Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,871 - 1,880 (kaikkiaan 8,624)
  • Nostokoukku

Venäjän mielestä tuollaiset ”nuolijavaltiot” ovat surkeita tapauksia.

Eiköhän nuolijavaltiot ole kaikkien mielestä surkeita tapauksia. Eilen  järjestettiin oikein nuolijavaltioiden kokoontumisajot.

Nostokoukku

Luulisin, että en ole koskaan nähnyt lyhytpuomista motoa, enkä niiden jälkiä mitannut. Näitä 2000-luvun Ponsseja, Komatsuja ja Timberjackkeja ne ovat olleet. Ei kai niissä ole lyhytpuomisia ollut. Puomin pituuksia en ole kyllä mitannut, jälkiä kyllä riittävästi.

Nostokoukku

Sitten minulla on ollut väärät lasit päässä jo vuosikymmeniä. Ohjeissa mennään aina laatu edellä, käytäntö on eri asia. Ehkä siksi menee tosiaan harvaksi. Olen niitä tiheyksiä aika paljon mitannut. Jos ppa on harvennuksen jälkeen ajouran keskeltä mitattuna 11 ja ajourien välistä mitattuna 14, mielestäni se on harvaa. Se on tietenkin vain henkilökohtainen mielipide. Uravälejäkin olen mitannut, aikoinaan jopa palkkani vastineeksi. Mainitsemani uravälivaihtelu on yleisin mittaustulos. Joskus se on lipsahtanut pieneltä matkaa jopa 20 metriin, mutta harvoin. En ole tavannut kuin yhden tekijän juovuksissa koneesta, hänkin jo nuorena miehenä ongelmansa takia siirtynyt autuaammille leimikoille. Tarkastajia en ole tavannut juopuneena. Ja olen ollut aikoinaan monessakin auditoinneissa mukana, tosin mitan tyhmemmässä päässä, viemässä mitan päätä mittauskohteeseen. Aina auditoinneissa mittaustuloksen luki mitasta arvovaltaisempi henkilö.

Nostokoukku

Onko kahdet eri vuokrasopimukset yksinkertaisempia kuin samasta tilasta tehty yksi vuokrasopimus joka mahdollistaa saman toiminnan?  Onko tosiaan kaksi eri kirjanpitoa? Meillä on yksi kirjanpito, eikä ole sen työläämpi, vähän isomman depetin ja kreditit kirjoittaa samalla vaivalla. Olen mehtäukon kanssa samaa mieltä. Harrastustoiminta, ilman mitään liiketaloudellisia tavoitteita, on järjestettävä mahdollisimman suoraviivaisesti ilman mitään kaksinkertaisia kiemuroita.

Nostokoukku

Minkähän vuoksi moinen sekamelska? Onkohan edes laillista? Tuo seura, jonka viikonlopun kesäkokouksesta kerroin, on vuokrannut maat kaikelle riistalle. Ne seuran jäsenet jotka haluavat hirviporukkaan ilmoittautuvat lähtevänsä mukaan. Pienriistaa yksilölajina metsästävät saavat keskittyä ja keskittyvät omaan toimintaansa aivan vapaasti. Eihän siihen tarvita kaksinkertaisia vuokrasopimuksia.

Olen vuokrannut maani toistaiseksi voimassa olevalla vuokrasopimuksella. Seuralle, johonka itse kuulun. Tässä seurassa en metsästä hirviä. Vuokrasopimukseen on kirjattu, että vuokraaja ( minä) on velvollinen maksamaan vuokraajalle ( seura) jokaisesta vuokratulle alueelle ammutusta hirvestä vasan kaatoluvan suuruinen korvaus hirvivahinkojen estämiseksi tehdystä työstä.

Nostokoukku

Olen kyllä Visan kanssa samaa mieltä, että ensiharvennuksilla poistettavien puiden tilavuus edustaa aika hyvin puuston keskitilavuutta. Ensiharvennuksellahan kertymä tulee pääasiassa ajourilta. Niiltä kasaan menee niin isot kuin pienetkin rungot. Vai yritetäänkö ajourat kierrättää puuston pienempijäreyksisistä kohdista? Tämä kyllä selittäisi jonkun verran ajouran ”kiemurtelua”. Uravälihän vaihtelee 18-14 metrin välillä. Mitä olen yhden ison toimijan metsissä ensiharvennuksia seurannut, niin harvennus taitaa keskittyä enemmän niihin puuston järeimpiin runkoihin. Keskiläpimitta näyttäisi putoavan reippaasti harvennuksissa. Tämä on ymmärrettävää. Koneenhan on tehtävä ymmärtääkseni samat liikkeet järeydeltään 60 litraisen rungon kanssa kuin 150 litraisen. Keskittymällä järeämpiin runkoihin tuotos on toista luokkaa.

Nostokoukku

Toivottavasti Stubbilta löytyy arvopohjaista realismin sen verran, että ei tuppaudu enää mukaan isoisten neuvotteluihin. Eihän Trumpetti edes tunnistanut häntä pöytäseurueesta. Joutui itse huhuilemaan, että hei täällä minä olen. Mitättömien valtioiden mitättömät päämiehet pysykööt lestissään.

Putinista en tiedä, mutta Amerikan presidentti on ollut aina pelkkä keulakuva ja viestintuoja. Todelliset päätökset tekevät ne jotka eivät pidä lehdistötilaisuuksia eivätkä ajele mustien autojen saattueessa liput liehuen. Amerikassa valta on siellä missä on rahat. Muutama presidentti ja senaattori on yrittänyt siellä vetää omaa linjaa. Heille on laitettu reikä päähän, kuten Kennedyn veljekset.

Nostokoukku

Kuinka tuo taantumus näkyy toiminnassa?

Nostokoukku

Muistatko Tolopainen ennustuksesi sodan lopputuloksesta reilut kaksi vuotta sitten? Venäjän armeijasta ei pitäisi tässä vaiheessa olla enää mitään jäljellä. Muutama sotilas kuitenkin vielä pyristelee vastaan.

Nostokoukku

Niimpä, hikinen. Ilmeisesti kaikkien suurimpien kaupunkien ympärillä on laajat pohjavesikentät. Varmaankaan Päijännetunnelin läheisyyteenkään ei saa rakennuslupia tuurivoimalle.

Esillä 10 vastausta, 1,871 - 1,880 (kaikkiaan 8,624)