Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Suomessa menetettiin 40 työpäivää lakoissa 1000 työntekijää kohti, Norjassa 66, Tanskassa 54 ja Ranskassa 125.
suurempi merkitys on sillä ketkä ovat lakossa. Onko Suomessa koskaan mikään ryhmä lakossa, ettei ATK ja varsinkin ahtaajat olivat kohta ’tukilakossa’ ja pysäyttämässä koko vientiä ja tuontia?
MJO 2.4.2024, 10:15Huono autohan se onkin. Suomalaiset ajaa mieluummin Toyotalla.
Autohan on loistava, mutta suomalaisilla ei ole varaa siihen. AKT hoitaa niin, ettei mersulla ei ole varaa ostaa kokoonpanoa Suomesta, kun niitä ei voi toimittaa sovitulla toimitusajalla.
MJO 2.4.2024, 09:43Veikkaan seuraavaksi lähtee mersu Uudestakaupungista ja siirtää tuotannon jonnekin luotettavampaan toimittajaan. Esim. Turkkiin.
MJO 2.4.2024, 09:40Mahtaa kiinalaiset tehtaat saastuttaa vielä enemmän. Onneksi Ruotsista asiakkaat saavat vähempi saastuttavaa terästä. Suomihan ei kohta edes tarvitse terästä.
MJO 2.4.2024, 09:30SSAB investoi Luulajaan Raahen sijasta. Veikkaan 10 vuodessa Raahessa naulataan ovet kiinni. Lakot tuskin auttoi Raahen tehdasta.
MJO 1.4.2024, 00:33Tuuli on huomattavasti lakkoherkempi kuin AKT. Eikös tammikuussakin ollut hilkulla sähkön saatavuuden rajoittaminen, kun tuuli oli lakossa?
Sähkö ei ole vielä loppunut kertaakaan Suomesta. Onko ollut yhtään vuotta ettei ahtaajat olisi ollut jossain tukilakossa?
MJO 30.3.2024, 14:34Nikkeliä tarvitaan myrkynvihreässä siirtymässä, akuissa, paristoissa ja kehnoissa sekä terästeollisuudessa. Vihreä siirtymä sulkee silmät isänmaallisuudessa,
Ruostumatonta terästä valmistetaan Suomessa, mutta mitä noista muista ’vihreän siirtymän’ sinun painajaisista?
MJO 30.3.2024, 07:55<p>Mitä työvaatteita, olen aina käyttänyt töissä suoria housuja ja pikkutakkia.</p><p>Vanhanaikaista ja pyrkyrimäista. Toimaritkin ovat farkuissa.</p>
MJO 29.3.2024, 23:43Vähän matkaa ennen kuin Etelä-Koreassa 15 vuotta sitten. Siellä paikalliset hortoilivat keskellä yötä umpikännissä työvaatteet päällä kotia.
MJO 29.3.2024, 23:38Mulla on liitto alennukset IF:ssä