Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 8,603)
  • Nostokoukku

En ole tukien asiantuntija. Siksi joudun kysymään onko sellainen vaihtoehto lainkaan mahdollinen, että Metkatuki ja taimikon häiriötön kehittyminen kulkisivatkin yhtä matkaa käsi kädessä? Syökö aina toinen toisensa pois kuvioista väistämättä?

Nostokoukku

Minulla ei ole minkäänlaisia tietolähteitä kummankaan osapuolen puolella. Olen yrittänyt pysyä laimeasti tilanteen tasalla Ylen uutisten kautta ja seuraamalla tätä keskustelupalstaa. Täältä olen oppinut, että YLE suoltaa hyvin yksipuolista vihervasemmistolaista tietoa. Vasemmistolaisena tiedotusvälineenä se on ilmeisesti tuonut korostetusti esille Venäjän menestymiset rintamalla. Se jääköön omaan arvoonsa. Tähän palstaan olen oppinut ainakin sota-asioissa luottamaan. Sotahan on ollut venäläisille sarja katastrofeja. Täällä annetun tiedon mukaan se on hävinnyt sodan jo 2,5 vuotta sitten. Rukopiikki antama kuva on luultavasti todellisuutta, ei mikään ruusuinen unelma. Kysy Motokuski vaikkapa johtavalta sotablokkari Tolopaiselta.

Nostokoukku

Devalvaatiolla hellittiin vientiyrityksiä, rangaistiin palkansaajia.

Nostokoukku

Iltalehdellä on vanhentunutta tietoa miehistä ja kalustosta Venäjän osalta. Täälläkin keskustelupalstalla on sotatietäjät jo ajat sitten ilmoittaneet miesten Venäjältä loppuneen. Samoin panssarit on tuhottu ja korvattu moottoripyörillä ja vanhoilla Ladoilla. Kiinan sotavoimista ei taida kukaan ottaa lopullista selvää. Se nyt on vain varmaa, että miehistöä on paljon.

Nostokoukku

Käpysonnin linkin mukaan kun mennään, niin Suomen ongelmat tulevat ratkaistua. Jo nyt ollaan hyvällä tiellä, kun on saatu elinkeinoelämästä pois yli 300 000 turhaa kuluerää. Positiiviset vaikutukset alkavat näkyä ja kertaantua, kun saadaan vielä miljoona työtöntä lisää. Vielä kun sinnitellään elinkeinoelämän rahoilla pelkkiä lomia viettävien kanssa tuo reilu neljä vuotta, niin sitten on osingoille vain taivas rajana.

Nostokoukku

Eikä pelkästään polttopuita, vaan hamstraus koskee kaikkea muutakin, erityisesti rahaa. On ysikymppisiä, jotka nuukailevat jopa syömisensä ja peseytymisensä kanssa. Alkaa meteli, jos kaupassakäävijä tuo muutakin kuin kompostikärryn punalappuisia.

Nostokoukku

Hoitelin viime talvena vanhan miehen leimikon tarjouskilpailun ja olin korjuussa yhteyshenkilönä. Melko mittavan kokoinen kauppa. Kauppoja allekirjoitettaessa mies kysyi voisiko korjuuporukka tehdä ”roskapuusta” hänelle 10-15 mottia polttopuuta kuviolta, joka rajoittui hänen autioksi jääneen kotitalonsa pihapiiriin. Ostaja ilmoitti sen sopivan ja puiden tulevan siinä ohessa laaniin. Korjuun alettua motomies ilmoitti, että kuviolla ei ole leppiä eikä muuta roskapuuta kuin muutama runko. Kysyi, tehdäänkö polttopuut koivukuidusta. Sanoin, että niistä on tehty kauppakirja ainespuuksi ja ne laitetaan kaikki pinoon. Jos ei muuta puuta ole, niin polttopuut saa jäädä tekemättä. Päätöstäni helpotti se, että en oikein keksinyt mitä rivitalossa asuva lähes liikuntakyvytön vanhus tekisi 10 motilla polttopuita. Pyyntö oli varmaankin kaikuja vuosikymmenten takaa.

Nostokoukku

Vihreä siirtymä, vihreä rahansiirtymä. Pesukoneet pyörii.

Nostokoukku

Ei se ole omaa kouhotusta. Se on Naton käsky.

Nostokoukku

Ennen oli koulussa syksyllä urheilukilpailut ja puolukankeruupäivä. Talvella oli koulun hiihtokilpailut ja sitten parhaat kävivät koulujenväliset kisat. Nyt ei saa kilpailla, kun joku kuulemma saattaa pahoittaa mielensä. Jossain on puolukankeruupäivä koulun tarpeisiin kielletty, kun koululaisilla ei ole hygieenapassia.

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 8,603)