Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Vaimoako laskutatte polttopuiden kantamisesta ja uuniin laittamisesta? Millaista tuntitaksaa pidätte vai onko urakkasopimus? Antakaa jonkinlainen suuntaa antava vinkki niin alan tekemään akalle laskupinoa.
Nostokoukku 2.1.2024, 18:26Tuulimyllyjen siivet syytävät ympäristöön melkoisia määriä mikromuovia. Ja tulevaisuudessa yhä enemmän suoraan mereen.
Puupakkauksista on puhuttu vuosikymmeniä, ei vain valmista tule. Tai onhan niitä joitain kippoja joissa on pari prosenttia puuta ja loput muovia. Puu ei ole pakkauksena vielä kilpailukykyinen kuin ruumisarkussa.
Nostokoukku 2.1.2024, 18:18Ei ole säästämisestä kysymys. Nautin elämästä täysin rinnoin metsässä puuhastellessani. Etenkin nyt, kun leipä ei ole siitä työstä kiinni, ei tarvitse verenmaku suussa rehkiä. Minulle nurmikolla tarkastelu tai jossain lomakohteessa löhöily olisi pelkkää kärsimystä. MJO, itse aloit noita kustannuksia arvottamaan, siksi kolfpussin hinta liittyy keskusteluun. Mutta eikö ole hieno asia, että tykätään monenlaisista ja erilaisista asioista. Muutenhan olo olisi kuin häkkikanalassa.
Nostokoukku 2.1.2024, 18:09Ja lisäksi omakotitaloissa kulutus painottuu kaiken kalleimmilla tunneille.
Nostokoukku 2.1.2024, 18:06Metsänhoitajilla on aika usein faktojen sijaan aivopieruja.
Nostokoukku 2.1.2024, 18:04Klapikone maksoi 230 €, monkijä on ollut metsäyhtiön taimenajossa monta kevättä ja kuolettanut hintansa sitä kautta, traktoria ja metsäkärryä ei ole. Moottorisaha nyt täytyy syrjäkylällä olla joka talossa vaikka lämmittisit vedyllä. Aika pienet kustannukset on meikäläisen liikuntaharrastaksella. Paljonko se kolf mailasäkki maksaa, ja sinne kentille hyväksyttävät polvihousut ja kengät? Eikös sinne ole vielä palkattava joku kiskomaan sitä säkkiä perässään?
Nostokoukku 2.1.2024, 17:52Eläkeläisillä on aikaa, ei tule poissaoloja työstä ja siten työkustannuksia. Itse en ole keksinyt mitään kannattavampaa vaihtoehtoa joutenololle kuin polttopuiden teon. Kuten Punkin esimerkki osoittaa, on aika hyvää tienastia. Olen iloinen ja innostunut olemaan samassa kategoriassa siivoojan ja bussikuskin kanssa. Huvinsa kullakin. Minua ei saa mikään tepastelemaan nurmikolle ja moksimaan pientä palloa kepillä. Kiinnostaa saman verran kuin jäätynyt koirankakka.
Nostokoukku 2.1.2024, 16:50Jos on eläkkeellä, miksi omalle työlle on laskettava hinta. Lasketaanko sauvakävelylle tai kuntosalilla hikoamiselle tuntipalkka? Entä etelän lomarannoilla löhöämiselle?
Nostokoukku 2.1.2024, 16:30Poikasena tuulastettiin eräällä jyrkän hiekkaharjun juurella olevalla lammella. Oli vähän hankalassa matkassa, mutta olosuhteet houkuttelivat. Vesi oli tosi kirkasta ja muita kalamiehiä vähän. Eräänä kevättalvena kytättiin sopiva hankikeli ja vetäistiin aamu-yöstä vene lammelle. Ojitukset tulivat, yhdestä soistuneesta kulmasta lampeen kaivettiin isohkon ojitusalueen laskuoja ja lammesta lähtevä puronpahainen perattiin. Nyt on vesi kuin tervankusta. Kun vedessä seisot puolivarteen nokialaisia, kengänteriä ei enää näe.
Nostokoukku 2.1.2024, 16:08Mulla toistaiseksi Nissan King Cap neliveto. Vähintään puolta enemmän kuin Visalla. Hirvestysaikaan paljon ummen ajoa, silloin kolminkertainen määrä. Koskaan en ole alle kympin päässyt.