Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Tee itse metsäsuunnitelma. Saat sellaisia puustomääriä ja tavoitteen asetteluja kuin itse haluat. Voit muuttaa korkoprosenttia tarvittaessa.
Nostokoukku 6.9.2023, 09:44Kiviaitoja rakentelivat. Voi kuulemma talvella pelastaa lampaan hengen. Olisihan metsä vähän parempi suoja kuin kiviaita keskellä ei mitään. Taimikot täytyisi ensin aidata suojaan lampailta, pistelisivät taimet parempaan suuhun. Puuta kun saisivat ei tarvitsisi käryyttää niitä koksimöykkyjä takassa ja uunissa.
Nostokoukku 6.9.2023, 09:33Vuosikymmeniä on puusta kehitelty kaikenlaisia ihmetuotteita. Rahaakin on laitettu likoon, mutta niin ovat vain aina painuneet unholaan. On visaa pakuria, tekstiilikuituja, akkuja ym. Eivät vain ole ottaneet tuulta alleen.
Nostokoukku 6.9.2023, 09:20Oli mielenkiintoinen ohjelma. Eikös ne brittien metsät huvenneet laivanrakennuksen. Yksi puulaivojen päämateriaalista oli tammi, että sitä siellä on ainakin kasvanut. Ilmeisesti lehtimetsää enimmäkseen.
Nostokoukku 5.9.2023, 19:58Ilmaisia raakkitaimia ( liian lyhyitä ) silloin istutin. Yhdestä kolmeen on pahimpina lumitalvena haaroista revennyt tai katkennut. Ne olen polttopuuksi tehnyt. Kaupungin puistotontilta aikoinaan kaadoin jonkun uran alta muutaman visan. Kun käskivät viedä myös pois, niin yritin myydä. Eräälle puukkotehtaalle tarjosin, ei kelvannut. Siitä jäi epäusko koko visakauppaan.
Nostokoukku 5.9.2023, 16:04Kukahan niitä ostaa? Jäljellä olevat ehjänä säästyneet ovat jo melko jytyjä runkoja. Hennoisin moisista rumista pattipuista jo luopua. Ovat sitkeitä tehdä hellapuiksi.
Nostokoukku 5.9.2023, 15:46Visakoivun taimia markkinoitiin 80-luvulla taimitarhoilta pellonmetsittäjille mahdollisuutena äkkirikastumiseen. Onkohan noilla käppyröillä kukaan vielä tiliä saanut.? Taitaa markkinat olla aika ohuet. Tietenkin suorimmat selluksi kelpaavat ja mutkaisimmat polttopuuksi. Itse muutaman kymmenen runkoa istutin. Mutkaista ja haaraisia kasvoi. Sitä mukaan, kun lumi on haaroja rouhinut, olen pistänyt polttopuuksi. Siinä toimii kyllä aivan hyvin.
Nostokoukku 5.9.2023, 14:14Katsos, jos ojien varsilla on normaali harvennuskelpoinen puusto, niin mihinkäs siinä tukia tarvitaan. Usein näillä rämeillä ei tarvitse mennä saran keskelle ollenkaan. Käsiteltävää pinta-alaa kohti kyllä tulee kertymää.
Nostokoukku 5.9.2023, 12:13Ei ole merkitystä turvallisuuden kanssa. Ministerihän lukee ja toistaa vai valtiosihteerien ja muiden avustajien hänelle kirjoittamia tekstejä.
Nostokoukku 5.9.2023, 10:31Tolopainen, miksi vähäpuustoista rämettä harvennushakataan? Pelkästään tukien vuoksiko?