Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Kuntosali maksaa 40€/kk, joten itse tehdyt polttopuut ovat ilmaisia.
Minullakin on miljoonatulot, kun jätän vain ostamatta kaikenlaista.
MJO 2.1.2024, 15:43Ei tuo omistusoikeuden evääminen välttämättä huono vaihtoehto, ainakaan kuitupuu harvennuksessa? Puut voisi myydä kolmannelle osapuolelle hankintakauppana. Ei kait työstä tarvitse maksaa tuossa tapauksessa?
MJO 2.1.2024, 15:39Minä olen myynyt pystyyn sekalehtipuut rankana kolmella kympillä energiapuuksi ja ostanut kuudella kympillä valmiiksi tehdyt kuivat koivuklapit kotiin tuotuna.
Juuri noin se pitääkin laskea. Pitää laskea kaadolle, rankojen ajolle, klapien tekemiselle, kuivaamiselle (tilat, pääomat kiinni puissa) ja koti kuljetukselle kokonaishinta.
Tietysti pystyyn myydessä puut lasketaan kiintokuutioina ja klapeina joko pino- tai heittokuutioina.
Itse olen joskus tehnyt puut rangaksi ja naapurin isäntä ajoi puut pihalle ja teki ne klapeiksi. Lopuksi jaettiin klapit puoliksi.
MJO 2.1.2024, 15:23Niinpä. Tuskinpa moni yhtiö maksaa 1-2 vuotta etukäteen kauppasummaa.
MJO 2.1.2024, 15:19Kustannuksista vähennän kuntosalin kausikortin, kunnollisten lenkkarien hinnan ja kävelysauvojen hinnan joka toinen vuosi.
Tuolla laskuopilla saa kaiken kannastavaksi. Minäkin kävelin Ferrarin-merkkiliikkeen ohi enkä ostanut. Siis tienasinko miljoonan?
MJO 2.1.2024, 15:11Helsingin Sanomien laaja artikkeli kertoo rikkipäästöjen vähentämisen toimineen merkittävänä ilmaston lämpenemisen lisääjänä. Asia on kyllä ollut tutkijoiden tiedossa, mutta ei ymmärrettävästi ole saanut laajempaa julkisuutta. Nyt ollaan jo aikeissa keinotekoisesti lisätä ilmakehään rikkiä niillä alueilla, joilla tarvitaan auringonsäteiden heijastusta takaisin avaruuteen.
Tuo on totta. Tai pikemminkin rikkidioksidi on hidastanut hiilidioksidin aiheuttamaa ilmastonlämpenemistä. Saasteita (rikki) ei olla suunnitelmallisesti kuitenkaan lisäämässä, ainakaan en ole yhteenkään artikkeliin törmännyt. Näillä on omat tappavat haittavaikutukset, jotka ovat suuremmat kuin CO2 päästöillä.
MJO 2.1.2024, 14:45Tuskin konkkakypsät firmat pystyisivät maksamaan edes ennakkomaksua (30%) oletetusta kertymästä. Ehkä tuo omistusoikeuden siirto on ainoa vaihtoehto. En tiedä suostuvatko suuremmat yhtiöt siihen?
MJO 2.1.2024, 14:38Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato kalle.
MJO 2.1.2024, 14:07Väitääkö joku oikeasti ettei ilmastonmuutosta ole tapahtunut?? Ei tilanne muutu, jos tiettynä ajanjaksona Helsingissä tai koko Suomessa on kylmempää kuin edellisenä vuotena.
Maailman laajuisesti keskilämpötila on noussut.
Valtamerien lämpötila on noussut
Suurimmat jäätiköt ovat jatkaneet sulamista.
CO2 määrä on noussut ilmakehässä ja varsinkin merissä.
jne. jne..
MJO 2.1.2024, 13:50Samalla joudutaan puuttumaan myös sähköautoiluun, joka ei nyt osallistu lainkaan tieverkon ylläpitoon, jossa on jo tällä hetkellä koko Pohjois-Euroopan suurin korjausvelka.
Miten niin ei osallistu?
Yhtä paljon kuin polttomoottoriautoilijat. Jos ei teitä korjata, niin ei kait se mitään maksakaan?