Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Nostokoukkua vituttaa yli 40c/kWh määräaikainen 2-vuoden soppari?
MJO 8.8.2023, 08:32Hinta oli kesällä 2023 720€+ alv 24%
Pohjoisempana noilla hinnoilla alkaa olla jatkuvakasvatus kannattavampaa. Vaikkei ei uusia taimia tulisikaan. Alkaa olla uudistuskulut+taimikonhoidot reilusti yli 2000€/ha ennen ensiharvennusta. Siis vieraalla teetettynä.
MJO 3.8.2023, 12:55Eikö tuulivoimayhtiöllä voisi olla erillinen purkurahasto johon ei saa konkurssin sattuessa velkojat koskea.
Sellainen on jo. Se merkitty maa-alueen vuokrasopimukseen. Minun ymmärtääkseni edes velkojat eivät pääse siihen.
MJO 3.8.2023, 10:07Siitäkin kannattaa lohkoa myllyntontti erilleen.
MJO 3.8.2023, 10:03Päästötön energia tulee mutta liian myöhään, sama koskee esim muovin korvaamista jossa Eu on ollut hampaaton tekemään päätöksiä.
Ihminen ei omaa elintasoa laske, ennenkuin on pakko. Politikko ei tee epämieluisia päätöksiä, ennenkuin on pakko. Jos tekee liian usein, niin on ex-politikko.
MJO 3.8.2023, 08:46Niin ainostaan osakkeiden arvon menettää esim. Konkurssissa. Muttei sen jälkeen tulla vaatimaan vielä lisää maksuja.
Jos osakeyhtiö omistaa myllyn alla olevan tontin ja ehkä varoja mitä yrityksellä sattuu olemaan, niin se kuuluu konkurssipesälle. Muttei osakeyhtiön omistajilta vaadita mitään myllyn purkukuluja yms.
MJO 3.8.2023, 08:27Voisi olla melkoinen joukkopako esim. Helsinginpörssistä, jos osakkeenomistajat joutuisivat vielä taloudellisesti vastuuseen yritysten tekemisistä.
Ei taida Nostokoukku oikein ymmärtää mistä kirjoittelee.
MJO 2.8.2023, 23:35Huomasin jo vuosia sitten, että ennuste autojen sähköistymisnopeudesta oli matemaattinen mahdottomuus.
Ei se kyllä ole kenellekään muulle matemaattinen mahdottomuus. Muuten sen toteutuminen voi epätodennäköistä, muttei matemaattisesti.
Matemaattisesti se voisi tapahtua vaikka kuukaudessa.
MJO 2.8.2023, 21:41Mutta ongelmaton ei ole sekään tie jos vastuut realisoituu.
Osakeyhtiölaki menee tuulivoiman edessä uusiksi?
MJO 2.8.2023, 15:43Entäs jos lohkotut ’tontin’ omistaa yhtiö? Mulla on ollut taloudellisiakin intressejä ottaa asioista selvää verotuksellisista ja riskiskenaarioiden kannalta.
En jaksa enää jauhaa tästä. Toiset vastustaa, minä en.