Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,581 - 1,590 (kaikkiaan 8,599)
  • Nostokoukku

Gla n esittämä malli vuokrattujen/ vuokraamattomien maiden suhteesta saattaa olla teoreettinen, mutta lähitulevaisuudessa aivan mahdollinen, jopa todennäköinen. Metsätiloja siirtyy kiihtyvää tahtia perikuntien, tilayhtymien ja uusien omistajien nimiin. Nuoremmassa polvessa on yhä enemmän väkeä, joka suhtautuu metsästykseen kielteisemmin kuin vanhempi polvi. Jo nyt on havaittavissa, että vuokrasopimusta uuden omistajan kanssa tehdessä  ”kaikelle riistalle” sopimukset muutetaan vain hirveä koskeviksi, sekin pitkin hampain ja vain siksi, että uusintaa pyytävänä on tuttu koulukaveri. Saatesanoina on ollut: No tehdään sitten viideksi vuodeksi, en halua sitoa lapsiani tähän, mutta sydämestäni toivon, että ette pääse mitään tappamaan. Lisäksi vuokraamattomien alueiden katveeseen saattaa jäädä vuokrattuja alueita sirpalealueeksi. Näitä ei pysty liittämään hirvenmetsästysalueeksi, vaikka metsänomistaja haluaisi hirviä metsästettävän.

Nostokoukku

Siis 30 % Kelan maksamista tukieuroista menee maahanmuuttajille. Onko 30 % Suomen väestöstä jo maahanmuuttajia? Vai meneekö nuo eurot keskimäärin pienemmälle porukalle kuin suomalaiset edunsaajat? Eikö suomalaiset olekkaan työtävieroksuvia etuuksilla eläviä jotka pilkistelevät ay-liikkeen selän takaa?

Nostokoukku

MaalaisSepon luetteloon syistä tänne halajavien tietokeskusten listaan täytyy lisätä hövelisti kaikkeen uuteen suhtautuvat viranomaiset ja valtiovalta. Siksi tänne on tukkimassa myös tuuriteollisuus. Mitä ulkomaisempi huijari, sen parempi. Kaikki muistamme, kun ministerit kumarsivat nenää lattiaan, kun joku ulkomainen tyhjätasku laski huhun liikkeelle vetytehdasinvestoinnista. Siihen yhteen tiedotustilaisuuteen, jossa ministerit yrittivät mielistellä ja kiskaista suupielensä niskan takana yhteen, loppui se vetyinvestointi.

Nostokoukku

Valtaosa Visan luettelemista töistä on halpatöitä, niihin töihin me maahanmuuttajia tarvitsemme. Niiden töiden palkoilla ei suomalainen elä. Monissa maahanmuuttajien perustamissa yrityksissä on myös todettu olleen ”sivutoiminimellä” toimintaa, josta ainakaan verottaja ei hyödy euroakaan.

Nostokoukku

Jos 4 000 ha saa 5 hirvilupaa, 10 000 ha saisi silloin 12,5 lupaa. Vuokraamattoman esimerkkialueen ”hirvipankiksi” jää tällöin 7,5 lupaa. Enemmän kuin koko alueelta metsästetään. Käytännössä enemmän, sillä tuon vuokratun alueen metsästys vaikeutuu, koska hirvet ovat mestareita hakeutumaan alueelle, missä saavat olla koko syksyn kuin herran kukkarossa.

Nostokoukku

Hirviluvat lasketaan luonnollisesti sen pinta-alan mukaan jolle on metsästysoikeus. Glan esimerkin tapauksessa 4 000 hehtaarin mukaan.

Nostokoukku

Olin viime kesänä metsäyhtiön maalla palovartijana. Salama sytytti kulon. Palokunta kävi sammuttamassa puolen hehtaarin alan. Jälkivartiointi kuului kuulemma maanomistajalle. Muista yhteyksistä tuttu pomo soitti ja kysyi lähtisinkö. Olin klo 21:00 seuraavaan aamuun klo 9:00. Laskutin 32,00 € tunti. Tuo olisi Visan koulutustapahtumasta mielestäni sopiva taksa. Ennakkoilmottaudun jo nyt koulutustapahtumaan. Olen niin tumpelo hirvivahinko-asioissa, että tulen mielelläni. Minä kun olen äärettömän huono löytämään tämän seudun taimikoista hirvituhoja. Yritystä on kyllä ollut, mutta tulosta ei vain tule.

Nostokoukku

Muutin muistaakseni noin vuosi sitten vastikkeettoman vuokrasopimukseni vastikkeelliseksi. Lupasin maksaa metsästysseuralle jokaisesta mailleni kaadetusta hirvestä kulloisenkin vasan kaatolupamaksun verran korvausta.

Pienriistan metsästysoikeuden voit pidättää perheellesi ja nimeämillesi henkilöille, jotka eivät ole seuran jäseniä. Silloin on oikeus ja kohtuus, että et metsästä seuran toisilta vuokraamilla mailla pienriistaa. Pienriistanmetsästyksessä pysyt silloin vain omilla maillasi.

Nostokoukku

Minulla ei ole oikein tarvetta tietää mistä se väri ja mönjä vesiin tulee. Joka tapauksessa sitä tulee. Olen seurannut 9 300 hehtaarin alueen vesiä kymmeniä vuosia. Maataloutta ei ole aariakaan, koko alue on ollut hyvin intensiivisen metsätalouden parissa  60-luvulta lähtien.

Muista Motokuski ne lehdet, lehtipuiden lehdet…..

Nostokoukku

Ovatko kaikki toimitusjohtajat rakennelleet itse puitteet? Läheskään kaikki toimitusjohtajat eivät siihen kykene. Pelkkä toimitusjohtajaksi alkaminen ei siihen riitä.

Esillä 10 vastausta, 1,581 - 1,590 (kaikkiaan 8,599)