Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 3,628)
  • MJO

<p>Tuo verotusasia onkin hankala. Jos seurantajakso on esim. 1 vuosi. Harvalla sähkön pientuotanto ylittää vuotuisen sähkön käytön. Yksittäinen lasku voi kuitenkin tuottaa palautuksen, mutta seuraava lasku onkin tappiollinen, eli käyttäjä joutuu maksamaan.</p><p>Vai seurataanko jokaista tuotettua kWh verkkoon, vaikka 1 minuutin kuluttua ostaisit sähköä?</p>

MJO

<p>En ole tutustunut tarkemmin verotukseen. Verottajan sivuilla on ohjeistusta ”Kotitalouden sähköntuotannon tuloverotuksesta”.</p>

MJO

<p>Muovin kanssa aletaan olemaan kusessa..</p><p>Muovin kanssa ollaan myös kusessa, kuten monen muunkin asian kanssa.</p>

MJO

<p>Kehvelin mielestä varmaan suomi ja baltianmaatkin ovat osaa venäjää? Suomalaiset eivät elätä mitään ukrainalaisia, eikä ketään muitakaan. Pikemminkin ollaan oltu käsiojossa lainaa kerjäämässä. Jotkut elättävät suomea.</p>

MJO

<p>Ostaako sähköyhtiö takaisin sähköä samalla hinnalla kui myy sitä? Tuskimpa.</p><p>Kun kuluttaja ostaa, niin hinta on sen hetken pörssihinta + marginaali (yleensä jotain 0,2-0,4c/kwh)</p><p>Kun kuluttaja myy, niin hinta on sen hetken pörssihinta – osto marginaali (esim. jotain 0,1 kwh).</p><p>Myynnin siirtomaksuksusta olen kuullut esim. 0,09c/kwh.</p><p>Eli akuilla pystyy ansaitsemaan, jos hinnanvaihtelut ovat riittävän suuria.</p>

MJO

<p>Oli miten oli ja varmasti yksittäisiä asioita vääristee ukrainakin.  Se on fakta, että putler hyökkäsi ja käy omaa sotaa toisessa maassa. Sitä totuutta ei Jezze kukaan pysty kiistämään. Ihan sama vaikka putleri selittelee nyt venäjän olevan vaarassa ja puolustaa omaa itsenäisyyttä ym. ym..</p>

MJO

<p>Ensi talvena on taas huippukalliit hinnat. Nyt vain kesytetään kuluttajia siirtymään pörssisähköön. Mitenkähän Jätkän tienaaminen sujuisi? Sähköyhtiöt tuskin ostavat sähköä takaisin pörssisähkön huippuhinnoilla.</p><p>Ei tässä ole kyse mistään salaliittoteoriasta. Sähköyhtiöt ostavat kaiken tarjolla olevan sähkön. Huippuhinta johtuu juuri siitä, ettei ”jätkät” ole silloin tarjoamassa vaan kuluttamassa sähköä.</p><p>Jätkän kertoma akustohan olisi hyvä ratkaisu. Halvalla yö-aikaan lataa ja päivällä hinta huipussa purkaa sen takaisin verkkoon. Ongelmana on akustojen korkeahinta.</p>

MJO

En voi tietää, mikä on sinusta hyvin. En kysynyt sinun mielipidettä käynnistä, vaan käyntiä. Minusta noiden pitäminen erillään ei ole saivartelua.

Sinä kysyit. Kuinka tuollainen käy 10 metriin? Sori jos en ymmärtänyt. Ymmärsin, miten ko. ilmakko soveltuu ampumiseen 10 metriin. En ymmärtänyt, tarkoituksesi miten minä osun.

Pyöristin keskiarvoasi alaspäin nimenomaan matkan takia. Et tarpeeksi ota 5-10%

Kysyin tuloksia 4000 laukauksen kokemuksella ja vastasit kysymykseeni.

Osoitit kysymyksen minulle. Etkä kysynyt harjoittelumäärääni. Oletit vain itse 4000. Eikä minulle jäänyt epäselväksi kenelle osoitit kysymyksen.

En jaksa jauhaa tästä enää. Eipä noita 56mm linssin kiikareita paljoa pyynnissä näe. Ainakaan näillä huudeilla.  Radalla ja lintumiehillä useammin. Radalla kuitenkin sama pieni piiri pyörii.

Hirvijahdissa näkyy vielä pystykorvia tai niistä modattuja versioita. Varmaan ne ovat kuitenkin katoava luonnonvara. Lupamaksut pitää siitä huolen. Ei tämä oikeasti ole niin kallis harrastus, ellei oikeasti halua tai ei ole varaa panostaa.

MJO

No minun mielestäni tämä ase käy hyvin!! Mitä saivartelet?

sitäpaitsi matka ei ole 10m vaan 9,5m sillä on merkitystä. Eihän se hirvenhiihto tauluun ampuminen ole sama ja vertailtavissa. Itsehän kirjoitit niin.
    Enkä ole edes maininnut omista ammuntamääristä. Kerroin ainoastaan mitä saa 100€:lla (minusta riittävä, sinusta ei).

Se Busnell riittää tälle kaverille ja monelle muulle, kun ei ole varaa Zeissiin.

Miten peuranpyynti järjestettiin 80-90 luvulla? Noita 3 tuuman ja 56mm putkia ei edes kellään ollut?

MJO

Kuinka tuollainen käy 10 metriin?

Minun mielestäni ihan hyvin. Tämä on saksasta tilattu 170m/s malli. Saa myös tehokkaampana, mutta minusta tämä parempi. Tietysti pitää etsiä toimiva luoti aseeseen.

Entä ilmakivääritauluun 10 metristä

olisiko 84-88/10 laukausta keskiarvo. Matka 9,5m ( liian lyhyt talli).

Muistui mieleen muutama vuosi sitten hommasin 18 vuotiaalle ensimmäisen hirviaseen. Olisko ollut 40 vuotias Sako 308 (uuden veroinen) päällä muistaakseni Busnell 1.5-4.5 suurennuksella. Hinta oli 500€. Olisi pojalla jäänyt haaveeksi hirvenpyynti 4000€ budjetilla.

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 3,628)