää aivan omia moottoreitaan eli Puretec 1.2 ltr. turboahdettu kolmisylinterinen. Nyt saa myös jo nelisylinterisenä samaa moottoria. Moottori siis toimii edelleen aivan moitteettomasti ja viimeksi eilenillalla taas Porissa Metsä-Groupin iltatilaisuudessa tuli käytyä. Konepajanrannan parkki aivan täys ja satakolmekymmentä sopparijäsentä kuulemassa uusimmat ympäristön huomioon ottamiset hakkuissa ja metsän hoidossa. Hyvin syötiin ja hyvää infoa tuli vähintäänkin riittämiin. Melkoinen ukkossadeilta joten hyvin kerkesi kuulolle. Hyvää keskustelua ja kritiikkiäkin oli ilmassa. Tolopan irvailuyritykseen senverran että ensimmäistä moottorin vaihtoa siellä verstaalla ei tehdä. Osaavat hommansa ja kurssitus koskee kait nimenomaan tietotekniikan uudelle moottorille virittämistä. Siinähän oppia pitää ottaa usein muutenkin. Moottorin ohjausyksikkö yms. haastavia.
jees h-valta 12.4.2023, 07:12Tanelin ongelma kyllä tuttu minullakin. On jäänyt myös tekemättömiä kohtia mutta seuraavalla kerralla lähellä tehdyllä hakkuulla tehty paikkaukset. Joku kertakin ainut syy oli ettei tienvarren myötäiseen männikköön motokuski halunnut uutta ajouraa. Kun ei aivan tieltä yltänyt rajaan asti noukkia. Seuraava sitten teki sen ja aivan tyylikkäästi tekikin.
jees h-valta 12.4.2023, 07:07Kiinan kaasarissa. Käyntikompensaattori laukeaa vanhemmiten joten vaikea säätää sen jälkeen. minun vanhoissa kuulemma samankaltaista. Poika sahaa loppuun minun yhden 200:n. Mutta kun ei vie huoltoon vaikka olen monesti sanonut että vika on korjattavissa suht järkevällä hinnalla.
jees h-valta 12.4.2023, 07:02Glalle, kyllä, tehdasuusi moottori ja kaikilla oheiskilkkeillä. Löytyy kuulemma suomesta ettei tarvii ranskasta alkaa vartoilla. Veloitus työstä on yhden miehen kahden päivän työ. Näytti olevan aivan heidän tuntiveloituksensa mukainen. Tekijä vielä käy jonkun perehdyttämiskurssinkin alta pois tässä ennen vaihtoa. Takaavat ettei mitään turhia häiriöilmoituksia ole luvassa. Tuli mieleen että taitaa olla polttomoottoreista jopa ylitarjontaa varastoissa kun haluavat niistä helposti luopua.
jees h-valta 11.4.2023, 20:07Juu, Jätkällä homma tuon mittauksen puolesta hallussa. Molemmin puolin on yleensä nk. käteiskauppaerät mitattu tien varressa. Eest ja takkaa.
jees h-valta 11.4.2023, 20:00Oletan myös että huoltohistoriassa on mukavampi että lukee uusi moottori kuin että olisi jäänyt vain maininta öljyn kulumisen lisääntymisestä. Peugeot näyttää todellakin (kuten A.J. yllä totesi) haluavan nuo hihnaturvotukselliset nopeasti syyniin. Juuri hiljan olivat huollossa vaihtaneet samanlaisen moottorin kun hihna oli jo katkennut. Ei se turvonnut hihna kauaa väkisin tarvii pyöriä kun se tahkoaa ittensä pahki. Minulla vanha moottori sentään toimii vielä normaalisti eikä nyt sitten enää konehuoneeseen kurkita. Vaikka lähtisi hinurin lavalla kohti huoltoa. Taitaa yksi Kaakonkulman reissukin vielä mennä vanhalla.
jees h-valta 11.4.2023, 19:50Taneli on huomannut saman kuin minäkin. Pakkaa olemaan hölmöä kappalemäärästä kiinni pitämistä. Mutta paineet on tietysti siellä moton kopissa noissa kasvukelvottomien jätössä. Nyt olen itse (kolme vuotta hakkuusta) poistanut paljon kaadoissa kolhittuja ja latvastaan kasvamattomia. Väljeneehän se kuusikko aikalailla noin mutta eipä tosiaan vie voimaa vielä kasvukelpoisilta.
jees h-valta 11.4.2023, 19:45Vielä TAAS paluu autoilun saloihin. Peugeot 3008:n historia saa uuden käänteen eli yllättäen maahantuoja lupasi uuden moottorin, veloituksetta. Ei sitten kauaa tarvinnut öljytikkua nostella. Aika vähän se öljynpinta laski Jaalan reissullakin. Mutta hyvä noin. Vapun jälkeen asennetaan ja minä maksan vain työn. Sekin kiinteään sovittuun hintaan ja mielestäni hyvin maltillinen veloitus. Seuraava satatuhatta taas alkaa olla aika varmalla pohjalla.