Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Kaksi perusasiaa pyörittää maailmaa: kiima ja nälkä. Kummankin tyydyttämiseen raha on tarpeen, mitä enemmän on rahaa sen paremmin ja helpommin kumpikin on tyydytettävissä. Kaikki muu on näihin kahteen perustarpeeseen liittyvää oheistoimintaa, joille sivistynyt maailma on keksinyt erilaisia hienoja nimikkeitä.
Nostokoukku 30.9.2023, 12:42Vanha sanonta: Kun järki loppuu, otetaan periaatteet käyttöön.
Nostokoukku 30.9.2023, 11:57Ilman palkkatyötä toimettumuuteen vaipuminen osoittaa huonoa mielikuvitusta. Tekemistä, ja paljon mielekkäämpää kuin palkkatyö, löytyy kyllä aina. Olen tosin niin epäsosiaalinen, että en osaa kaivata vähääkään työyhteisöä. Joillekkin se on kuulemma tärkeä.
Nostokoukku 30.9.2023, 11:37Hurskastelua, Makarov, hurskastelua. Kyllä raha on työntekoon suurin motiivi. Minä ainakin olisin istunut paljon mieluummin mato-ongella kuin olisin ollut hiki päässä töissä, jos talous olisi antanut siihen mahdollisuuden. Työtyytyväisyyskyselyissä oli aina kysymys Töihin on kiva tulla, ja sitten siihen neljä vaihtoehtoa. Kyllä jokin on elämässä pahasti pielessä, jos töihin on kivempi tulla kuin lähteä sieltä illalla pois.
Nostokoukku 30.9.2023, 11:29Erittäin teoreettinen luku. Juuri nyt tuurisähkön tuotanto vähän yli 900 Mw.
Nostokoukku 30.9.2023, 10:29Tulviminen on luonnollinen asia luonnossa, mutta se ei ole, että majava nostaa vettä pysyvästi seisomaan metsiin tappaen kaiken puuston. Ei ainakaan, että veden nostajana on vieraslaji.
Nostokoukku 29.9.2023, 17:33Sateisena syksyaamuna -79 seisoin uudet turvavarusteet päällä ja uusi Huskun 162 kourassa pomon kanssa avohakkuupalstan vieressä. Pomo löi pystymittalakanan ja mitta-ohjeet käteen. Siitä se lähti. Oli hirmuine into työntekoon, halu oppia ja nälkä opettajana. Taksa oli Metsätessin mukainen. Vaikka itse sanonkin, jälkeä alkoi varsin pian syntyä. Senkin tohdin sanoa, että oli siinä jonkin verran kykyä ja ”silmääkin” mukana. Nimittäin porukassa oli vanhempiakin metsureita mukana, joiden avohakkuupalsta muistutti kahden kaadetun puunmitan jälkeen palstalle lyttyyn lyötyä jouluhimmeliä, ei minkäänlaista järjestystä. Eräs konemies sanoi seuraavana syksynä; sinun palstan ajo on kuin täytekakkua söis. Sitä pidän parhaana arvosanana mitä olen koskaan kouluista saanut. Hyvät kuulijat, tämä tarina on tosi.
Nostokoukku 29.9.2023, 15:14Helppoa tai ei, mutta jos varhaisperkauksen taksa jää 120 €/ha, niin poistuma on niin pieni, että sitä ei kannata enää sahata. Paitsi tietenkin silloin jos siihen saa 250 € tukea.
Nostokoukku 29.9.2023, 12:29Pop pankki toimii.
Nostokoukku 29.9.2023, 10:26Hyvää polttopuuta on kuiva puu, lajista riippumatta. Kun olen pannuhuoneen uuniin laittanut kuivaa puuta, koskaan eivät lämpömittarit ole vielä laskeneet.