Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Meillä on jo tämä käytössä. Kolme tenavaa käy töissä ja maksaa veroja, minä teen itselle ja heille klapeja. Ei vaikuta bkt:n, mutta vanha ukko pysyy kohtalaisessa kunnossa eikä tarvitse äärimmäisen vastenmielisiä liikuntasuoritteita, kuten mäenlaskua ja kolhvia.
Nostokoukku 5.2.2024, 11:34Ei se Tolopaisen juttu vesiverkon turbiineista mikään pieru ollut. Olen lukenut jutun aiheesta.
Nostokoukku 5.2.2024, 11:18MJO:n laskelmien mukaan tulisijat nostavat kustannuksia. Ilman niitä ko. talon lämmitysmenot olisivat olleet negatiiviset. Ennemmin kannattaa olla laskemassa mäkeä Lapissa kuin kerätä polttopuita.
Nostokoukku 5.2.2024, 11:14Sieltä kooklesta niitä summia löytyy. Suomi maksoi ”jäsenmaksua” vuonna -22 n. 800 miljoonaa euroa, sitä edeltäneenä vuonna 970 miljoonaa.
Nostokoukku 5.2.2024, 11:04Mikähän on 21 vuoden saldo euroajasta? Paljonko on lykätty Eu:n menemään ja paljonko on saatu. En vastusta liittoa, mutta olisi mielenkiintoista tietää.
Nostokoukku 5.2.2024, 10:40Tuurisähkön tuotanto palasi reaaliaikaan, vähän yli 1400 Mw. Vai seisooko osa ropeleista? Ei ainakaa nyt pitäisi siipien irtoilla.
Nostokoukku 5.2.2024, 10:36Mikäs kylmä suihku se kurssien putoaminen alas on? Sehän on taivaanlahja sijoittajalle. Saa halvalla ison nipun osakkeita. Olen ymmärtänyt, että sijoittaminen on pitkäjänteistä toimintaa, kymmenessä vuodessa tuotot ollee satoja prosentteja. Ei kun kaikki yli kahdeksankymppiset ostamaan roppakaupalla osakkeita, jos kurssiromahdus tulee. Kaikki eläkeindeksit ja bonukset osakkeisiin. Viidentoista vuoden päästä kääritte voitot taskuihin.
Nostokoukku 5.2.2024, 09:55Eräillä tahoilla on halu siirtää. Kaikki riistaksi laskettava on MMM:n alaisuudessa. Pedot poistuisivat riistaeläinten listalta ja metsästys loppuisi siihen. Saaminen takaisin luokkaan riistaeläin kävisi lähes mahdottomaksi.
Nostokoukku 5.2.2024, 09:49Kylällä eräs maalämmöllä lämmittäjä. Hänen puheistaan olen ymmärtänyt, että ajoittain sähkömittari pyörii hänen taloudessaan väärinpäin, ilman aurinkopaneeleja. Kuitenkin joka kevät talon pihaan ilmestyy rekan nuppikuorma koivukuitua ja sitten niistä tehty pitkä pino klapeja. Tuttu kaveri laittoi kaksi vuotta sitten maalämmön. Vaihtoi palaturpeen maalämpöön, kun on töiden takia paljon menossa. Sanoi, että tammikuun kovimmilla pakkasilla, vähän yli -30, talossa lämpötila oli 15-17 astetta.
Nostokoukku 5.2.2024, 08:38Tuli juuri sähköpostiin tammikuun sähkölasku. Energia 37,51 €, sisältää alvin. Siirto tietenkin vielä tulee.