Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,558)
  • MJO

Jess

Jopa tosiasioita kirjoituksistani vääristellen. Eikä minulla sinällään ole myöskään mitään fantasioita uuden auton kaas ollut 

Eipä tosiaan. Auto ei ole jesselle kuoleman asia, vaan se näyttää olevan paljon suurempi.

MJO

Ei minulla ainakaan mättäisiin istutetut kuuset ole mitään tyvilenkoja. Sen sijaan laikutettuun maahan istutetut ovat juroneet tiivistyneessä moreenimaassa ja laikut keräsivät vettä kokoajan. Mätästetyissä alueilla kasvu on ollut tuplat nopeampaa.

MJO

Jesse. Pösön pensakone on ei millään kierrosalueella vääntävä. Jos koneesta ei löydy edes 250Nm, niin ei kannata edes mainita sanaa vääntö.

MJO

Jätkä:

Rehevällä maalla mättäiden päälle istutetuista taimista tulee mutkatyvisisä ja jopa monivääriä. Ihan selkeästi monet tuputtavat omia luulojansa ja teorioitansa, tietämättä asiasta juurikaan mitään.

Jotkut ihan selkeästi tuputtavat tälle palstalle omia luulojansa ja teorioitansa, tietämättä asiasta mitään.

Mätästys rehevälle maalla on ylivoimaisesti paras ja oikeastaan ainoa maanmuokkaus tapa.

MJO

Riippuu heinästä. Itse olen käyttänyt haraa ja polkenut. Kyseessä oli horsmaa yms. Korsi vartista kasvia. Varmaankin veitsi tai joku muu katkaiseva sopii ruohotyyppiselle.

MJO

Kun olet itse päätynyt väärään lopputulokseen, esitä laskelma.

15 vuoden kuluttua todetaan, ettei luontaista taimikkoa syntynytkään . Raivataan pajukko ja heinikko pois ja palataan alkuun vaihtoehto 1een. Lisäksi tuli helvetinmonen heinän- ja vesakontorjunta.

MJO

Seuraavat 30 vuotta kuusen kasvatuksessa sitten hakkaakin hybridi haavakot yli tuplaten. Se tulo ei näköjään jeessille kelpaa.

MJO

MJO:lla oiva esitys opettajien muuttamisesta yksityisiksi. Kuukausipalkkaisen opettajan palkkaaminen tuntiopettajaksi pitämään muutaman tunnin  – ehkä kymmenen tuntia – viikottain maksaa tuntuvasti enemmän kuin kuukausipalkkaisen vakituisen opettajan palkkaaminen, joka voisi tehdä viikon mittaan paljon muitakin tunteja tai – töitä.

Eikö niitä muitakin tunteja voisi sitten nytkin tehdä? Vai tehdäänkö se yhtiöittäminen vain yhtiöittämisen vuoksi?

Yksityistämisessä on yleensä julkisen sektorin  pikainen rahan tarve, hyvän bisneksen antaminen kaverille tai piilo verotus. Mikään ei ole mahtanut kuitenkaan tehostua ja halventua lopulliselle maksajalle eli ihmiselle.

MJO ei todellakaan ehdota sitä. Yksityinen taho varmasti laskuttaa kunnalta 20 oppituntia pitävästä opettajasta tuntien valmisteluineen enemmän mitä se maksaa suoraan palkattuna.

Yksityisen tahon tärkein tehtävä on kuitenkin tuottaa voittoa omistajalle, eikä opettaa tai hoitaa kuntalaisia.

MJO

Omalle seuralle lupia tuli?

Vai oma seura anoi lupia vain myönnetyn määrän?

MJO

On se vain ruoho vihreämpää tolopaisen aidan takana tälläkin saralla.

Eikös nämä ns. keikkalääkärit ole juuri näitä tehokkaita ja parhaita itsenäisiä ammatinharjoittajia? Laskutushintaa ylemmäksi, niin alkaa kuntienkin terveydenhoitokulut tippumaan.

Samoin opettajat yksityisiksi. Rahanteko ykköseksi ja tulevien veronmaksajien opetus toissijaiseksi.

Esillä 10 vastausta, 2,881 - 2,890 (kaikkiaan 3,558)