Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Saattoi siinä ”sikarinpoltossa” mennä itsesensuuri päälle. Hyvä kun edes se muisti jonka ”silmiä kirveli”.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:28Mitä nyt joskus eksyy omalla pihalla. Ja huhuilee kuolleita kavereita apuun lehdistötilaisuudessa.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:25Tomperi
Olen kanssasi samaa mieltä. Iiro Viinanen käytti aikoinaan usein sanontaa ”mahdoton yhtälö”.
Nostokoukku 16.12.2022, 15:21Hyviähän ne ovat olleet minullekkin, ei sovi valittaa. Mutta rehellisyyden nimissä kaukana kuitenkin parhaasta ajasta…….
Nostokoukku 16.12.2022, 15:13Aikoinaan työnjohto-opin tunnilla vanha ostomiehen hommista opettajaksi siirtynyt ammattimies antoi meille hyvän neuvon. Kun menette taloon hyvänpäivän toivotuksen ja pakollisen sääkeskustelun yhteydessä katsokaa vähän ympärillenne. Onko kirjahyllyn reunalla Raamattu vaiko Jallu. Ja puheet sen mukaan. Niin minä tein ja kauppojahan syntyi.
Oliko lienee sitä käytännön psykologiaa…..
Nostokoukku 16.12.2022, 14:09Eläkeikäisen parhaat vuodet ovat jo 40 vuotta sitten menneet.
Nostokoukku 16.12.2022, 14:06Mutta tekivät työt siinä ajassa, johon tämän päivän läppärintuijottajalta menisi 180 vuotta, suurin osa kuolisi jo 20 vuotiaana jos samaa vaadittaisiin. Itsestäni olen huomannut, että eläminen yli 60 vuotiaaksi ei mitään herkkua ole, alaspäin mennään koko ajan kuin lehmän häntä.
Nostokoukku 16.12.2022, 13:20Metsästäjät ovat yhdessä sopineet eettisistä metsästyssäännöistä. Niitä vastaan pullikoiminen on typeryyttä. Muutaman vuoden vähemmän olen hirviä metsästänyt kuin Suorittava mutta sama mieltä olen. Liikenneturmissa tai muuten yksin jääneitä vasoja olen metsästänyt ja ovat kaikkein hankalampia tapauksia. Yksin oleva vasa ei noudata mitään hirven normaaleja ”käyttäytymissääntöjä”.
Nostokoukku 16.12.2022, 13:07Olen ennustanut jo pitkään, että puulämmittäjille tulee joku ”hiukkasvero” joka kannetaan kiinteistöveron yhteydessä. Joka talvihan julkaistaan VTT:n tutkimuksia hiukkaspäästöistä, viimeksi siihen yhtyi THLkin. Ei valtio hyväksy jätepuulla lämmittävän edullisia kustannuksia, hiukkaset ovat siinä vain keppihevosena. Ei ainakaan tällaisena aikana, kun valtionyhtiön ulkomaanmokat ja tuulivoimaloiden rakentaminen on saatava maksettua. Suomessa on aikoinaan savusaunassa synnytty, savupirtissä päreen valossa eletty, savuriihessä kaskiruis kuivattu, leivinuunissa leipä paistettu ja tervanpoltolla ja hiilimiiluilla tienattu. Jos hiukkaset niin kovin vaarallisia olisivat, sukupuuttoon olisi Suomen kansa kuollut jo satoja vuosia sitten.
Nostokoukku 16.12.2022, 12:30Puulämmityksestä on toki omat vaivansa. Joka ilta menee melkein 15 min. Kun haet telineelleen klapeja pannuhuoneeseen, etenkin jos jonkun ohikulkijan kanssa jäät hetkeksi juttusille, ja kattilan sytyttämiseen. Se on nyķyihmiselle karmean pitkä aika, liiterillä kun tarvitaan molempia käsiä. Jää vasepookissa ja kinderissä jalkoihin. Ja se puun metsästä kerääminen sitten. Sauvakävelylle ja hikisennihkeille kuntosalille löytyy aikaa, mutta rankasavotta on kauhistus, jopa täällä maaseudulla. Joutavaan kuntoiluun en ole vielä henkisesti valmis, mutta päivä rankametsässä sopivien eväiden kanssa on minulle aina juhlapäivä.