Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

    Metsäkupsa, olet oikeassa noiden eläkkeiden suhteen. Kerkesin juuri ja juuri 45 vuotta työuraa (toki siitä ensimmäiset vuodet eivät kerryttäneet) ja silti eläke nyt indeksikorotuksen jälkeenkin jää alle puolentoista tonnin käteen. Eläähän sillä mutta ei saa olla kovin paljon velkoja tai maksavia harrastuksia. Eläkkeiden verotus on yksi yhteiskunnan mätämuna josta pitäisi pyrkiä irti mahdollisimman pian. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Eläke kertyy nettotulosta josta on jo vähennetty yksi verotus. Miksi pitää uudesti alkaa verottamaan omaa nettotienestiä suoralla verotuksella? Ymmärrän toki kulutusverot jotka ovat oikeudenmukaisempia. Suomessa on velkaantumisen lisäksi paljon korjattavia mätäpaiseita. Kuten kiinteistöverot haja-asutusalueilla. Kun ei mitään vastinetta kuitenkaan saa.

    jees h-valta

    Tuo värien käyttö kyllä aivan mieleinen on itelläkin aina ollut. Nytkin tuo pökötti on metallihohtoruskea ja seuraavaksi ajattelin myös tuota kaksiväritystä. Ranskiksethan ovat tuossa aivan edelläkävijöitä. Jopa sivupeilit saa omalla värillään. Noissa maitopurkin kokoisissa koneissa vain on nykyään tehoja monesti enemmän kuin vanhanaikaisissa vapaasti hengittävissä isolohkoissa. Molemmista on kokemusta ja molempia tulee ajeltua päivittäin. Enpä siinä asiassa kyllä lähtisi turhia revittelemään. Pösönkin saa nelikkona jos haluaa ja tehoja hybridinä riivatun kauhian määrän. Mutta kun on metsätalouden autona se vanhakantainen isolohko riittää nelikkona kyllä minun tarpeilleni. Molemmat antaa hyvää kyytiä kuten Gla jo totesikin. Nykyautojen vakio-ominaisuus olettaisin.

    jees h-valta

    Aina eivät ihmiset vain näytä käsittävän että noilla sivuteillä kun ajellaan on vanhat kärrypolut kapeita ja pitäisi tosiaan vetää reilusti sivuun eikä vain paahtaa vastaan keskellä paanaa. Siinä usein pelkää sivupeilien puolesta kun tullaan kylkeen lähes kiinni. Autojen leveys on harmillisesti tosiaan kasvanut. Vaikkei kuljetusominaisuutta juurikaan tarvita senkään vertaa kun esim. seitkyt-kasikymmenluvulla. Silloin sain Escortinkin talliin talvella. Nyt ei tarvii haaveillakkaan.

    jees h-valta

    Tässä-kin juuri nöhdään eräiren häiriköiden keskustelun osaamattomuus. Ei enää tuossa vaiheessa vain korjata omaa mokaansa jos siihen jo on kommentoitu. Pitää alustaa korjauksensa myöntämällä mokansa ja infoamalla korjauksesta. Mutta kun ei ole kauhalla annettu.

    jees h-valta

    Puuki oikeassa, siis molemmat käytössä omissakin. Yläharvennuksen käyttöä kun puustossa on selvästi kaksi eri kokoluokkaa ja jäävä puusto jättää tasakokoisen ja kasvatuskelpoisen metsän. Silloinhan voidaan harventaa myös sitä alakertaa hiukan samalla. Ylispuun poisto onkin tulokseltaan sitten hiukan välistä onnenkauppaa kun ei aina tiedä kuskista tai senhetken säätilasta. Latvoja putoilee ja kolhuja tulee. Siitä seuraa lähes aina jälkeenjäävän puuston manutyönä siistintä. Sitä teen nytkin eräällä palstallani.

    jees h-valta

    Ylispuiden poisto on aivan tavanomainen ja usein minunkin käyttämä harvennusmuoto jos seuraava puukerta on sopivan tasakokoista ja riittävä määrältään jatkamaan hiukan metsän kiertoa.

    jees h-valta

    Lasse oikeassa, olisi kannattanut heti vuoden alussa vaihtaa pörssisähköön mutta kun oletin paikallisen laskevan hintaansa muiden mukana mutta ei. Sitten aivan tammikuun lopussa tuli tiedote että laskevat mutta vasta maaliskuun alusta lähtien. Törkeä rahastustemppu kylmille kuukausille mutta menköön tällä kertaa kunhan ei tule tavaksi.

    jees h-valta

    No niin, saatinpas autokeskustelu hiukan jatkumaan. Visa aiemmin tuolla että moottori olisi 3008:n koppaansa nähden jotenkin pieni? Kun se ei ainakaan tehon puutteena esiinny niin en aivan tuohon usko. Onhan sama moottori vielä isommassa 5008:ssakin. Nyt toki Puretecin saa nelisylinterisenäkin versiona uudemmissa malleissa. En sitten tiedä onko se yhtään parempi sinällään. Tuo pieni öljyn kulutus on kyllä todella pieni koska ajan kuitenkin lähimain 20000 joka huoltovälillä. Ja kyllä sitä käskytetään aivan sillä mielellä että kesto varmasti tulee ilmi. Harvemmin sitä viitsii yhtään enempää aikaa tien päällä viettää mitä on tarpeen. Jo vain, on sieltä Porin pösöjälleenmyyjältä soiteltu ja olisi oikein jonkinlaiseen 408:n lanseeraustilaisuuteen kutsuttukkin oltu. Tyrmäsin ajatuksen koska tuo korimalli on aivan tarpeen meidän käyttöömme. 3008:n kevythybridi on kuulemma tulossa mutta en taida innostua. Ajan vielä varmaan parikin vuotta tuolla samalla tai sitten vaihdan johonkin autoliikkeestä suoraan löytyvään esittelyautoon tai vastaavaan vähän ajettuun. Malli ja merkki pysyy samana, ei löydy aivan kelvollista ja edistyksellistä samassa hintaluokassa.

    jees h-valta

    Rane oikeassa, on sitä puolikkaan joskus joutunut paljolla ajamisella vaihtovälillä lisäämään. Nyt vain pääsi yllättämään kun mittariston kertoma öljyn taso oikea ei aivan pitänytkään paikkaansa. Johtuu varmasti alaspäin viettävästä pihastamme jossa auton asento ei ole vaateria likelläkään. Kilometrejä vain on tullut paljon tähän vaihtoväliin. Se ei ole selittelyä. Kyllähän auto jo huomautteli huollosta normaalilla tavalla. Koneessa ei ole vikaa, huollossa juuri tarkastettu öljyn paineet ja öljypumpun suodatinkin. Uskoisin toisen satatonnisen vielä menevän.

    jees h-valta

    Toloppa oikeassa, rikosluonteista valehtelua harrastetaan sähkömarkkinoilla aivan työkseen. Minun sähkölaskuni nousi vuodenvaihteesta neljäkymmentä euroa eli noin viidestäkympistä yhdeksäänkymppiin/kk. 0,45/kw on ollut nyt ryöstöhinta paikallisella mutta putoaa hiukan siedettävämmäksi maaliskuun alusta. Joutuivat ehkä pettymään kun olikin leuto tammi-helmikuu.

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 21,543)