Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 3,562)
  • MJO

    Onneksi AY liike järjestää huomenna mielenilmauksen, joka on täysin laillinen. Lakiahan me kaikki tykätään noudattaa, eikö.

    Tässä on kuitenkin se pointti. Työnantajat ja työnantajajärjestöt eivät ole olleet päättämässä aktiivimallista. Se on täysin hallituksen ja eduskunnan ehdotus, mutta mielenilmaisusta kärsijänä on täysin kuulumaton taho.

    Olisiko mielenilmausta kannattavien mielestä ihan ok mennä lakkoon esim. korkeiden ylinopeussakkojen tai lievien seksuaalirikoksien tuomioiden vuoksi? Ei nekään johdu työnantajista.

    PS. Ei laki velvoita osallistumaan vaikka olisikin laillinen.

    MJO

    Valtralla 16l tunnissa ja kuorma-auton dieselillä 4l heh. Diesel kuluttaa saman määrän tehoon nähden,vaikka moottori olisi ollut kuussa aiemmin.

    Moottorin hyötysuhde ei ole ihan kiveenhakattu vakio. Aika suuri määrä energiaa puhalletaan jäähdyttimen kautta taivaalle.

    ”käyttämätöntä” energiaa tulee myös pakoputkesta ulos. Toisilla moottoreilla jopa hyvinkin suuri osa.

    Voimansiirrotkaan eivät ole identtisiä eikä häviöttömiä.

    MJO

    Tuloleikkaukset kaikille niille, jotka saavat yli kymppitonnin bruttoansioita /kk. Kyllä heidän sillä pitää tulla toimeen, koska niin valtava määrä suomalaisia elää alle kahden tonnin palkalla.

    Miksi pyrkiä toimitusjohtajaksi, jos keskitason johtajana saavuttaisi palkkakaton?

    Miksi erikoistua kirurgiksi, jos palkkakaton saavuttaisi terveyskeskuslääkärinä?

    Tuota tasapalkkaa kokeiltiin naapurissa melko huonoin tuloksin. Siinä vaiheessa kun saavuttaa katon, niin siihen loppuu ihmisen yritteliäisyys ja pyrkimys eteenpäin.

    Eikä pääjohtajan miljoona tulot ole pois kun pelkästän omistajien taskuista. Hehän ne miljoonat maksaa. Olisiko parempi, jos kasvottomat omistajat siirtäisivät samat miljoonat veroparatiisien kautta omiin taskuihin ja johtaja saisi sen 10 000e/kk. Vai kuvitteletko, että hänelle maksettaisiin 200 000e/kk ja valtio leikkaisi sen 10 000 euroon?

    Eiköhän jätkänkin ole aika tulla nykyaikaan, eikä kaivautua syvemmälle poteroon.

    MJO

    Tai käyttää vaikka pekkasia lastenhoitoon.

    Pekkaset voitaisiin lopettaa muinaisjäänteenä.

    MJO

    Ihmiset ovat monesti uskossaan vahvoja. Kaveri suistui työmatkallaan viime talvena pohjoismaisilla kitkoilla jäätikköiseltä tieltä. Auto romuksi ja selkään elinikäinen vamma, mutta kitkolla liukastelu kokopiruettien kera jatkuu.

    Minun naapuri taas ajoi kesällä uusilla kesärenkailla metsään. Onneksi ei ollut talvi ja kitkat alla. Varmaan renkaat olisivat suistaneet auton ojaan, ennen kuin olisi ehtinyt käynnistää auton.

    MJO

    Norjan Bergenissä on ainakin joku erillinen tievero nastoille. Perustellaan tiepölyyn ja tien kulutuksella.

    Minusta on ainakin turhaa vertailla kitkojen pitoa kesärenkaiden pitoon. Eihän nastarenkaiden pitoakaan verrata kesäkumien pitoon. Itsellä on ollut yhdet kitkat eikä niistä ollut mitään huonoa sanottavaa. Tällä hetkellä on nastoilla olevat kumit.

    Liukkaalla jäällä jonkin verran huonompi pito nastoihin verrattuna. Lumella jopa paremmat kuin nastoilla.

    MJO

    Suorittavalle.

    Jos kitkat eivät ole vesikelillä hyvien kesärenkaiden tasoa. Ei ne ole yhtään huonommat vesikelillä, kuin nastarenkaatkaan.

    MJO

    Vai 3008 pensapösö 36370e? Näyttää jesse keränneen kaikki saatavilla olevat härpäkkeet mukaan. Itsellä ei kuitenkaan ole edes moottorilämmitintä. 3008 alkaen hinta on 24000e.

    Vertailu malliksi valitaan Jaguar E-Pace (Halvin malli), jonka alkaen hinta on 38000e. Hinta ei sis. edes toimituskuluja.

    Sitä paitsi E-Pace on pienempi auto, kuin pösön 3008. Vertaile esim. F-Pace:en, niin ei edes riitä 2 pösöä.

     

    MJO

    Kyllä jagge senverran hyvä pirssi on. Ja kun sen saa melkein pösön hinnallakin on aika kova markkinahaaste. 

    Älä jess mopolla mahdottomia. Jaguaarin hinnalla saa kaksi sinun pösöä, mutta onhan siinä autoakin tuplasti.

    MJO

    Autot tietysti enemmän sähköiseen polttoainemuotoon mutta sehän on jo aika hilkulla kun ruvetaan pääsemään se pikkasen reilu kolmesataa kilsaa yhdellä latauksella.

    Miksi sähköiseen? Puhuuko jesse päästöistä, eikä itse vaivaidu hankkimaan autoonsa loki- tai polttoainetoimista moottorilämmitintä? Työmatkakin on juuri muutaman kilometrin. Käytännössä jess ajaa kaiken työmatka autoilun kylmällä moottorilla. Lämmittäisit aluksi moottorisi sähköllä, ennen kuin alat puhumaan liikkumisesta sähköllä.

    Jessen autoilun keskikulutus talvikuukausina ei varmasti alita 10l/100km.

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 3,562)