Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Minusta tuossa ei ollut kuin osa terän kunnostuksesta. Tuosta puuttui haritus joka on tosi tärkeä terää kunnostaessa. Mitä enemmän terä on kulunut sitä pienemmäksi haritus menee. Toisekseen tuosta puuttuu noin 15 asteen kallistus viilaan josta joku jo kirjoittikin. Itse huomasin että kun terän viilaa terävän nokan niin isossa puussa tahtoo tulla liian ottava. Perkauksessa tuo terävä nokka ei haittaa. Silloinkun työkseni sahasin niin alussa viilasin hieman ohuemmalla viilalla uutta terää. Kun terässä alkoi olla jo syvempi ura piikissä niin sitten otin paksumman viilan käyttöön. Liekö sitten kyseessä ihan perus nuukuus.
Metsuri motokuski 16.9.2022, 06:22Nyt selvisi tuokin että mistä laastaaminen johtuu. Perämiehenä toimiessani olen monta kertaa miettinyt että mistä ohut laastikerros laudan pinnalla johtuu. Olen uskonut että se johtuu laudan lämpenemisestä sahatessa.
Metsuri motokuski 7.9.2022, 06:13Tietääkseni metsälehmus ei ole mikään tulokaslaji. Sitä tosin on istutettu myös puistoihin ja pihoihin. Metsälehmusta on aina ollut suomen luonnossa
Metsuri motokuski 6.9.2022, 19:37Tuo on kyllä totta. Ja sähkönhinnan määräytyminen maakaasunhinnasta pitää myös lopettaa.
Metsuri motokuski 6.9.2022, 19:35Enää ei taida voida rakentaa taloa ilman tulisijaa. Joskus aikoinaan saattoi tehdä. Ainakin minun pojan taloon piti tulisija rakentaa rakennusvalvonnan vaatimuksesta.
Metsuri motokuski 6.9.2022, 19:31Tietääkseni lättähatussa oli ihan vaihdelaatikko ja se ei ollut sähkövetoinen. Venäjältä tulleet veturit olivat sähkökäyttöisiä pääosin varustettuna kuitenkin isoilla dieseleillä. Sitä en tiennytkään että silvalla olisi ollut hybridi versio vaikka vuosia sellaisella työtä teinkin. Logset julkaisi joku vuosi sitten jonkilaisen hybridin mutta siinäkin sähköllä hoidettiin vain hydrauliikan kuormitushuiput. Oli vähän kuin apukoneena. Ponsse tekniikka on tietääkseni lähinnä autoissa olevaa tekniikkaa vastaavaa.
Metsuri motokuski 5.9.2022, 18:23Ei taida venäläiset voimalat olla yksin fortumin omistuksessa.
Metsuri motokuski 4.9.2022, 18:22Paljon parjattiin fortumia mutta nyt edessä vuorostaan sähköyhtiöt. Sehän on luonnollista jos ostohinta on moninkertainen myyntihintaan nähden.
Metsuri motokuski 4.9.2022, 11:27Kanalinnuissa naaras vaihtaa paikkakuntaa. Uros on paikkauskollinen. Tämä on toisin kuin esim hirvellä jossa naaras on usein samoilla seuduin vuodesta toiseen pl talvivaellus. Uros kiertää kyliä naaraiden perässä.
Metsuri motokuski 4.9.2022, 10:14Mitä luontoarvoja tuulivoimalalla tuhotaan ?