Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,271 - 1,280 (kaikkiaan 1,286)
  • Ola_Pallonivel

    Oon minäki 90-luvulla jäteöljyä käyttäny, ku ei ollu paremmasta tietoa. Vaan ei kyllä tänä päivänä tulis mieleenkään. Enkä ois uskonu, että joku vielä jäteöljyillä lootraa.

    Ola_Pallonivel

    Hyvä tietää. Vanha Jonsered 2045 lopetti öljyn syötön ketjulle, luulin moskaa olevan säiliössä. Pitääpä putsata ja kokeilla uudelleen perinteisellä öljyllä.

    Ola_Pallonivel

    Minä ostin koekäyttöön EKO 100 ölppää pienen kanisterin. Kesällä OK, mutta ei varmaan talvikäyttöön sovellu. Ja kallista on. Ei oo nyt öljyn myrkyt reisillä.

    Ola_Pallonivel

    Tuossa 250:ssä lähti kaasarin sisältä semmonen ”kuppi” irti. Tankkauksen jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin, sitä ennen kävi huonosti. Oli kiinni liimalla ja vissiin tunnit tuli täyteen. Korjautin valtuutetulla alle 30€, uutta kaasaria ois saanu netistä tilattuna 50€.

    Nyt tyhjäkäynti hummaa ylös alas, en meinaa enää korjata. Jossain ilmavuoto.

    Ola_Pallonivel

    80-luvulla mm. muovit saattoi olla paljon kestävämpiä, kuin nykyään. Siihen aikaan ei kiinnitetty myrkkyihin huomiota. Eikä ollut ”biohajoavaa” muovia.

    Mulla on ollut Jonsered 2045 vuosimallia -97 varasahana. Kymmenen vuotta vanhana siinä rupes muovi hajoamaan käsiin, niin sillon ostin tuon Stihl 250 mallin. Elettiin vuotta 2009 ja saha maksoi muistaakseni 399€.

    Ola_Pallonivel

    Materiaalit vanhenee, vaikka tunteja ei tulisikaan ammattimiesten tahtiin. En jaksa uskoa, että nykyiset sahat on 15 vuoden päästä luotettavia.

    Lähtökohta oli 251, niin tulihan tuosta jo budjettia nostettua.

    250 malliin verrattuna on 251:ssä tehot tippunu ja laipan toinen kiinnitysmutteri jäänyt suunnittelijan pöydälle.

    Ola_Pallonivel

    Nyt on tutkittu Huskyt ja Stilhit läpi. 543 XPG menee hankintaan. On satasen halvempi ja kevyempi, kuin Stihl 241 talvimalli.

    261 liian kallis, ja 251 painavampi ilman lämmitystä. 251 teho samaa luokkaa Huskyn kanssa.

    Huskyn myyjä lupasi säätää ilmatteeksi 10 tankin jälkeen, jos tarvetta.

    Ola_Pallonivel

    Paljastetaan nyt vielä sen verran, että ajan mönkijällä nuo 3m kuidut tien varteen. Eli ei voi välttää koskettemasta puita. Ei ole nosturia kärryssä, käsivoimin ja vinssillä pöllit kyytiin ja menoksi.

    Ola_Pallonivel

    Oon aatellu, että parempi lämpimät märät hanskat kuin kylmät märät/jäiset hanskat. Hanskoja käytän ja ne kastuu kuitenkin melko pian. Nyt ollu vaihtohanskoja mukana.

    Summa summarum totean, että tuo 543 ei häviä tehossa 250 koneelle ja jaksaa katkoa samankokoset puut. Saattaa vaatia säätöä, mutta sen kanssa on elettävä. Josko ois laakeriviat jo korjattu, aika sen näyttää jos tuon ostan.

    Käytetyistä koneista on tarpeeksi kokemuksia, uusi hakusessa. Kelkka on ainut 2t kone käytettynä, jonka huolin. Ne kun maksaa uutena liikaa (15-17t€)…

    Ola_Pallonivel

    Ajattelen, että 700€ on liikaa moottorisahasta. En ole ammattilainen, vaan harrastelija.

Esillä 10 vastausta, 1,271 - 1,280 (kaikkiaan 1,286)