Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
2,3 senttiä oli sähkölaskussa kW hinta kesäkuulta. Pösilösähkön tosin.
Nostokoukku 17.7.2025, 09:003 l / 100 km on aivan tavallinen kulutus täys bensiiniautolla. Ainakin joku vuosi sitten, kun kuuntelin työpaikalla kahvitunnilla autouskossa olevien juttuja. Itse en ole päässyt lavadieseleillä koskaan alle 10 litran. Minua on ilmeisesti aina autokaupoissa petetty.
Nostokoukku 15.7.2025, 09:14Suomessa on huutava halpatyövoimapula. Hoitoalalle, rakennuksille, metsiin ja pelloille rahdataan väkeä halpamaista. Toimintakin on hyvin halpamaista.
Nostokoukku 14.7.2025, 20:23Samankaltaisia vanhoille ihmisille lähes pakkomyyjiä kiertelee muillakin aloilla. On katto-, ikkuna- ja oviremontintekijää, viemärin ja hormistontarkastajaa, sähköasennusten testaajaa, putkiremontintekijää, kivijalankoputtajaa jne. Kaikki antavat ymmärtää, että tämä on nyt tehtävä ja he tulevat x.x. päivänä kiinteistölle. Olen joskus kysynyt, että mistä olette saaneet vanhojen ihmisten tiedot, koska teikeläiset eivät koskaan soita alle kuusikymppisille talon omistajille. Vaimoni ehti nippanappa hätiin, kun hänen hoidokkinsa luona oli putkiremontista jo paperit allekirjoitusta vaille valmiit. On sen verran räväkkä ja sanavalmis akka, että luulen asian tulleen kerralla selväksi.
Nostokoukku 14.7.2025, 17:19Joko ne vaivat taas alkoivat kiusaamaan? Voi, voi. Helle tekee tehtävänsä.
Nostokoukku 14.7.2025, 16:50Perko. Anteeksi, huomasin tuon myöhäisillan kysymyksesi vasta nyt, joten vastaus hieman viiveellä.
Minut on koulutettu ja työurallani jouduin olemaan ankara jaksottaisen kasvatuksen edustaja. Se on lyönyt tietenkin läpi myös omiin metsiini, mutta ei enää niin voimakkaana kuin aikaisemmin. Aikoinaan harventelin metsiäni hyvin opitun puhdasoppisesti. Ostaessani metsäni ne olivat pääosin suhteellisen nuoria, harvennuksille oli tarvetta ja tuli myytyä enimmäkseen kuitua, jonkinverran pikkutukkia, vähemmän tukkia. Yleensä sahuutin tukit omiin tarpeisiini. Hyvätuottoisuuden määritelmä on vähän pehmennyt vuosien varrella. Etenkin nyt, kun metsä pelkkänä rahan lähteenä on menettänyt merkitystään. Nuorempana jaksoi rahaa kuluttaa, enää ei, eikä oikein kiinnostakaan. Hyvätuottoinen on minulle nyt sitä, että kun käännyt kuvion rajalla katsomaan taaksesi, voin olla näkemääni tyytyväinen. Tyytyväisyyden, hyvätuottoisuudenkin, määritelmäkin on muuttunut. Tyytyväinen voin olla, kun näen sutjakoita tukkikoivuja, joista saa vaivattomasti ensi keväänä sievoisen kasan polttopuita, hyvätuottoisuuden aihe voi olla tekemäni linnunpöntön orrella pyrstöään keikuttava leppälintu, joka on kelpuuttanut pönttöni ja metsäni pesäpaikakseen, tai lakin päästä yllättäen koppaava poikasiaan puolustava viirupöllö, tai korillinen suppilovahveroita omasta metsästä. Ne kaikki tuovat minulle iloa ja merkitsevät nykyjään hyvätuottoista metsää. Voin sieltä toki puutakin myydä, jos elinkelpoisuus alkaa lopullisesti ränsistymään. Mutta sen takia ei nyt tarvitse kaupoille lähteä vähään aikaan. Sen verran julmasti toteutin aikoinaan jaksottaisesta kasvatuksesta minulle syötettyjä oppeja. Myytävääkin jonkun mielestä olisi. Ainakin mhy:llä uransa tehnyt setäni moitiskeli minua sanomalla, että suutarin lapsella ei ole kenkiä. Mutta antaa puiden kasvaa, kyllä ne hengissä pysyvät ilman minuakin.
Nostokoukku 14.7.2025, 16:21Tehkääpä kaikki jk:n sättijät yhteinen päätös. Älkää kommentoiko aihetta millään tavalla kuukauteen. Olisi äärettömän mielenkiintoista nähdä millaisen väitöksen nämä kaksi apostolia saavat keskenään aikaiseksi, jos ulkopuolelta ei tule yhtään syöttiä kiihdyttämään keskustelua. Väitöshän siitä väistämättä syntyy. Tyhjät tynnyrit kumisevat eniten.
Nostokoukku 14.7.2025, 15:58En yllytä, mutta ihmettelen kovasti. Mitä niin pelottavaa jk:ssa on, että lähes kaikkien osallistujien on kiireesti hyökättävä näiden kahden apostolin kimppuun kun he jonkun teorian esittävät. Ihminenhän puolustautuu pelkäämäänsä vastaan hyökkäämällä. Sen verran meissä on vielä petoa jäljellä, että pakeneminen ei ole ensisijainen vaihtoehto. Etenkin, jos hyökkääminen voi tehdä nurkan takaa. ( Nimimerkillä)
Nostokoukku 14.7.2025, 15:52Ei yhtään enempää päästöjä, kuin jos latvusmassa, oksat ja kannot olisi kerätty energiapuuksi. Laskennallisesti puun poltto energiaksi ei aiheuta päästöjä.
Nostokoukku 14.7.2025, 15:47Perhoskoirat ja chihuahuat ovat selvästi vähemmistönä näissä valitettävissä tilastoissa. Ihmisen tappamaan ja tappelemaan tarkoituksella jalostamat pitbullit ja rotwailerit niitä kuolemia aiheuttavat. Sekin ihmisen syytä enemmän kuin koiran.