Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Se oli tämän Ei polteta tulevaisuutta -ympäristöliikkeen edustaja joka näin todisti.
Nostokoukku 17.6.2025, 20:01Jospa se onkin vihreää kivihiiltä jota Kiinassa polttavat. Kivihiilellekkin saa varmasti ostettua vihreän energian sertifikaatin.
Nostokoukku 17.6.2025, 18:51660 mottia hehtaarilta tai 9 hirvenkaatoa samana syksynä ei synny sattumalta eikä kädet taskussa tepastelemalla. Jotain täytyy tietää ja osata, kummassakin lajissa, niin puunkasvatuksessa kuin hirvenmetsästyksessäkin. Sitä voi jotkut kutsua jopa fanaattiseksi suhtautumiseksi. Bensaa ja dieseliä on täytynyt polttaa kummassakin tapauksessa. Tuurilla on hyvin vähän osuutta kumpaankin tulokseen. Vaikka itse sanonkin.
Nostokoukku 17.6.2025, 18:40Sodan aloittamisen ja liikkekanallepanon jälkeen Venäjältä muutti kuukaudessa yli 20 000 juutalaista Israeliin. Israel on helpottanut juutalaisten muuttoa lainsäädännöllä kuka voidaan katsoa juutalaiseksi.
Nostokoukku 17.6.2025, 15:19Tästähän oli hiljakkoin ohjelma telkkarissa, oli muistaakseni nimeltään Kurkien äiti. Kertoi suomalai-amerikkalaisesta professoreista joka muutti Persiaan opettajaksi. Hän päivitteli kuinka ennen vallankumousta hyvinkin maallista elämää viettäneet oppivat yhdessä yössä kumartamaan monta kertaa Mekkaan päin ja naiset jotka eivät käyttäneet huntuja kätkivät kasvonsa niillä. Ja kaikki tämä yhdessä yössä.
Nostokoukku 17.6.2025, 15:13Taas pitää muistaa, että asioilla tuppaa olemaan se uimahypyistä tuttu vaikeusastekerroin. Ehkä raakku ei ole niin allerginen kaivurin kauhasta lähtevälle mutaryöpylle kuin jos se lähtee metsäkoneen teloista. Tarkoitus pyhittää keinot.
Nostokoukku 17.6.2025, 15:05Tolopainen, oliko siirtohintakin miinuksella? Siitähän sähkölasku pääasiassa muodostuu.
Nostokoukku 17.6.2025, 14:56Mikä kirjoituksessani osoitti fanaattisuutta? Vanha halpa auto, vanha ase, vähäinen harjoittelu, hirvikoirien pito, arvostelun sietäminen jos se tulee asiasta….Omasta mielestäni ei mikään. Olen aina viihtynyt erittäin hyvin metsässä, töissä ja metsästämässä. Mitä pienemmällä porukalla sen parempi. Minulle on muitakin tärkeitä asioita elämässä koko joukko. Mutta syksyisin minä metsästän sen n. kolme kuukautta. Yhdeksän kuukautta on siitä suht’ vapaata ja se aika pyhitetään muille tärkeille asioille.
Nostokoukku 17.6.2025, 12:44Ei taida jokaisessa purossa olla raakkuja. Eikös mykkäröinti-sopimus koskenut raakkupuroja? Kyllä täällä päin puronvarsia hakataan kuten ennenkin.
Nostokoukku 17.6.2025, 11:13Olin pakotettu käymään sunnuntaina Pieksämäellä. Lähes 200 km isohkoja pääteitä. Ajankuluksi otan pitkillä matkoilla aina jonkun metsäteeman käsittelyyn. Nyt seurasin energiapuukasoja. Runsaasti oli energiapuuta reitin varrella kasoissa. Yleensä kokopuuna korjattua, mutta myös aukoista ajettua havua ja latvusta. Aivan tuoreita vastakorjattuja kasojakin näkyi. Alkumatkasta laskin kasoja, mutta meni laskut sekaisin. Tuskin kaikki kasat olivat pääteiden varsilla, uskoisin, että vielä enemmän löytyisi sivuteiden varsilta. Hirvitti vain, kun mietti millainen työ ja raha on mennyt hukkaan, kun nyt palstallakin tiedetään, että energiapuun käyttö on loppunut, jäänyt tuurisähkön ja massiivisten sähkökattiloiden jalkoihin. Jonkinlainen ympäristö- ja maisemahaittakin teiden varsille lahoamaan jäävät kasat varmasti ovat.