Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,351 - 4,360 (kaikkiaan 7,905)
  • Nostokoukku

Metka tuen ehtona pitäisi olla, että teettää työn vieraalla. Näin tästä erikoisesta tuesta palautuisi edes osa maksajan kassaan.

Nostokoukku

Mutta kun ne taimikot ovat pääasiassa teiden varsilla. Ei tarvitse lähteä tien varresta jollekkin vanhalle rämekuviolle, ei siellä hirvituhoja tule. Kun lumet lähtee, viimeistään syksyllä, tulee kuljettua enemmänkin metsiä.

Nostokoukku

En ole kaatoja ahnehtinut. Aina suunnitellaan ja sovitaan passit yhdessä. Porukan johtajana minulle jää yleensä joku viimeinen jämäpassi, kun todennäköisimmät kulkureitit on jo miehitetty. Yleensä olen varmistamassa jossain taka- tai reunapassissa. Mutta jostain syystä on syksyjä, että hirvet tuntuvat etsivän minut. Tosin paljon olen läpikin päästänyt. Viime syksynäkin kaksi aivan varmaa tilannetta, niistä tuli jopa vähän nuhteita porukalta. Mutta meillä on porukassa niin kova yhteishenki, että on sama kuka hirven ampuu, kaikki ovat aina iloisia hyvin onnistuneesta kaadosta.

Nostokoukku

Amerikassa kaikki on hienoa, ihailtavaa ja suurta. Pelkästään toukokuussa 2022 siellä oli 49 joukkoampumista. Ampumisissa kuolee keskimäärin 3 ihmistä päivässä. Kouluampuminen on lasten yleisin kuolinsyy.

Nostokoukku

Samaa mieltä Metät Kunnossa kanssa. Uhriutumiseen ei ole mitään syytä. Metsänomistajanakin olen sitä koettanut välttää. Tietenkin joskus vähän tympii, kun joka syksy menee rahaa ja aikaakin metsästykseen ja eräiltä tahoilta tulee viestiä, että olet kuin pahanteossa. Mutta niin kauan olen hirviä metsästämässä kun nuoremmat käskevät pysyä pois, itse en sitä varmaan viimein ymmärrä.

Metsät kunnossa. Saamamiehet on erikseen. Joka vuosi olen vähintään yhden ampunut, kaikkiaan yli sata. Parhaana vuonna aikoinaan 9 hirveä samana syksynä, viime syksynä en saanut kuin viisi. Oman osani olen minäkin tehnyt.

Nostokoukku

Ranskassa lakot ovat olleet melkoista rytinää. Rengaskasat palavat ja kivet lentelevät.

Nostokoukku

Metsäalan sosiaalihuollossa, Metkassa, saattaa olla omat sääntönsä. Eihän omassa metsässä tehdystä työstä tarvitse maksaa veroakaan.

Nostokoukku

Minäkin kerron omista kokemuksista, viimeksi tänään, ja niin uskon suorittavankin tekevän. Kokemukseni ovat myös kaunistelemattomia. Ja nekin tyrmätään paikkaansa pitämättömänä.

Metsästäjätkö ne harrastustoiminnasta aiheutuvat riskit männyntaimikoille aiheuttavat syömällä taimikoita?

Nostokoukku

Ovatko lapset syyllisiä juoppoihin tai laiskoihin vanhempiin ja mitä he voivat tilanteessa tehdä.? Lapset kuitenkin kärsivät tilanteesta kaikkein eniten.

Nostokoukku

Puutuomaksen esimerkkiä käyttävät jo Ruotsissa jengirikolliset hyväkseen. Alaikäisillä tapatetaan ihmisiä ja käytetään huumekuriireina.

Esillä 10 vastausta, 4,351 - 4,360 (kaikkiaan 7,905)