Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset
-
Palatakseni aloituksen aiheeseen, ja sivun 6 AJ oudohkoon kommentointiin myhistyksen pelipaikasta.
Kun mhy:t jäivät nuolemaan näppejään veroluontoisesta mh- maksusta, silloin olisi pitänyt eriyttää tarjousleimikoiden ratkonta riippumattomalle taholle.
Kuten aiemmin arvuutin, olisiko raatilaisista peli läpinäkyvää, jos puukaupat seuloisi ja jyvittäisi MG?
Tai SE?
mehtäukko 28.1.2018, 10:08Jahas.
Kuinkas auton osto-osatossa raha on vaihtanut omistajaa? Jaa. No.
Pitkä on tie.
mehtäukko 28.1.2018, 10:03Vielä jaksaa sitten Joovain tuota ”sossun sossuaan” horista?!
Kuten jo aiemmin siitä todettua, -ei perusteluja. Konstina halpamainen leimaaminen vailla tervehtymisen oireitakaan.
En viitsi tuota tuulimyllyä vastaan enää vääntää aiheesta.
mehtäukko 28.1.2018, 07:29Joo. On tämä ”isännättömän rahan” puolustaminen suorastaan huvittavaa rypemistä. Näyttää, että vaikka kuinka repaleeksi ja ryvettyneeksi Joovainin työtakki on muuttunut, hän vaan inttää!!? Lopulta takista onkait vain riekaleet tuulessa heilumassa.
Alun perinkin ”Suuren Huijauksen” -osastolla esitetyt ja tähän ketjuun hoiperreltu Joovainin johdattelema väitöstulva ei kestä käytännön työ-elämään toteutettuna yhtään mitään. Usvan peittämää toive-unta.
mehtäukko 27.1.2018, 21:14Kyllä markkinat määrittelevät kantohinnatkin,Visakallo on oikeassa. Vai eikö ole tiedossa teollisuuden tuontikortti?
Siihen ei tarvita kummoista ruudinkeksijää toteamaan firmojen omiminen korjuun logistiikka.
Sen syyn ymmärtämiseen ei sitten humeetti riitäkään?!
mehtäukko 27.1.2018, 20:22ML :hän on metsänomistajien omistama osk, vai?
Miksiköhän yksi suurimmista ei ole aikoja sitten,( väitöskirjan julkistushuuman jälkeen) aloittanut ja mahdollistanut uraa uurtavaa synsteemiä?
Vai onko se jäänyt pölyttymään kerta vilkaisun jälkeen?
mehtäukko 27.1.2018, 13:08Jovain väite taas kerran..”Pystykaupassa puunhinta ja korjuukustannukset on sama asia.”
Pystykaupan kantohinnan saa itsenäinen mo, korjuun urakkataksan itsenäinen metsäkoneyrittäjä, kaukokuljetuksen itsenäinen autoyrittäjä. Millä perusteella se on sama asia??
”Vaaran väitteessä, että “kustannusten minimointi ei ole 50 vuoteen ollut puunkorjuun taloudellisena tavoitteena”. Vai onko? kysyi uusmetsäläinen.
Kone-, ja autoyrittäjät kilpailutetaan verissäpäin keskenään puolenkymmenen vuoden liekaan. Puu-autoja rakennellaan teollisuuden toiveista jättikokoihin, joiden ansiosta taksat putoilevat ja autoilukulut senkun kasvavat. Metsäkoneisiin vaaditaan uutta ja hienoa tekniikkaa, lisää vetovoimaa ja kantokykyä.Maksajana tietysti yrittäjä, jolta voidaan pyyhkiä tehokkuuden varjolla siivuja.
On täydellistä puskista tussauttelua moinen tohtorisväite. Kun siihen vedetään maatalousrattori-, ja jopa hevosversiot puunkorjuun kustannustehokkuuden vaihto-ehdoiksi, sopii kyseenalaistaa koko pumaska.
mehtäukko 26.1.2018, 08:45Tuota jaaritusta on yhtä tyhjän kanssa vatvoa, ENNENKUIN väitettyä isännänätöntä raha-ongelmaproplematiikkaa on joku asiantuntija todistanut.
mehtäukko 24.1.2018, 20:26On mallissaan!
Kuinkas se vanha sanonta nyt menikään..Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön…
Saattahan se loppulitviikki karvastella.
mehtäukko 24.1.2018, 16:00Joovain …”Tämäkin ketju, kiinnitetään huomiota kilpailutukseen. Miten metsänomistajat kilpailuttavat puuta ja kilpailuttavat työtä ja saadaan jopa tuloksia aikaiseksi. Toimiihan kilpailutus näin päin, metsänomistajat kilpailuttavat, mutta ei toimi toisin päin, metsänomistajia ei kilpailuteta. ..”
Mitä tuo tarkoittaa Suomeksi?