Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

    Hankintapuuta verryttelymielellä joo. Koivukuitua ja kuusikuitua. Pitää alkaa tehdä että myös verottaja käsittää jos vaikka parantaa kalustoa siihen sopivammaksi.

    jees h-valta

    Olen aina sanonut että vaikka läjät tien varressa polttaisivat. Minua ei tuollaiset jatkokuviot juurikaan kiinnosta. Turhasta tehtyä kohinaa. Ja onhan tuo kuitu parhaimmillaan liki kympin jo noussutkin. Mistä ajasta alkaa sitten vertailun nykyiseen, siitähän tuo kiinni.

    jees h-valta

    En myös istuta kuusta lainkaan. Koivua kuusen tilalle. Nytkin kaatui yksi vanha kuusikko ennen pääsiäistä ja siihen tulee rauduskoivua ja mäntyä tilalle. Maastotyypin mukaan tietysti.

    jees h-valta

    Jätkälle tsemppiä vaan leikkelyyn! Kyllä ne kivut sinne jää. Mutta onhan tuo kuntoutuminen aina jostain rankemmasta sairastelusta oma juttunsa. Sen vain taas huomasi möksäreissulla kuinka olematon se kunto sitten onkaan kun siellä tuli hiukan koivuja kaadeltua pihapiiristä. Loppujen lopuksi tämä syövän teilaaminen on vienyt voimat siihen malliin että koivun runko oli heti sahailtava halkelupölleiksi ja yksi kerrallaan suurin osa puusta kannettava klapiplassille. Ja sittenkin sai huilata monta kertaa. Pieni kaatumishaaverikin mutta ei satuttanut sentään pahemmin. Peugeot teki matkaa aivan entiseen malliin eli noin 630km. tuli ajeltua. Enkä aio vielä kotvaan alkaa öljytikkua nostella. Muutama tuhat ja katsotaan sitten. Pitää sitä lisäysöljyäkin haeskella ensin.

    jees h-valta

    Kyllä sitä luntakin vielä on ja hirvien rauruskoivujen tuhotyöt kyllä näkyvät. Sontaa ja jälkiä on runsaasti ja koivuja taitettu poikki useita. Kyllä se hiukan riipoo kun parhaassa kasvussa olevia tuhotaan ja aukon metsäksi muuttuminen hidastuu huomattavasti.

    jees h-valta

    Heh, noita käy kun Visan jutussa. Siksi poika aikoo pyytää kirjallisen luvan jatkaa rannan siivoamista ensi talvena. He ovat saaneet suullisen luvan siivota naapurikaupungin venerantoja. Mutta jos käy kuin Visalla että henkilö vaihtuu vaikkapa eläköitymisen myötä tulee juuri tuollainen härtelli helposti kuin Visan jutussa.

    jees h-valta

    Jos nyt kuitenkin puhuttaisiin 1,2ltr:n koneesta. Aika hupaa olla vaatimassa ketjua nokalle. Taitaa saada hakea aika isokulutuksista mottia siinä kategoriassa. Ja Tolopan arvailut alkaa mennä jo ”pakkasen puolelle”. Bensiini palaa männän yläpuolella palotilassa eikä siitä raakana mihkään öljyn sekaan mitään mene. Jos menee on männänrenkaita sitten jo poikki. Kallelle voisi mainita että edellinen Touareg oli ketjulla ja siihen sen ura sitten loppuikin. Kun se venuu on moottorin häiriövalo jatkuvasti palamassaa etkä saa autoa katsastettua. Touaregiin sen nokan remontti olisi maksanut kahdeksan tuhatta euroa siihen aikaan ja nyt hintaa olisi varmasti tuplat.

    jees h-valta

    Alkaa mieli noista ajoista ihmisillä muuttua. Nyt oli Maaseudun Tulevaisuudessa noista ajoista kumpuavaa keskustelua jossa eräs ihmetteli että kun nyt tapeltiin jostain pohjoisen talousmetsän saamisesta suojeluun niin eikö asian voi kääntää toisin päin eli jos talousmetsä on NIIN rikas luonnoltaan että piiperoväki haluaa sen suojeluun niin miksi ei pureta vanhoja suojeluita ja anneta normaalin talousmetsän käsittelyn hoitaa alueet luonnoltaan rikkaampaan suuntaan jälleen. Suojelussahan monet alueet rytöttyvät ja tulevat lähinnä kulkukelvottomiksi ja jopa vaarallisiksi ihmisen kulkea. Isot metsät pimentävät harventamattomina alustansa niin ettei siellä kasva yhtään mitään muuta kuin sammalta.

    jees h-valta

    Huvittaa tuo Jätkän mainostama ”raivokas hyökkäys”. Eiköhän sitä someraivoa esiinny juuri sieltä suunnalta eniten lähes aiheeseen kuin aiheeseen. Mutta jos hiukan taas valaisen: Ei ole kukaan ainakaan todistettavasti laittanut vääränlaista öljyä. Kai merkkihuolto sen nyt osaa. Uskon kyllä tuon että nokkahihna kulkee öljykylvyssä. Miten se muuten olisi turvonnut. Siihenhän vuosi takaisin perustui moottorin antama ongelmailmoitus jonka vuoksi laitoin auton lavalla huoltoon. Se oli juuri kevättalvea. Mutta tuskin sillä asialla mitään tekemistä on kylmäkäynnistysten kanssa. Koneessahan on kuitenkin täyssynteettinen merkkikohtainen öljy. On saattanut aiheuttaa kyllä tämän nykyisen hiukan lisääntyneen öljynkulutuksen. Syystä jota en  osaa ajatella. Mutta jos öljysihti on ollut hihnasta irtoavan töhnän peitossa on mahdollista että voitelu on häiriintynyt. Joka kertoisi siis merkkihuollon halusta vaihdattaa moottori. Sellaisen selvitys on vielä nyt menossa. Korostan että auto on joka vuosi huollettu merkkihuollossa ja sen historiaa ei kukaan ole yrittänytkään kiistää. Eli vika näyttäisi olevan valmistusvirheesä eli jakohihnan väärässä koostumuksessa. Vielä tämä episodi ei minulle ole maksanut mitään ylimääräistä vaan aivan normaali huolto (siis laaja huolto) oli nytkin kyseessä. Huoltoliike ei varmasti ole velvollinen mihinkään vaan maahantuoja vastaa auton teknisistä vioista, siis valmistusvioista. Luonnollista on että uudet mallit ja pihit moottorit aiheuttavat joitain takaiskuja. pääasia ettei minun tarvitse niitä maksaa. Jopa uuden moottorin osalta olen pienen osuuden valmis maksamaankin jos sillä saa taas seuraavat satatuhatta huoletonta kilometriä. Samalla tapaa kuin tälläkin moottorilla eli ettei itse tarvii kuin ajaa huoltovälit. Muistaisin muuten että edellisessä autossani eli VW Touaregissa myös öljypohjan sihti jouduttiin puhdistamaan kun auto oli seissyt pitkiä aikoja käyttämättömänä autoliikkeen valikossa. Ehkä vanhoilla öljyillään oli pudottanut moskat sihtiin ja siellä silloin varoitusta moottori myös tarjosi. Sekin meni silloin autoliikkeen piikkiin.

    jees h-valta

    Vielä tuohon ranskikseen palatakseni on sillä matkakilsoja jäljellä lähes oman maun mukaan. Pitää vain varmuuden vuoksi kartoittaa vaihtoehtoja jos alkaa olla liian perso öljylle. Mikään tuskin on vahingoittunut, kone kulkee edelleen virkeästi kuten ennenkin. Eiköhän tästä Perjantai-aamusta kohti Kaakkoa lähdetä.

Esillä 10 vastausta, 821 - 830 (kaikkiaan 21,543)