Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Eipä tainnut dronimuuria tulla itärajalle, vaikka Orpo-Petteri niin vaati. Italian Melooni jo pisti hanttiin. Ja Orpo ja Häkkinen tietenkin nostavat kohteliaina miehinä kädet pystyyn. Mutta onhan se Italiassakin tarpeen. Droonit saattavat särkeä siellä juuri Eu:n maksamat ikkunaremontit.
Nostokoukku 16.10.2025, 13:01No, suomalaiset eivät nähtävästi osaakkaan tehdä aseita. Eipä muuta kuin kolhvikavereiden kauppoihin.
Nostokoukku 16.10.2025, 12:39Suomen valtiojohdolla oman maan etu ei ole ollut ensisijainen enää pitkään, pitkään aikaan. Olemme kunnianhimoinen edelläkävijä toisten valtioiden hyväksi. Viimeksi eilen oli uutisissa puhetta, että oman maan puolustusteollisuutta ei voi suosia asehankinnoissa. Tämähän tarkoittaa sitä, että aseet ostetaan satavarmasti ulkomailta, mieluummin Tubbin kolhvikavereilta.
Nostokoukku 16.10.2025, 12:27Ei hirvikanta yhdessä vuodessa mihinkään räjähdä.
Metsästyksellä on vähän vaikutusta lintukantoihin. Metsästyshän on lähes joka paikassa kiintiöity. On sama ammutko sen kaksi teertä kuukaudessa vai kahdessa. Sen sijaan laajat avohakkuut vaikuttavat. Tämän lajiryhmän nimikin jo kertoo jotain, METSÄkanalintu. Ne vaativat menestyäkseen jonkin verran metsää. Tällä seudulla metsät alkavat olla valtaosaltaan alle kaksimetrisiä, kun valtion ja firmojen maita on paljon ja isännät ovat köyhiä.
Nostokoukku 16.10.2025, 12:17Metsäteollisuus ry:n johtaja Maija Rantamäki lasketteli taas varmaankin luikuria Ylen jutussa. Kertoi useita syitä laimeaan tilanteeseen, mutta palkkoja ei maininnut. Valehteli jopa puunhinnan olevan ennätys korkea.
Nostokoukku 16.10.2025, 12:10Valtion metsissä koneyrittäjillä näyttäisi menevän hyvin. Pinoja ilmestyy tasaisesti jokaisen tien varteen. Kahta tuuria hakkaavat. Olin iltana muutamana majavapassissa ja koko ajan kuuluu valtionmaalta motonryske. Avohakkuuta pääasiassa nuoriin kasvatusmetsiin. Puu tuntuu liikkuvan ja käyvän kaupaksi. Yrittävät paikata varmaankin tuontipuun loppumista.
Nostokoukku 16.10.2025, 11:59Miksi paperi- ja selluherrat eivät itse pyöritä tehtaitaan? Ei tarvitsisi maksaa palkkoja vasemmistolaisille, vaan kaiken voiton voisi lykätä osinkoina ulkomaille. Ei muuta kuin pesoset ja häkämiehet sellukattiloille. Kyllähän 6,5 miljoonan vuosituloilla jälkeä täytyisi syntyä. Sillä kun palkkaisi 120 vasemmistolaista vuodeksi samaan työhön.
Nostokoukku 15.10.2025, 18:37Eipä toppuuteltu metsästystä viime syksynäkään. Talkoot pidettiin ja ammuttiin viimeiset kaksi hirveä usean porukan yhteisvoimin.
Nostokoukku 15.10.2025, 18:00R.Rannan yksityisten yrittäjien ja yritysten täytyy sitten itse se kasvu tehdä. Ja pysyä kaukana vasemmistolaisista työntekijöistä, jotka vain syövät sen kasvun. Ei muuta kuin itse sorvin ääreen. Mitäs noita vasemmistolaisia perässään vetämään.
Nostokoukku 15.10.2025, 17:53Hautausmaillakin on paljon kiviä, joiden alla on resilienssistä selviämättömiä. Eläissään täysin korvaamattomina pidettyjä tai itse niin luulleita. Mutta aurinko nousee vain joka aamu. Lisäksi kuolema tekee pyhimyksiä. Eläissään täydet öykkärit muuttuvat mitä parhaimmiksi ihmisiksi.