Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,671 - 2,680 (kaikkiaan 3,562)
  • MJO

    Tottakai on potentiaalia. Taimikonhoito, ensiharvennus, ojitukset yms. ajallaan tekemiset ja hirvituhojen minimointi lisäisi kasvua. Vaikka nuokin hoidettaisiin kuntoon, tuskin päästäisiin 200 milj.m3 kasvuun.

    Ei läheskään kaikkia viivästyneistä hoitotöistä päästä koskaan eroon. Aivan turhaa teoreettistä haihattelua. Saataisiin aluksi teollisuus ostamaan edes nykyinen markkinoilta saatavilla oleva puu.

    MJO

    Lisäksi kasvusta puhuttaessa. Kannattaa ottaa huomioon, ettei Oulusta ole paljoa pitempi matka Helsinkiin verrattuna Kilpisjärvelle. Suomessa on valtava määrä hehtaareja oulun pohjoispuolella. Suurimmassa osassa näistä metsistä on mahdottomuus saada kasvua lähellekkään 10m3/ha/v.

    MJO

    Jees: “Tuo jätkän mainostama pari miljoonaa kilometriä on itse asiassa aika vähän nykyautolijalle.”

    Muistaakseni jees on tässä keskustelussa jossain vaiheessa maininnut itsellään tulevan kilometrejä n. 20tkm vuodessa. Jessen ajoilla menee pariin miljoonaan kilometriin ainoastaan 100 vuotta.

    Joka ei saa leipäänsä autonratin takaa, niin parhaat vuodet ajotaidon osalta on ohitettu siinä vaiheessa kun 2 milj. km tulee täyteen.

    MJO

    Tuskinpa näistä autoilun mestarisuorittajista todellisuudessa ykskään jättää renkaitaan loppuun ajamatta, ei jätkäkään. Kyllä täällä hurskastelee nyt aivan muut kuin todelliset arvot. 

    En tiedä jessen määrittelyä ”loppuun ajetut”. Onko ne mallia: Hajoavat alle, slicksit, sakkorenkaat vai mitkä?

    Itse vaihdan renkaat viimeistään (Huom. viimeistään) 4mm pinnalla.

    MJO

    Metristä katkaisu varmaan toimii, jollei sen alapuolella ole vihreitä oksia. Jos oksia jää kantoon, niin kyseessähän pikemminkin pelkkä latvan katkaisu.

    Jollei vesakossa ole oksia alle metrin korkeudella, niin ainakin ensimmäinen perkkaus on minun arvioni mukaan jo pahasti myöhässä.

    MJO

    Suorittava

    vuonna 2013,jolloin vedettiin henkeä yli 10 vuotta kestäneen tehopyynnin jäljiltä . Joissakin riistanhoitoyhdistyksissä hirvi jouduttiin jo rauhoittamaan kannan romahtamisen takia .

    Siis joudutiin rauhoittamaan? Ei jouduttu vaan rauhoitettiin, jotta päästäisiin takaisin täysiin pakastimiin. Jos lupia olisi myönnetty normaaliin malliin 40-45t vuosina 2013-2015 , niin kanta olisi pysynyt tasaisena. Mikä on tilanne nyt 3 vuotta rauhoituksen jälkeen? Ylisuuri hirvikanta.

    Aivan varmasti ensi syksynä taas pudotetaan lupia, jotta päästään ”normaaliin” yli 50-60t luvan tavoitteeseen.

    MJO

    Ei jesse sinne rampille asti pääse. Seisoo tienlaidassa ja pökotissä koelaudassa on valoja kuin joulukuusessa. Jesse on seisonut molemmat polkimet lattiassa yhtäaikaa, kun auto lähestynyt piennarta. (vika on huonossa aurauksessa ja huonokuntoset tiet)

    MJO

    Gla ei varmaankaan sitten käytä sähköistä- tai polttoainetoimista moottorilämmitintä. Jos moottorin lämmittäminen on myös käytännössä aivan pöljä neuvo.

    Minä en ainakaan ole koskaan kuullut mitään suositusta, jossa suositellaan laittamaan paremmat renkaat taakse.

    MJO

     Jopa Peugeottiakin huoltaa Auto-Palinin omat asentajat. Alle viisikymppiä tunti on normaali työveloitustaksa.

    Jesse jaksaa vain valehdella.

    MJO

    Useimmiten kyllä.

    samaa mieltä, mutta ainoastaan Risujen-, kuidun- ja haavanmyyjien.

Esillä 10 vastausta, 2,671 - 2,680 (kaikkiaan 3,562)