Käyttäjän Ola_Pallonivel kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,281 - 1,290 (kaikkiaan 1,469)
  • Ola_Pallonivel

    Peräreikä ottaa sen laskutikun pois perseestään. Eilen on aloitettu korjaus. Ja maanantaina loppuu, Jos en saa itse kuntoon, vien pajalle. Sitten kestää minkä kestää, seuraavaksi kierrätykseen ja palaan takaisin Stihlin käyttöön.

    Ola_Pallonivel

    Roinaa oli kyllä kaasarissa sen kannen alla, jossa on reikä. Toinen puoli oli puhdas. En aukonut enempää, kun ei näyttänyt olevan aihetta. Pitää huomenna purkaa uudelleen.

    Takuu loppui muutama kuukausi sitten. Ei ole aiemmin joutunut kaasari tehopesuun, ei edes 20 vuoden ikäisenä. On silti toiminut. Ja 98 bensaa käytän kaikkiin bensamoottoreihin. Kumma, kun kelkat ja mönkijät sillä toimii. On tosin kelkoissakin sulanut tankkiin bensapumpun ja suodattimen osia, lienee halpaa materiaalia kiinasta käytetty ilman testausta.

    Aspenin 2T bensaa olen aikoinaan käyttänyt jotain 50-100 litraa, mutta en huomannut mitään hyötyä sen käytöstä. Moottorisaha olisi pitänyt säätää sille erikseen. En säätänyt, vaan siirryin takaisin 98 käyttöön.

    Ola_Pallonivel

    Tämän nykyisen tilanteen laskun maksaa lapset, vähiten nykyiset eläkeläiset.

    Ola_Pallonivel

    15 vuotta sitten tehtiin tarkastus taimikonhoitoon. Ei siitä muistaakseni paljon ilmoteltu, paperit tulivat jälkikäteen postissa.

    Ola_Pallonivel

    Minulla oli tankissa irtaallaan bensasuodatin ja se letkun ympärille asennettava murikka, kun oli letku mennyt riekaleiksi. On kyllä surkeata tavaraa nuo letkut, niinku ois kutistesukkaa käytetty. Kaasarin putsasin samalla, mutta ei käy kunnolla. Pitänee purkaa seuraavana tuo pumppupallo ja vaihdella letkut samalla.

    Ola_Pallonivel

    Ensin oli 10 vuotta Stihl 450 raivuri. Valjaat huonot, muuten OK.

    Nyt ensimmäinen talvi takana Husky 555 FXT mallilla. Paljon saanut kehuja, vaikutti valintaan. Myös hinta eduksi, hyvät valjaat, paksumpi runkoputki pikkuveljeen verrattuna ja järeämpi kulmavaihde. Bensaa menee, mutta ei harrastelijaa haittaa.

    Ola_Pallonivel

    Ei ole kertaakaan vaihdettu 250:seen kalvoja. Kerran vein kaasarin valtuutetulle korjattavaksi, veloitti puolen tunnin työn.

    Muistelen lukeneeni, että 200:sen kaasaria onkin rassattu sitten ihan työkseen. Kallis ammattimalli, siinäkö on laadun mittari? 250 palveli kymmenen vuotta hyvin, pari kertaa piti palata metsästä saha mykkänä pois.

    Nyt heitti pelaamasta Husky 543, takuu loppui muutama kuukausi sitten. Tulpan vaihdoin, ei auttanut. Pitää viedä tallin ja katsoa bensaletkut seuraavaksi. Onneksi on Stihli varalla. On vääntöä edelleen, vaikka jo ikä painaa.

    Ola_Pallonivel

    Mielellään sitä vanhaa sahaa kunnostaisi, jos voisi kohtuurahalla. Esim. Stihl MS 250 arvo taitaa olla 50-100€. Ei saa enää yhtä tehokasta tilalle, ellei ole valmis maksamaan 500-600€. Turha kait niitä varaosia on edes myydä, jos on tarkoitus myydä uutta tilalle.

    Mutta kohtuuttoman hintaisia on esim. kalvot ja kaasarit yms. pikkuosat.

    Ola_Pallonivel

    No minä oon maksanu mönkkäristä varusteineen 18t€ eikä ole verotuksessa. Siihen saa osia tiskiltä kohtuuhintaan. Ja jos ei ole tiskillä, niin pari-kolme päivää tilattuna tiskille. Johtuu BRP varastossa, joka on Suomessa. Jollaki ne on puut metsästä ajettava, ja harrastus maksaa. Vanha rottelo traktori ei ole vaihtoehto.

    Ola_Pallonivel

    Mielellään kannattaisin kauppiaita. Mutta esim. kulmavaihde on jo melko arvokas, ja satasen säästö houkuttaa. Siksi tilasin ulkoa.

    Myös varastot on ajettu alas. Miksi ei tilaisi ulkomailta, jos sieltä saa nopeammin ja halvemmalla?

    Valtuutettu ei osannut myydä edes oikeaa tulppaa Husky 543:seen.

    Stihlin myyjällä tuli vähintään joka kolmas kerta väärä osa. Ei auttanut, vaikka oli viallinen osa mukana tiskillä. Vänkäsi, että uusi osa käy. No ei käynyt. Vaihdoin lopulta merkkiä ja liikettä.

    Niin joo, kaasarin kalvot orkkiksena 40-60€. Onko järkeä?

     

Esillä 10 vastausta, 1,281 - 1,290 (kaikkiaan 1,469)