Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 4,671 through 4,680 (of 5,309 total)
  • Korpituvan Taneli

    MJO:
    ”Vaikka raivattu vesakko lahoaessa lannoittaakin, niin se on kasvaessaan köyhyttänyt. Ei vesakkokaan ole kasvanut ilman ravinteita. ”

    Kyllähän ne ravinteet siitä maaperästä ovat peräisin.

    Lehtipuuvesakon lannoittava vaikutus raivauksen yhteydessä on silti merkittävä, erityisesti kahdessä tapauksessa.

    Karuilla mailla, jossa lehtipuu jalostaa tällä tavalla kunnon humuskerrosta, josta stten jatkossa hyötyy mäntykin.

    Suolla / turvekankaalla on yleensä hirveä pula sellaisesta lahoavasta aineksesta, joka edesauttaisi sitten turpeen lahoamista. Mitä karumpi suo, sen merkittävämpi on se että on ”syöttiä” lahoamiselle.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Iron Man:
    ”No elähän Taneli-pappa vielä tässä vaiheessa maalaile piruja seinille. ”

    No, tässä vaiheessahan tuokin asia on tehtävä selväksi.

    Perusteetonhan tuo ei ollut. Muistanet muutaman päivän takaiset keskustelut asiasta siellä ”Luvaton puunkaato ketjussa”

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Teräviä huomioita Caballistalta!

    Et tullut ajatelleeksi, selitys voisi olla myös se että me olemme, Sinä ja minä vain niin yksinkertaisia, ettemme saa kiinni noista ohikiitävistä hienoista pilvenhattaralauseista. Elämme ilmeisesti liian tukevasti maan kamaralla.

    Täytyy sanoa että aina on ollut paljon sellaista korkealentoista tyhjänpuhumista, jonka ymmärtäminen edellyttää molempien jalkojen olemista tukevasti ilmassa. Viime aikoina tuollaiset puheet eivät ole ainakaan vähentyneet.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Tuonne Ravinneketjuun kirjoittamani viesti sopinee paremmin tähän ketjuun.

    Ihmettelen aina joskus, mitä tarkoitetaan kun vaaditaan metsälakiin lisää vapauksia metsanomistajille. No, tietysti esim urbaaniharsinnan hyväksyntää kai.

    Minulla on 49 vuoden kokemukset metsänomistajana. Aikanaan 60-luvulla hakkasin aukkoja niin voimakkaasti että naapurustoa hirvitti. No, harsintajätemetsiä uudistin.
    Olen kaksi kertaa törmännyt siihen että metsälaki muka rajoittaisi toimintaani. Molemmilla kerroilla se osoittautui MHY:n neuvojan liialliseksi varovaisuudeksi.

    Enemmän on haitannut aikanaan ns 2 pykälän talletuspakko ja nykyiset ilmoitusmenettelyt. Mutta nuo ilmoituksetkin sentään saa hoidelluksi ilman isoja ongelmia.

    Väljennystä homma vaatii nimenomaan siksi että nykyisin ei oikein ole mahdollisuutta kotimaisten erikoispuiden kasvatukseen.
    Ulkomaisten puiden kokeilua katsotaan enemmän läpi sormien, mutta nämä kotimaiset ovat mukamas roskapuita.
    Kun näiden kolmen puulajin reaalihinnat vain ovat tippuneet vuosikymmeniä, olisi aika katsoa mitä kotimaisilla erikoispuilla saadaan aikaan.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Vastaisku:
    ”Kun nyt satuin lukemaan tätäkin keskustelua, huomaan, että aiempi arvioni puupäätä koskevassa keskustelussa ”Olen seurannut näitä keskusteluja tiiviimmin vasta pari kuukautta ja sen perusteella Korpituvan Taneli ansaitsee kunnioitukseni tasapuolisena, avuliaana ja aina hyviä neuvoja antavana” ei taida sittenkään olla oikea.”

    Tuohon linjaani on myös aina kuulunut olla keräilemättä (Vastaisku)pisteitä, mielipiteilläni.

    Johan on autokeskustelu, jos jonkun automerkin, uusien mallien, vioista ei saa mainita, vain sen takia että se on ainakin aiemmin, ollut ylivoimaisen luotettava.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Nyt kun kisoja / tapaamista pohditaan olisi otettava huomioon tosiaankin kohtuuhintainen majoitus. Kun ollaan paikkakunnalla yö ja pitkämatkaiset kaksi tulee aikataulustakin sopivan leppoisa luontevasti.

    Ikävää sinänsä, mutta kun Anton on kovasti tarjoamassa apuaan, en voi olla varoittamatta:
    Minä ainakin loistan poissaolollani jos jonkinkaanlaista ennakkosensuuria käytetään tilaisuuteen osallistujien suhteen.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Eiköhän anneta Issikoiden olla rauhassa, minä ainakaan könyä selkään, vaikka hevosen hoitoa aina silloin tällöin teenkin. Ei kaikkea pidä ympätä samaan puuroon.

    Eiköhän meille mottikisa metsäretkeilyt ja muu yhdessäolo riitä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Aion jatkossakin kertoa sen mitä tuntemani henkilöt ovat minulle kertoneet metsäasioista.

    Toistan että mehän täällä kerromme toinen toisillemme asioita, tuleeko siitä hommasta jollakin tavalla luotettavampaa tietoa kun kertojana on nimimerkki, kuin se tieto, joka tulee tunnetulta henkilöltä.

    No, et ole ensimmäinen ja tuskin viimeinenkään joka yrittää suutani tukkia, mutta tulet erehtymään niinkuin edellisetkin.

    Niinkuin olen sanonut olen nykyiseen autooni (Forester 05) muuten tyytyväinen, mutta kytkin on kelvoton.
    Toistan myös sen että uudemmat eivät aivan ilmeisesti ole ihan samaa luokkaa.

    Sinun uusin autosihan on vasta koeajovaiheessa, ei ainakaan kestävyydestä voi vielä sanoa mitään.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Gla:
    ”Kerrotko Taneli hiukan lisää Subaru dieselin moottorin ongelmista? En ole niistä kuullut ja pidän merkkiä markkinoiden luotettavimpiin kuluuvana.”

    Tiedä arvaako niistä paljon puhua Koutus hermostuu.
    Toisaalta pitäisi haastatella asianosaisia tarkemmin.

    Sen ainakin tiedän että yhdestä tuli kiertokanki ulos, en tiedä vuosimallia ja kilometrimäärää.
    Sitten se Subarun helmasynti eli kytkin ja alennusvaihteen puute dieselissä ja kai jo uusissa bensavehkeissäkin.

    Ei Subaru silti vielä mikään epäluotettava auto ole, mutta on tullut näköjään muiden tasolle.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Korpituvan Taneli

    Koutus:
    ”Kannattaisi Korpituvan Tanelin käydä itse kunnolla koeajamassa nykyinen diesel Forester tai mieluimmin Outback, niin ei tarvitsisi tällä palstalla kertoa noita ”kuulemma” tarinoita. ”

    Anteeksi nyt jos olen loukannut Subaru-fanin tunteita. Itse en ole fani, vaikka pidänkin Subaruani hyvänä autona.
    Olen aina yrittänyt kertoa, näissä käyttökokemusasioissa sen mikä on totuus, vaikka se sitten joskus osoittaisi minun erehtyneen omassa valinnassani.

    Koeajo ei kerro mitään sellaista autosta vielä, etteikö luotettavalta henkilöltä saatu tieto menisi edelle. Varsinkin jos tieto on peräisin vuoden parin käyttökokemuksen perusteella.

    Kun me täällä kerromme kokemuksiamme toisillemme, ne ovat lukijalle juuri niitä ”kuulemma” tarinoita. Pidän ihan yhtä luotettavana tuntemani henkilön käyttökokemusta kuin täältä luettua nimimerkin takaa kirjoitettua. Mieluummin ehkä kuitenkin asetan tuntemani henkilön puheet hiukan edelle, koska minulla on jo muista asioista tuntumaa siihen miten paljon voin häneen luottaa.

    Seison edelleen täysin sen viestin takana, minkä kirjoitin Subaru Forester dieselistä ja sen ominaisuuksista. Outbackia en ole koskaa edes koeajanut, eikä minulla ole siitä kyllä tiedossani ”kuulemma” tarinoitakaan, muita kuin täältä luettuja.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Viewing 10 replies - 4,671 through 4,680 (of 5,309 total)