Käyttäjän Nostokoukku kirjoittamat vastaukset
-
Demareita vähän mollattiin ja ihmeteltiin vaalikeskusteluiden aikaan , kun se ilmoitti, että ei lähde hallitukseen avoimesti rasistisen puolueen kanssa. Mitenkäs kävikään. Nyt kaikki itkevät perussuomalaisten kirjoituksia ja vaativat irtisanoutumaan rasismista tai hallitusyhteistyö loppuu.
Nostokoukku 11.8.2023, 09:59Elinikäinen takuu akuille nostaa autojen hintaa kaksin-kolminkertaiseksi. Kuluttajahan kaiken viime kädessä maksaa.
Nostokoukku 11.8.2023, 09:34Luonnonsuojeluliiton kannattaisi haastaa oikeuteen ensin sieltä isommasta päästä saastuttavia, vaikkapa vetää Saksa oikeuteen lisääntyneestä ruskohiilen poltosta. Koko maailman yhteisiä asioitahan nämä ovat ja ratkaisut täytyisi tehdä kansainvälisessä oikeudessa. Jos kynnet pitävät, niin sitten Kiinan kanssa käräjille.
Nostokoukku 11.8.2023, 09:14En ole koskaan ajatellut, että jos toisen rahapussissa on satanen, se on minun pussista pois. Onnea muhkeasta tilistä MJO.
Nostokoukku 11.8.2023, 08:57Anteeksi MJO, kyllä minä valehtelin. Kävin tarkistamassa hinnan, se on 4,9. Joka tapauksessa heinäkuun sähkölasku alvineen ja perusmaksuineen 30,40 €. Spot-hinnasta en löytänyt laskusta mainintaa. Keittääkö , MJO.
Nostokoukku 11.8.2023, 08:31Kyllä sai. Oma sopimikseni on voimassa ensi helmikuun loppuun. Vituttaako, MJO, kun hankit hätäisesti isot valopääkennot.
Nostokoukku 10.8.2023, 21:11Kiinalaiset jyräävät sähköautomarkkinoilla. Viennin kasvu viime vuonna 77%, yli 2 milj. autoa. Mikäs on jyrätessä kun kaikki tarvittavat harvinaisemmat metallit löytyvät omasta maasta. Läntisistä sähköautovalmistajista ainakin Volkkari ja Ford nostivat jo kätöset pystyyn.
Nostokoukku 10.8.2023, 18:48Osa sotilaskivääreistä muutettiin kaliberiin 8,2 ja 9,3 poraamalla muutama sentti piipunsuuta isommaksi. Ei vaikuttanut aseen käyntiin ja viranomaiset mittasivat piipunsuusta. Tästä kertoi mm. mainio kainuulainen eräkirjailija Martti Väisänen eräässä kirjassaan. Isälläni oli sotilaskivääristä porattu 9,3. Hänen mukaansa ei typerämpää hirvipyssyä ollut ikinä tehty.
Nostokoukku 10.8.2023, 18:35Näinhän asia on kuin MM kirjoitti. Sopimusasioita kaliberit ja tehot oli kun sääntöjä hirvipyssyistä sorvattiin. Kukapa niitä riittäviä määriä olisi hirvenruhoihin ampunut, että ”neitipyssyt” olisi saanut karsittua pois. Isäni ampui ensimmäisen hirvensä Sakon kehittämällä ensimmäisellä siviilikaliberilla 7×33. Hyvin oli tehonnut. Sittemmin esim. 308 on käytännön testeissä osoittautunut aivan hyväksi hirviaseeksi. Itse olen metsästänyt tuolla 270 Win. aseella ja hyvin ovat hirvet kaatuneet. Siihen kun laittaa Norman Oryxin 9,7 g luodin, niin aina on molemmilla puolilla reikä, läpi menee. Mitään ei ole tarpeeksi, jos ei vähän jää ylimääräistäkin, niin myös luodin läpäisykyvyssä. Ensimmäinen laukaus hirvimetsällä yleensä ratkaisee, seuraavat ovat yleensä hätävarjelun liioittelua. Niin paukkuherkkä ei saa olla, että roiskii risukkoon ompahan mikä kaliberi tahansa. Nämä kokemukset tosin pienellä vähän yli sadan hirven otannalla.
Nostokoukku 10.8.2023, 17:45Onkohan Amerikan poliisissakin persuja. FBI ampui miehen pois kuleksimasta pelkkien puheiden perusteella. ( Iltalehti)