Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 3,628)
  • MJO

Mutta venäjällä ei ole ilmaherruutta.

MJO

Hesarin jutussa sivuuttiin metsäkatoa. Jos Suomeen tulisi 10000 myllyä, niin niiden tarvitsema maa-ala olisi 0,2% metsä pinta-alasta. Myllyjä ei yleensä edes rakenneta parhaimmille metsämaille.

MJO

Mikä ilmaherruus?

MJO

Suomenvaltio hyväksi käyttää Fingridin omistajana maanomistajia. Ei mitenkään uutta, että valtio kurittaa kansalaisiaan.

MJO

Oliko tuo sinusta hyvinkin kriittinen tuulivoimaa kohtaan? Siinä käytiin läpi eri asioita, myös haittoja. Minusta juttu ei ollut lopulta kovinkaan negatiivinen tuulivoimaa kohtaan. Tietysti, mitä jutusta haluaa lukea.

MJO

Minunkin mielestä parantumattomia sairauksia on turha hoitaa. Ainoastaan kivun lievitystä, jollei parannu tai hidastu eteneminen  yms. Tarkoitin sairaita, jotka olisi mahdollista saada takaisin työelämään.

Kroonikoiden hoitorahat lapsilisiin ja koulutukseen. Jos niitä rahoja oikeasti edes on.

Ei kummoisia hoitoja tänä päivänä muissa maailmoissa oleville petipotilaille anneta. Olen tolppa parin omaisen kohdalla sen todennut viime vuosien aikana.

MJO

Ei tule mitään lisää. 182€/kk/lapsi on maksimi viidestä eteenpäin.

Eipä paljoa terapiat oikeasti sairasta auta.

MJO

Peräkamarinpoika tutustuu asiaan vain itse. Jos kaikista 10:stä saisi 182€/kk. 10×182=1820. Neljästä ensimmäisestä kuitenkin saa vähemmän. Millähän laskuopilla tulee 2300€?

Siinä olet oikeassa, minulla ei ole ollut aikaisemmin tarvetta tietää 10 lapsen lapsilisät.

Niin tervettä työssä käyvää hoidetaan. Kun hän sairastuu, loppuu työssä käynti ja loppuu hoito. Eikö siinä ole mätää?

MJO

Terveydenhoitomenoista 20% käyttää 80% varoista. Sänkyyn hoidettavat kroonikot ovat hoidossa vuosikausia.

Suhde pitäisikin olla 10/90. Asiantuntijoiden mukaan Suomessa hoidetaan aivan liika terveitä, joka vie resursseja sieltä missä tarvitaan.

MJO

Kehvelille tiedoksi. Kymmenestä lapsesta saa reilut 1500€ lapsilisiä. Niillä ei edes elätä sen kokoista katrasta. Suomessa on varmasti helpompiakin rahan ansaitsemiskeinoja kuin ’pentutehtailu’.

Lapsilisät pitäisi tuplata ja rahoitus seniilien eläkkeistä. Nehän kehuu pystyvänsä elää 150€/kk.

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 3,628)