Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Aina Suomeen on sähköä tuotu talven kovilla pakkasilla. Miksi se on nyt joku ongelma?
MJO 3.1.2024, 16:01Rasvatukkajuppien ja perätuupparipoikien touhua!
Ennemmin rasvatukkajuppi, kun ahdasmielinen juntti putisti
MJO 3.1.2024, 15:48Vähän tuntuu, että monilla on tietynlainen stereotypia tunkkaisesta yksipuolisesta kuntosaliharjoittelusta. Nykyisin sitä on monentyyppistä ohjattua toimintaa. Tuossa on esimerkiksi linkki yhteen nopeasti yleistyvään treenilajiin. Eikä varmasti häviä monipuolisuudessa ja näitä löytyy monia muita.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Crossfit
Enkä tiedä oikeastaan yhtään urheilulajia, jossa tavoitteellisesti harjoitteleva urheilija ei olisi eriyttänyt voimaharjoittelua (sali) omaksi osaksi harjoittelua.
Polttopuiden tekeminen on varmasti ihan hyvää hyötyliikuntaa. Sohvalla makaaminen ainoana lajina on varmasti huonompi.
MJO 3.1.2024, 14:48Olisikohan punttisalilla päästy samaan hyötysuhteeseen?
Miten mitataan hyötysuhdetta kuntoutuksessa? Varmaankin oikeantyyppisellä treenillä. (Ei max. Penkkipunnerruksella)
Yleensä tuontyyppisten vammojen kuntoutus toteutetaan fysioterapeutin ohjeilla. Varmaankin lihas-, jänne yms. Vammoja kuntoutetaan kuminauhoja apuna käyttäen. Itse olen aikoinaan kuntouttanut nivusvaivan kuminauhaa apuna käyttäen.Olisikohan halonhakkuulla päässyt samaan hyötysuhteeseen?
MJO 3.1.2024, 14:18Kuntosaleilla kulkee vitnessi porukka. Pääasiallinen lopputuloksen tarkoitus on näyttää hyvältä, ei tuntua hyvältä.
Et mahda olla urheilumiehiä?
MJO 3.1.2024, 12:24Kuntosalilla rehkiminen se vasta tosi tylsää on, liikutat jotain viputaljaa tai muuta vipstaakkia ylösalas eteentakas. Mehtähommissa saa paljon monipuolisempaa liikuntaa
Monipuolisempaa ei varmasti saa. Kuntosalilla pystyy treenaamaan joka lihasryhmää ja halutessaan painottamaan tiettyihin ryhmiin enemmän jne.. Lisäksi voi tehdä kuntopiirityyppisesti, jolloin sykkeet voi nostaa vaikka maksimiin.
Ei kait hyödytöntä liikuntaa olekaan? Kait liikunnan tarkoitus on terveydelliset intressit.
MJO 2.1.2024, 19:15Kallella on kaikki mahdolliset automaatioviritykset talossa.
Kantaako Kallen automaatio ilmaiset omat puut pannuhuoneeseen ja annostelee ne huipputehokkaaseen kattilaan?
MJO 2.1.2024, 18:09Mitä väliä sillä on paljonko golfbägi maksaa? Elämästä pitää nauttia. Eikö teillä ole muuta harrastusta kuin säästäminen?
Mihin eläkeläinen säästää, ruumisarkuunko?
MJO 2.1.2024, 17:54Sijoittaisin klapikone, traktori ja metsäkärry rahat maalämpöpumppuun ja myisin puut pystyyn ja niillä rahoilla sähkön. Ei tarvitse puita kantaa päivittäin ja tuhkan kanssa sotkea. Pidän huolettomasta ja vaivattomasta lämmityksestä.
Hyötysuhde n. 400% + kesällä maasta viilennys
MJO 2.1.2024, 17:28Jos on eläkkeellä, miksi omalle työlle on laskettava hinta. Lasketaanko sauvakävelylle tai kuntosalilla hikoamiselle tuntipalkka? Entä etelän lomarannoilla löhöämiselle?
Mitä eläkkeellä olo tähän liittyy?
Minä ainakin keskityn ansaintamielessä kannattavampiin hommiin kuin klapien tekemiseen. Vapaa-aikana taas mielummin pelaan vaikka golfia, hiihdän tai matkustelen tms.
Minulle taas klapien tekoa on enemmän bussikuskin tai siivoojan työhön verrattavaa hommaa. Paitsi niissä taitaa tienata enemmän kulujen jälkeen. Yhtään vähättelemättä näitä ammatteja, mutta ne eivät ole minulle mieleisiä. Eikä todellakaan olisi minulle mieleinen liikuntaharrastus.