Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset
-
Joovain ”…Vaikea metsätalouden kannattavuudesta on saada selvää, jos ei tiedetä keneen lukuun urakoidaan ja kuka maksaa?..” Taasko tämä soopa alkaa?
Mainitsen vielä kerran, että tähän kehityspisteeseen taivallettua metsätalousyrittämistä /metsäteollisuutta / kaupankäyntiä ja korjuuta ei ikinä tulla ratkaisemaan PAREMMAKSI LV & Jovain’n rakentamalla hyökkäyspako -tekniikalla.
Perusteiden vaatijoita sitten syytetään milloin vasemmistolaisiksi, milloin oman edun tavoittelijoiksi jne, kun kuitenkaan vatukosta et saa lentämään muuta kuin rojua!?
mehtäukko 4.1.2018, 17:49Olen perheellinen metsätalousyrittäjä, ja aidan” tällä puolen” on maassamme uskoakseni muutamia muitakin.
Harrastan siinä ohessa muutakin kuin metsästystä ,kalastusta ja laulua (1-tenorista 2-bassoon) yksinkin.
Jos joku on eri puolella, valinta ei ole minun.
mehtäukko 4.1.2018, 10:35Asiaan ”hieman” liittyen.Eräällä seuralla oli vakaa aikomus laittaa pystyy kohtalainen kosteikkohanke.
Tähänhän on Riistakeskuksella olemassa leipäpappi,- riistanhoidonneuvoja. Kysyttäessä asiaa edetäkseen se oikeita uria, tällä ole elake-ikä täyttymässä 3-4 vuoden päästä..!?
Joku olisi jo tuohon todennut että voi s……n tunari.Kaikkea se leipä elättää.
mehtäukko 4.1.2018, 07:18En kuitenkaan vaipuisi Jovainin surkutteluun. Haasteita kyllä on ja pirusti, mutta onhan tietty tila aidan tälläkin puolen…
mehtäukko 4.1.2018, 07:11Burl ’in laatima kommentti jostain syystä hyvin tuttavallista tekstiä…!
mehtäukko 4.1.2018, 06:58Valopuu-teoriaa todellakin, joka käytännössä pitää paikkansa.
Johan jo tavan jaksollisen,- vaikkapa hehtaarin aukon päivän puoleinen reunakaista vaatii varjostuksen takia mielellään kuusen taimet.
Kuinka sitten mä- ko lähtee läntistä ,joka on kokonaan varjossa…?!
mehtäukko 3.1.2018, 18:03Kyllä, olen täysin samaa mieltä että Valtiolle se vastuu kuuluukin kaikista vahingoista joita se toimillaan tai toimimattomuudellaan aiheuttaa.
Vuosia sitten lentolaskentaa suoritettiin, jonka seurat kustansivat, mutta niistäkään tuloksista ei ollut hullun hurskaapaa hyötyä. Maalaskenta ravattiin ja kun tulokset olivat tietysti ristiin, ei jäänyt muuta kuin sapekkaita mieli-aloja.
Minä olen koko hirvipolitiikkaan niin suivaantunut, etten ole lähtenyt enää mihinkään palavereihin. Mitä se sonnan jauhanta hyödyttää vuodesta toiseen.
mehtäukko 3.1.2018, 16:17Kyllä. Olen edelleen kestävän, tehokkaan ja mahdollisimman tuottavan metsätalouden kannalla.
Suojelu ja ”sielullinen” toiminta kuuluu kuvioon, mutta museointi ei.
mehtäukko 3.1.2018, 12:22Juurikin noin.
Paitsi että koko ruljanssin kuuluisi itse Valtion kustantaa vaikka kehitysapurahoista.
Erään kerran ministeriön virkamies lausahti, että hirvet ovat valtion omaisuutta kun niitä yritetään vaikka ampuilla,- luvan kanssa tai salaa.
Millä perusteella maksajina ovat metsästäjät?
Niinhän Valtion viinan juonnin kaikki väiveetkin maksatetaan veronmaksajilla.
mehtäukko 1.1.2018, 20:10Meidän metsät ovat jaksollisia, hoidettuja ja tilanteen mukaan 2-vaiheisia niin luontaisesti kuin istuttaen uudistettuja jos on epäselvyyttä.
Mutta Jovainin lopusta palastelusta en saa tolkkua ?!