Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 831 - 840 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

    Visakallo edellisellä sivulla epäili avolavaani, ei ongelmaa sillä rintamalla. Vain Airbagin nk. kellojousen tai kelan miksi vain kukin sitä sanoo, vaihdosta oli tarve. Airbagin huoltoa herjasi ja sillä korjaantui. Tosin vasta toisella varaosalla. Ensimmäinen toimi kotvan ja ongelma palasi. Nyt on kunnossa.

    jees h-valta

    Tolopan hinta-arvio minun autostani ei aivan pidä kyllä paikkaansa. Se lähentelee edelleen viidentoista korvia. Tuo noillakin kilometreillä. Kaksi vuotta nuoremmasta pyydellään jopa 25000 samalla bensamoottorilla.

    jees h-valta

    Noh, kyllähän periaatteessa tuhansia tulee juu. Mutta on siitä ottajiakin. Velka-kk-erät, laskut, polttoaineet, yms. Nyt jo kaikki kallistunut ja lisäksi velkojen korot nousee ja hidastaa niiden maksuun tuloa. Outoa kyllä mitään koron maksua kakkostileille ei ole liiemmin kuulunut.

    jees h-valta

    Niin, eipä sitä varmaksi tiennyt myös itekkään mutta koko metsäurani ajan olen kuusikoita koivulle ja haavalle muuttanut. Ei nyt kaduta. Nytkin parhaillaan kaatuu motokuskinkin mielestä huonoa kuusimetsää. Sanoi ettei edes muista koska on viimeksi noin huonoa metsää puinut. Eläköön suurteollisuus! Olisi vain kolme vuotta sitten pitänyt jo laittaa kokonaan ala kumoon. Kun menin vielä koittamaan yläharvennuksella kasvua.

    jees h-valta

    Toloppakin tulee huomaamaan mistä ne kaikki miljoonat ja miljardit nyt aletaan repiä. Kansalle jää murusia palautettavaksi.

    jees h-valta

    Pösöön on omat merkkiöljynsä eikä varmaan niissä vikaa. Sekoitan hiukan kun noita letukka-kokemuksiakin tulee laitettua. On kuitenkin noilla viskositeeteilläkin se ero ja vaikutus että väljemmät vanhat moottorit kuluttaa 5-40:stä enemmän kuin hiukan kankeampiviskositeettista. Kesällä kaikkien olisi hyvä ajella hiukan vähemmän ”kusisilla” öljyillä. Turbomoottorit asia eri.

    jees h-valta

    Metät kunnossa, olet oikeassa kyllä, mutta tuo oli paras lause: Ei ole muitakaan voittajia toki…. Niin sairaan totta myös. Mitkään ilmaiset turvatakuut ei Nato kuitenkaan ole, tänä vuonnakin maksaa piskuinen Suomi noin 25 miljoonaa euroa kun vuosi jää hiukan vajaaksi. Ensi vuonna yli 30 miljoonaa ja sekin revitään meidän selkänahoista. On se kummaa ettei mikään liennyttävä rauhaa rakentava enää nykyään ole mitään. On jyrkkää ja vielä jyrkempää retoriikkaa lähes kilpalaulantana. Herää kyllä ajatus että on tätä taidettu odottaakkin. Että saataisiin kansaan uppoamaan nopea Nato-väylä. Herrapiireissä on hienoja univormuja ja mukava kilistellä!

    jees h-valta

    Ensinkin enempiä vielä lukematta, olen kirjoittanut edellisellä nokkaketju kun tarkoitin nokkahihnaa, Sori! Niin tuo ongelman huomaaminen eli miksi ei öljyn tasoa mittaava varoitus toiminut. Joka päivä, oli sitten aamu tai ilta ja paikka mikä hyvänsä auto ilmoitti että öljyn taso oikea. Niin, tässä alkaa kyllä tuo merkkihuollon asiantuntemuskin mietityttää. Kun juuri viime kesänä kävi että ilmastoinnin täytössä alettiin haukkua autosta jäähdytyskennoa sun muuta kun ilmastointi täytön jälkeen hyöki kylmää mitenkuten sattui. Sitten pitkän ajan perästä tuli soitto perään että heidän uusi paineistuslaitteistonsa olikin väärin kalibroitu. Pahoittelut ja lupasivat korjata auton paineistuksen kohdalleen kunhan tulen seuraavan kerran. Painetta oli aivan tolkuttomasti liikaa. Mistä syystä öljyn tasoa nyt sitten alettiinkin syynätä huollossa ennen uusien vaihtoa? Olisiko sitten hälyttänyt oikein ensimmäisen kerran autoa käynnistettäessä. Autohan oli siellä tietty asfaltilla tasaisella pihalla. Mutta että sitä en aivan usko että öljy olisi ollut niin alhaalla ettei mittatikussa havaintoja. Sitä en tiedä mitä kaikkea autosta on nyt syynätty kun sieltä hiukan moottorin vaihdon suuntaan tarinoitiin. Niin, jospa seuraavassa puhelussa muistaisin hiukka kysellä enemmän mitä on testattu. Siis, öljynpaineen merkkivalo ei vielä koskaan ole palanut kertaakaan. Ja Jätkälle etten ole itse mitään litkuja nykyisiin autoihini valinnut. Molemmat käyvät verstaalla huollossa. Toinen merkkihuollossa ja toinen juuri tuolla Mekonomella. Mutta siellä kyllä laittoivat väärät öljyt. Kun jopa täyttökorkissa lukee 5-30 he laittoivat 5-40 öljyt- eli litkumpaa, laadusta en tiedä. Tuo Kendallin öljy on kokemusta aiemmista ”letukoista”, todella hyvälaatuinen öljy.

    jees h-valta

    Palautan taas keskustelun autoihin, valitan. Mielenkiintoisia kommentteja kyllä kuten esim. arton että pitkä öljynvaihtoväli jumiuttaa öljyrenkaat. Minullahan auto meni normaaliin huoltoon nyt aiemmin koska vuosi tuli täyteen edellisen vuoden nokkaketjun turpoamisjutun yhteydessä tehdyn huollon vuoksi. Arton verstas sikäli harvinaisuus että täällä Mekonomen ketjun verstas selvästi hylki voimakkaasti ajatusta männän renkaiden vaihdosta. Heillähän on joku ketjun oma taulukko josta hintoja tsekkaavat. Joku kummajainen tuohon sisältyy. Luulisi olevan helpompi vaihtaa renkaat kuin koko moottoria ruveta uusiksi veivaamaan. Odotan sieltä merkkihuollosta pyytämääni hintaa uudelle moottorille. Tulevat kuulemma todennäköisesti vastaan hinnassa vaikka takuu onkin jo loppunut. Takuu 5 vuotta tai 100 000km. Minulla 6v ja 110 000. Eli ei niin paljon yli mutta kuitenkin. Takuuaikana jos tuo olisi ilmennyt sieltä olisi ilmeisesti saanut uuden motin veloituksetta. Myös tuo Kendallin öljyt ovat tuttu juttu noissa jenkkiautoissa. Ei todella kulu vanhemmassakaan moottorissa ollenkaan siihen malliin kuin nuo marketlitkut.

    jees h-valta

    Turha sitä hintapiikkiä enää on varrota ainakaan meidän Metsä-Groupin sopparijäsenten. Kun hintatakuu hoitaa varmasti kaupan äärikilpailtuun tappiin asti. Lisänä bonukset. Juuri totesin etten tänäkään keväänä männyn taimista maksa juurikaan mitään. Varmasti jää vielä käyttämätöntä bonustakin kun juuri moto pui.

Esillä 10 vastausta, 831 - 840 (kaikkiaan 21,543)