Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Aina sitä lupaillaan täällä sivukylillä poiketa ja sitten viimetingassa perutaan. Ei tullut Ulla taaskaan käymään. Vettä riepottelee ja tuuli tohantelee, ei tietoakaan myrskytuhoista eikä tulvista. Ja minä kun niin odotin, että myrsky veisi lastenlasten ruman tramboliinin pihasta kuten illalla tv:ssa lupailivat. Aivan normaali tämän kesän sää.
Nostokoukku 4.7.2025, 09:05Purran, tai Keskisarjan, porukka ei vain ole seuraavassa hallituksessa päättämässä maksuista. Epäilen, että ne jotka ovat, tarraavat entistä kunnianhimoisemmin 2035 tavoitteeseen ja tykyttämällä tyrkyttävät eu:lle sakkomaksuina kaikki rahat mitä pyssykaupoista suinkin yli jää.
Nostokoukku 3.7.2025, 23:05Huonokuntoinen nokivasara täytyy mennä pakokaasumittauksesta läpi. Liika nokeaminen on katsojan silmän vika. Kannattaa käydä optikolle.
Nostokoukku 3.7.2025, 19:40Eikös sillä tissinpuristelulla saada aikaan vähän kuin pakkosyöttö polttoaineelle ennenkuin männän liikkeellä saadaan kunnon imu kampikammioon?
Nostokoukku 3.7.2025, 19:35Eihän sillä persujen ajamalla vähimmäisetäisyydellä ole mitään merkitystä. Sehän koskee vain maakuntakaavan kuulumattomia hankkeita. Kunnat ja Ely-keskus kyllä ajavat kaavat läpi pikavauhtia, jos alue halutaan rakentaa lähemmäksi. Silmänpalvontaa taas koko minimietäisyys.
Nostokoukku 3.7.2025, 19:26Viime elokuussa ostin minun hintaluokan ylärajalla olevan lavamaasturin, 4 000 €. Juuri oli katsattettu, vuosimalli 2000. Kohtapuoliin vuosi ajettu, kerran huolto-asemalla öljyt vaihdettu. Itse olen vaihtanut kuskinpuoleisen ajovalon polttimon. Öljynvaihto maksoi 80 €, polttimo 7 €. Niin ja talvirenkaat vaihdoin itse, nekin tulivat kaupassa. Hirvimetsällä ajeltu umpihankea ja polttopuiden perässä siloisimpia avohakkuukankaita tukinlumppien perässä. Muuta remonttia ei ole tehty. Ilmoitan kuukauden päästä kuinka kävi katsastuksen. Jatkuuko vanha perinne, että katsastaja pyytää tulemaan toisenkin kerran kuukauden sisään, vai katkeaako perinne nyt.
Nostokoukku 3.7.2025, 19:18No hän kertoi, että niitä leimoja saa kyllä tarvittaessa tavaraan kuin tavaraan. Kaverin käy niitä laittamassa. Olikos se MT:ssä juttu kirjanpainajan tappamista kuusista sahatusta puutavarasta. Erinomaista laadultaan ja lujuusluokituksessakin ei hävennyt tuoreesta salattua.
Nostokoukku 3.7.2025, 16:39Viime viikolla hain meidän kyläsahurilta lautakuorman. Hän sahaa kaikki metsistään tulevan tukkipuun. Kuidut tekee polttopuuksi ja myy niitäkin. Sanoin, että ei tarvitse olla huippulaatuista, kun teen niistä polttopuille kehikkoja. Minusta aivan kelvollista lautaa mihinkä tahansa rakentamiseen, muutama oli vajakanttinen. 4 ja 5 tuuman tavaraa. Hinta oli 0,20 € metri. Ihailin tänä keväänä sahattua 8 tuuman isoa lankkukasaa. Menee kuulemma Pirkanmaalle hallinrakentajalle runkotavaraksi. Kertoi hinnan olevan 2 € metri.
Nostokoukku 3.7.2025, 15:32En ole oikein valmis uskomaan pienen kaksitahtikoneen polttoaineen ruiskutustekniikkaan. Ruiskukoneessa polttoaine ruiskutetaan hyvin korkealla paineella suuttimien kautta suoraan palotilaan. Kaksitahtikoneessa polttoaine saadaan palotilaan kaasuttimesta männän ylös-alas -liikkeen imun seurauksena. Onko uuden tekniikan Huskussa kaasutin korvattu ruiskutuslaitteella suuttimineen ja mistä voima siihen otetaan? Olisikohan tullut kielellinen käännösvirhe mainosmielessä?
Nostokoukku 3.7.2025, 15:22Kasvattaa: on peltoja joissa kasvaa vain lupiini.
Päästää ympäristöön: se on päässyt jo aika päiviä sitten.
Pitää hallussa: kuka sen pellon lupiinit omistaa?
Kuljettaa: lupiini siirtyy herkästi paikasta toiseen niittokoneiden, aurauskaluston, lumitöiden jne. seurauksena.
Myydä tai luovuttaa: no toinen näistä toteutuu, kauppa on varmasti vähäistä. Moni lupiini omistaja ”luovuttaa” kasvia tietämättään koneittensa mukana.
”Laki” näissä asioissa on kuin Metsälaki.