Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 8,526)
  • Nostokoukku

Valaise A.J. jossain yhteydessä hesarin lukijoita myös metsien omistussuhteista. Metsähallitus ei tietääkseni omista metsiä. Joku tontti saattaa olla omistuksessa, ainakin joskus on ollut. Metsät omistaa Suomen valtio. Metsähallitus on organisaatio, joka toteuttaa valtion metsissä hakkuita muistaakseni kolmen ministeriön ohjauksessa. Törkeäksi mainitut hakkuut ovat siten kansan tahto. Kansa ”nauttii” valtion metsien käsittelystä valitsemiensa päättäjien kautta. Kansa saa sitä mitä tahtoo ja on ansainnut.

Nostokoukku

Tutustukoon keino-äly ja Fingrid ensin Tolopaisen arvioihin. Ne ovat täysin päinvastaisia kulutuksen kehittymisen suhteen.

Nostokoukku

No sehän on sitten niin. Mistä Tolopainen ei mitään hyödy tai mikä ei hänen silmäänsä miellytä, sitä ei tarvita. Ei edes vanhan metsän eliöt.

Nostokoukku

Minulla on pari kuviota jopa yli-ikäistä metsää, jota en raaski enää hakata. Mutta valtiolla ja metsäfirmoilla ei täällä enää ole. Siksi pyyhkivät khl 03 metsiä aukeaksi. Typeryyttähän se on, mutta tulostavoitteet ja neljännes kvarttaalit niin vaativat.

Nostokoukku

Pikkutukkileimikoiksi täytyy valita tietysti muita kuin kypsiä 04 khl kuvioita.  

Mutta kun ei niitä enää ole. Täytyy hakata aukoksi varttuneita 03 khl kuvioita. Ja niistä tulee pikkutukkia eniten.

Nostokoukku

Olin teerensoitimessa. Siksi vastaus Panulle ja oksapuulle vasta nyt. En ole väittänyt, että pankissa ei henkilöllisyystodistusta ole vaadittu. Passia minulla ei ole, joten sitä on turha vaatia. Pankissa ovat nihilistejä. Mutta kuten kerroin, kaupan kassalta olen tehnyt pikkunostoja ilman minkäänlaista todistelua. Ja kyllä, kun taloa tein ostelin aika paljon käteisellä. Harkot, tiilet, sementit, villat, tuulensuojalevyt, vuolukivileivinuuni-hellan ym. Kaveri oli tehnyt laakjennuksen vanhaan navettaan ja välitti rakennustarvikkeita siitä. Ja edullisesti. Mihinkä minä noista ostoksista olisin kuittia tarvinnut? En yhtään mihinkään.

Nostokoukku

Minä uusin silmälasit. Maksoivat 1708 euroa. Menin nostamaan pankista tuon summan käteistä. Piti täyttää A4 kokoinen lomake, jossa selvitin näin huomattavan käteisnoston käytön. Rahat olivat luultavasti vielä omiani, koska selvityksen jälkeen latoivat rahat tiskiin.

Nostokoukku

Meillä päin näkyy pikkutukki olevan puutavaralajina kaikissa hakkuissa. Sitä tehdään niin paljon kuin tulee. Osa siitä menee kuiduksi. Varmaankin sen vuoksi, että nykyisistä hyvinkin pieniläpimittaisista avohakkuista sitä tulee niin paljon, että ei sille kaikille löydy kauppoja. Tyvitukki ja lopusta pikkutukkia. Varulta kuitenkin näytetään tekevän.

Nostokoukku

Mitenkähän talonrakentaminen nykyjään onnistuu omilla rahoilla, jos ne ovat pankissa? Muistan, että tuli aika isoja laskuja ikkunatoimituksista ja keittiökaapistoista. Nythän pitää antaa selvitys pankkiin mihinkä rahansa käyttää. On siinä monta selvitystä annettava ennenkuin talo on valmis.

Nostokoukku

Pankit eivä lainoita pikkukylien asuntorakentamista. Omaa rahaa täytyy olla 120% rakennuskustannuksista.

Esillä 10 vastausta, 1,211 - 1,220 (kaikkiaan 8,526)