Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset
-
Sinä Joovain nyt , -kun pääsit ja jouduit pussin perälle mitäänsanomattomiesi ”vastautausten” saattelemana-, alat tunnustaa pitkin hampain tyhjän tynnyrin kuminan.(LV tutkimus)
”Olisihan se hyvä tietää myös se asia, mitä tarkoitat?”
Mikä on jäänyt epäselväksi?
mehtäukko 24.8.2017, 06:43Todellakin ,- rakennettu vanhojen muisteluihin..”
Vaikka keskustelussa urmakasti esiintyneet toisinajattelijat ollenevat vain kokemuksen ja käytännön pähkäilyn johdonmukaisia soveltajia, asiassa jos toisessa ON vissi ero.
mehtäukko 23.8.2017, 17:44Sulla Jovain ja LV on monta perustelematonta väitöstä edelleen suomentamatta.
Nyt hyppäät taas korkeutta seipäällä ja sanot rattoreista kuin aloittaja tai sinä ette olisi siitä kuulleetkaan?!
Kutsu nyt tähän kauppatavan muutosneuvotteluun / keskusteluun edes joku vuorineuvos.Meinaan,- se voi muuten jäädä teoreettisen haaveilun asteelle.
mehtäukko 23.8.2017, 15:10TTL kysäisi mikä on fossiilisia korvaava lähde liikennekäytössä…
Oli jossain uutinen, että kuorma-autoissa Ivecolla on jo liikennekäytössä LGN (tai joku sellainen) -kaasu-auto. Siitä ei ole pitkä matka dieselin sammumiseen.Aikansahan se nykii vielä…?
mehtäukko 23.8.2017, 09:42Olen ymmärtänyt niin, että hankintamyyjän todellakin TEKEMÄ verovapaa mottimäärä on työn arvosta verovapaa.??!
mehtäukko 22.8.2017, 20:32Mitäs se Mtk tekee korjuun sisäpuolella,- siis fyysisenä toimijana! Kysyn vaan?
mehtäukko 22.8.2017, 17:24Niinpä onkin irvokasta, että kovassa kilpailutilanteessa horistaan kilpailun puutteesta ja tuhlauksesta..!!
mehtäukko 22.8.2017, 16:48Noin se vaan on kuten Harrastelijakin toteaa.
Kun Mhy:t yhdistyivät suuriksi läänien kokoisiksi kasvottomiksi möykyiksi, heillä yhtenä pontimena siihen oli ohjailu ja hintapainostus.
Sanoin jo silloin siihen että ja paskan marjat! Kun kysyntää on jostain, markkinatilanne, kelit tai vuodenaika sitä nostaa.Leimikkotekijätkin.
mehtäukko 22.8.2017, 12:47Onhan se ”keskustelua” tämmöinenkin.Jos joku munaton pässi syytää kuin sontaa kihvelillä, täytyyhän sen sonnan lopulta loppua!
Se vaihe ei ole enää kaukana.
mehtäukko 22.8.2017, 08:27Kun mo tekee pystykaupan puufirman kanssa, kantohinta on sillä tasolla joka on esim. tukin osalta vain markkinoilla muovautunut.Tämä hinta ja firman koneyrittäjälle korjuusta maksama urakkatulo+alv muodostavat metsäpäässä sitä kokonaishintaa.Päälle tulevat osto-ja korjuupomojen kulut,automiesten kuljetusurakointi,metsätien lumityöt,kuljetusmaksut…jne..jne.
Tehtaan portilla hinnassa on kaikki ne, ja koko paletin rasitteena vielä muutakin.
Näillä keskustelussa esityillä aloittajan ja Jovainin puolustamilla seikoilla en ymmärrä väitteitä kummallisista ”isännättömästä rahasta”.Mitä sillä oikein tarkoitetaan?