Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,641 - 2,650 (kaikkiaan 3,562)
  • MJO

    Se on jesse suhteellinen käsite. Toisen vähän on köyhälle paljon.

    Se sinunkin ostama 30te autoon on jollekin valtava määrä rahaa ja täysin järjetön teko. Toiselle taas autoon 300te on pelkkää taskurahaa.

    Taloudellisesti ajateltuna olisi järkevintä ajaa alle tonnin autolla tai jopa taksilla.

    MJO

    Ei siihen tutkimuksia tarvita kun sen tietää. 

    Tuossa lauseessa kulminoituukin jessen ajatusmaailma.

    Vertaile jesse samanikäisen ja ajetun esim. mersun ja pösön hinnan alenemaa. Sitten ota laskin käteen ja suorita prosenttilaskuja hankinta hinnasta. Voi tulos vähän yllättää.

    MJO

    Gla:

    Se ei silti estä jatkuvaa Jessen valinnan moittimista. En käsitä, joten voitko Jätkä perustella, miksi noin silti teet?

    Miksi jessen valintoja ei saa kyseenalaistaa tai moittia?

    Jessen on itse haukkunut japanilaiset, korealaiaset, saksalaiset ja volvot yms. Jessen mielestä diesel autoilijat ja suuri kulutuksen omaavien autojen kuskit voisi tuomita vankilaan ympäristörikoksista. Silti Jessellä on etuoikeus ajaa vanhalla amerikan lotjallaan.

    Kerro sinä Gla miksi vain jessellä olisi oikeus moittia muiden  valintoja?

    MJO

    Yhteiskunnan kaikki kulut maksaa yksityisen sektorin veronmaksajat,

    Etkö tollo muutama päivä sitten väittänyt, ettei työntekijät maksa itse veroja?

    MJO

    Suomen talouteen tulee lisää rahaa vain vientiteollisuudesta ja siellä valtion yhtiöiden rooli on mitätön.

    Tosi on, muttei välttämättömyys. Kasvaa maailman talouskin vakkei vientiteollisuus vie johonkin avaruuteen.

    Eikä yhteiskunnan tehtävä olekaan toimia omistaja tai liikeyrityksena.

    MJO

    Ei tuo realiteetti mihinkään muutu että nettoveronmaksajia on vain yksityisellä sektorilla. He maksavat yhteiskunnan kaikki kulut, myös julkisen puolen työntekijöiden verot.

    Ja yksityistämällä palvelut. Palvelun tarjoajat muuttuvat nettomaksajaksi?

    Ennen kaupungit/kunnat hoitivat teiden kunnossapitoa. Nyt se ulkoistettu. Tiet ovat kunnossa ja auraajat  ovat vielä nettorahoittajia yhteiskuntassa?

    MJO

    Auto on yleensä ostettu jollain varustetasolla.

    Turha siinä on leuhkia varustelutasoilla ja vertailla muiden merkkien karvalakkimalleihin. Sinä olet maksanut ensin yli 5000e varustelutasosta ja leuhkit varusteiden olevan vakiona ja kuuluvan hintaan. (Vertasin hintaa samaan moottoriin ja manuaalivaihteiseen)

    Taidat olla aika ulkona autoasioissa eli et ole koskaan uutta autoa edes pystynyt ostamaan.

    Minun 1,5v vanhalla autolla voi vaihtaa ilman välirahaa 2 sinun pösöä ja saa vielä 2 sinun avalavaa kaupanpäälle. Mulla on kuitenkin varusteena ”vakiona” yksi tärkeimmistä se mitä sinulle pösöön ei edes saa rahalla (neliveto).

    Onhan se lista pitkä, kun sinne merkitään kaikki koristelistat, säädettävät penkit yms.. Kas kun ei kääntyvät etupyörät ja ilmatäytteiset renkaat.

     

    MJO

    Siitä löytyy joitain lisävarusteita kuten väri ja katon panoraama, toiset renkaat ja vanteet mutta lähes kaikki muu on sitä ittiään eli vakiovarustetta. Jotka löytyvät juuri samanlaisesta minulta. Ja se lista on TODELLA PITKÄ!

    No mitä siellä on sitten niin erikoista?

    Eikös tuo Allure ole varustelutasoltaan korkein? Eli maksat lisävarusteista yli 5000e enemmän Access malliin verrattuna. Noin sinua jesse huijataan, että kaikki vakiona.

    MJO

    On varmasti järkiinsä tulevaa kansaa muitakin kuin minä jotka pyrkivät suurikulutuksisista ja tylsistä saksan premiumeista aivan järkeviin kevyempiin ja paremmin varusteltuihin autoihin. 

    Jessen pösöön ei saa nelivetoa. Jessellä ei ole polttoainetoimista moottorilämmitintä, kun on niin kiva rapata laseja. Jessellä ei ole edes vetokoukua, kun tikkuaskin kokoiseen takapaxiin mahtuu kaikki. Jessen pösö ei ole edes pieniruokainen. Tietysti nämä yo. asiat maksaa.

    Mitä jesse autossa on paremmin varusteltua normi karvalakkimallin corollaan, kiaan tai opeliin verrattuna? ei mitään ja siksi jessen auto kuuluu samaan karvalakkimalli kastiin. PS ne bluetoothit ja navit ovat olleet peruskauraa kaikissa autoissa jo kymmenen vuotta.

    Ellei sitten lisävarustukseksi lueta. Jarrua ja kaasua yhtäaikaa painaessa pösö menee vikatilaan. heh..

    Jesse rahalla saa ja hevosella pääsee.

     

    MJO

    Et kai Jesse kuvittele, että Q7 omistaja vaihtaa jonkun ranskalaisen pösön rakkineen? Eihän ne ole osanneet tehdä siitä edes nelivetoversiota. Mukamas SUV. Nissan Qashqainkin saa nelivetoisena, muttei pösöä.

    v#%u mikä karvalakkimalli.

Esillä 10 vastausta, 2,641 - 2,650 (kaikkiaan 3,562)