Käyttäjän kmo kirjoittamat vastaukset
-
Onhan tuolla sähköautoja mistä saa virtaa ulos 3.6 kW teholla, vaikka kaksi Stihlin laturia laittaisi.
Jos hakkuut oli tällä alueella niin olisihan nuo puut olleet ajettavissa ilman joen ylitystä, olis ehkä mennyt sitten naapurin puolelta. Karttaote jostain twitteristä poimittu.
Näyttää että otettu huomioon, vaikkapa Raatteen tien varret on täynnä metsäojia.
https://i.postimg.cc/dt35hVd8/raate.jpg
Esimerkiksi omassa taloyhtiössä on sopimus että jokainen halukas saa sähköauton lataukseen sopivan tolpan. Lataukseen sopii nyt pari kolme tolppaa paristakymmenestä. Jos sähköautoja tulee lisää, lisätään latauspisteitä tarpeen mukaan.
Ja toisaalta, tunnen myös monia sähköautoilijoita jotka asuvat stadin keskustassa ja lataavat pelkästään kaupallisista latauspisteistä. Taikka taksiautoilijoita jotka niinikään lataavat pääasiassa kaupallisisista pisteistä. Eivät ole mitään Ammatti Raivoojan maailmantuskia kokeneet kuitenkaan.
Kyllä tuolla vanhimmat kuvat ovat vuodelta 2012. Tiedä sitten näkyvätkö kaikilla selaimilla, aina joskus välillä sivulta toiselle siirtymiset eivät ole toimineet.
Jos marketilla on 1000 latauspaikkaa niin ei tuossa mitään ongelmaa ole.
Ainakaan itse en lähde autolla liikenteeseen jos on viini-illallinen tiedossa.
Edelleen, jos nykyisellä sähköautomäärällä oma autoni on hyvin usein ainoa auto kaupan latauspisteellä, niin miten sähköautokannan kymmenkertaistuminenkaan tuota tilannetta ihmeellisemmin muuttaisi.
Ja kummasti valtateiden varsilla on ruuhka-aikaankin reilusti vapaita latauspisteitä, ainakin jos katsoo muita kuin ABC-latauksia. Esim Teslan sovelluksella voit katsoa paljonko Teslan asemilla on milloinkin tilaa, et kai siihen Tekniikan Maailmaa tarvitse?
Ei ne 3.2 miljoonaa tai edes satatuhatta autoa nytkään samaan parkkipaikkaan yritä kerralla. Jos yrittää, niitä palvelee kaikki latausasemat 100-200 km säteellä.
Olisikin, normi ihmiset ajaa muutaman kilometrin kauppamatkan pari kolme kertaa viikossa. Ei niitä joka kerta tarvitse ladata, 400-500 km toimintamatkat alkaa nykyautoissa jo olemaan. Ja hyvin moni lataa enimmäkseen kotona tai työpaikalla.
Suomessa on nyt noin 100 000 täyssähköistä autoa ja eipä latausasemilla suurempia ruuhkia ole. Norjassa on 400 000 täyssähköä liikenteessä eikä latausasemia sen tiheämmässä ole. Lisää latausasemia on tulossa ja uusimmat tarjoaa järjestään 200 kW tehoja, 10 minuutin kahvi/vessatauolla lataa helposti reilut 30 kWh millä ajaa taas jonkun parisataa kilometriä.
1970-1980 luvuilla ojitetuilla soilla ei kuitupuuta isompi puu pysy pystyssä?