Käyttäjän mehtäukko kirjoittamat vastaukset
-
”…Puuntuottajan näkökulmasta tilanne on huono.”… Vastassa on valtaapitävien monopoli ja kartellit…”
Jojovainin jatkuva sairaalloinen vastakkainasettelu ei palvele ketään ja vähiten itse metsänomistajia. Kun monessa asiassa tärkeää olisi yhteistoiminta ja toimivien mallien säätö molempien toimijoiden eduksi parhaimman tuloksen saavuttamiseksi.
Arvostelun paikka Mtk:n suuntaan on se, että minkäänlaista positiivista liputusta ei ole nähty, vaikka puun kysyntä ja hinta ovat edelleen tapissaan josta sahat vaikeroivat. Huonona aikana sitä ulinaa kuullaankin riittävästi.
mehtäukko 14.1.2025, 11:05Eihän nytkään kukaan estä tai kiellä naplaamasta niitä hankinnalla tai jopa toimituskauppana…!
mehtäukko 14.1.2025, 10:59AJ. Olen kai useasti esittänyt sitä metsäteollisuuden liiketoiminnan lain-alaisuutta, että systeemillä ei ole varaa tärvellä saavuttamiaan toimitusvarmuus, laatu- ja kilpailuetujaan vientimarkkinoilla.
Onkohan tämä Jojovainin väistämä tosi-asia vallalla yleisemminkin niin, että rattoreilla asiat ratkaistaan?
”..Puun tuottamisen ja korjuun kustannuksia olisi alennettava..” Sitähän täällä on erään kuvankin voimalla oikein ylistetty mallina muille.
mehtäukko 14.1.2025, 10:03Kun kerran raha ratkaisee ja jos on järjen häivää, onko valinnat vaikeita?
Kun ei riitä kykyä sulkea takaporttejakaan, eikä ymmärrystä ”hyvän tuoton listauksista”, se on vifty vifty,- perässä hiihtäjän rooli. Onko enempi pitoa kuin luistoa?
mehtäukko 13.1.2025, 07:41Perkolainen on aiemmin monesti sortunut valehteluun. Tuo on yksi osoitus taipumuksesta disinformaatiosta.
mehtäukko 13.1.2025, 07:36risuparka…”Mielestäsi ihmisen toimilla ei ole mitään vaikutusta ilmastonmuutokseen..”
Maailman ilmatieteen järjestön pääsiht. prof. Petteri Taalas ja monet muut alan tiedemiehet ovat sanoneet, että vain ja ainoastaan fossiilisten p-aineiden käytön suitseminen voi parantaa ilmaston tilanteen.
Vaikka kotikutoisten viherpunikkien johdattama uhriutuminen vietäisiin maassamme tappiinsa, ilmastolle siitä ei ole miksikään pelastukseksi.
Ihmisten toimilla oikein tai nurinkurin on ratkaiseva vaikutus.
mehtäukko 12.1.2025, 14:57Juuri noin. Kimmolle vihjeeksi, jos et muokkaa, -porakonemenetely. Jos on tarkoitus ravinteille, neulasten variseminen olisi odotettava. Kerätään ajokoneella.
mehtäukko 12.1.2025, 10:10”…Tuohon mehtäukon sauhuamiseen että ei kait sinulle vain ole käynyt kepoisasti siinä koneyrittäjyydessäsi? ..”
Kepoisuudesta en ihan tuota tunnista. Seinällä on plakaati ”Suomen Vahvimmat” 17 viime vuotta…
Kuvien puolella luettelet pitkät litaniat kärrivärkin puolustus sepustuksiasi. Niillä perusteilla voi käydä toisinkin, siitä on kyse.
mehtäukko 12.1.2025, 06:44”…Keslan edutaja jossain haastattelussa mainitsi että jos viihtyy edes vuodesta kuukaudenkin omaa metsäänsä kunnostaen ja viikon tavaraa lanssiin ajellen on Keslan investointi hyvinkin järkevää pitkässä juoksussa…”
”…Minä kannustan Jesseä ostamaan rahoillaan mitä mieli tekee…”
Ehei ota koville eikä pehmeille. Kirjoitan siksi, että lukija erottaisi kuinka hyvä- uskoista hölmöä voi vedättää rahansa kankkulan kaivoon! Ja uppotukin rooleissa joku lyö löylyä.
mehtäukko 12.1.2025, 06:13n-koukku…” Sinä perustelet ammattiyrittäjän isoilla koneilla tekemisen tehokkuutta verrattuna traktorilla toimivan isäntälinjan korjuuseen. Olen ollut metsäalalla yli 40 vuotta. Minä kannustan Jesseä ostamaan rahoillaan mitä mieli tekee…”
Täällähän moni asia vääntäytyy kannattavuuden tai tarkoituksenmukaisuuden pohdintaan. Minä perustelen ja vertaan sitä, onko investointi saaliiseen nähden terveessä suhteessa. Ei taatusti parin km ojien perkuuseen kannata uhriutua rautaromulla, tai olemattomien puiden ja risumäärien liikutteluun suhteettoman kalliilla kärryillä. Vertaus tässä yhteydessä uisteluveneeseen on typerä.
Onneksi et ole tuota soopaa kertoillut viljelijöiden tai puuntuottajien tupa-illoissa. Sinut olisi naurettu pihalle…” minä kannustan Jesseä ostamaan rahoillaan mitä mieli tekee…” – huiputuksella.