Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 205)
  • Pavekka

    Liikkeet ei mielellään ota noita tutkittavaksi, niihin ei saa osia eikä työstä palkkaa. Jotain valohoitoa voivat koittaa jos ei kestä kauaa. Merkkikoneista voi laskuttaa. Kiinalaisissa ostetaan uusi tilalle.

    Pavekka

    Olisi se nyt kumma ellei stiilin suurin ja kallein ammattikäyttöön kelpaisi?  Vähän kallis autotallin koristeeksi.

    Pavekka

    Autoissa ajonestolaite höräyttää moottoria muttei anna käydä,vastaava tekniikka olisi aggrekaateissa aika turhaa. Todennäköisemmin öljyvahti vain maadottaa puolan eli jos kipinä on mitattu toimivaksi öljyvahtia on turha tutkia enempää. Näissä nettihölinöissä menee usein moottorit ja moottorit sekaisin. Yleensä syynä on huono polttoaine,puristusvika tai kaasutin ongelma. Viimeksi mainittu oireilee käyntihäiriönä muttei yleensä käyntiin lähtemättömyytenä. Sulje bensantulo tankilta,kuivaa sylinteri huolellisesti ja tuikkaa tuoretta bensaa kurkusta. Vetele käyntiin. Ellei yritä voi epäillä puristusvikaa. Pilotit ja jarrukliinerit voi piilottaa ettei koneet ja käyttäjä opi semmosiin.

    Pavekka

    Resonanssi toimii kahteen suuntaan. Se imee ja tuuppaa molempiin suuntiin kymmeniätuhansiä kertoja minuutissa. Eli kyllä sillä vastuksellakin on osuutensa.

    Pavekka

    Tehoputki toimii eräänlaisena ahtimena vahvistamalla 2-t koneen painesykäyksiä ja sitä kautta parantaa sylinterin täytöstä. Tuotantopienkoneet ei ole erityisen korkeaviritteisiä. Niistä on melko helppo ottaa lisää ominaisuuksia. Helpoimmillaan se käy ihan poraamalla lisäreikiä pönttöön.  Sitä ei voi tehdä määrättömästi kun jossakin kohtaa lisääntynyt hengitys häiritsee resonanssin toimintaa ja ominaisuudet kääntyy miinusmerkkisiksi.  Voi käydä niinkin että pelkkä lisääntynyt melu tuntuu suurena tehona vaikka muutosta ei olisi.

    Pavekka

    Sen reikäkannen alla ja kalvon päällä oleva puru on ihan normaalia vaikka ei sitä sielläkään paljoa saisi olla. Huskin letkuissa on ollut laatuongelmia eikä niihin parempia myydä jos on muotoon valettuja. Huski ei käytä eri myyntilaatuja. Kaikki yhtä huonoja ja vaihtelet muutaman vuoden välein. Se lienee tarkoituskin. Jos letku hajoaa tai suodatin irtoaa kaasutin pitäisi avata ja tarkistaa sen sihti myös. 543 oli pettymys kun oli koekäytössä. Perussaha metallirungolla. Ei yhtään xp:tä. Paitsi hinta. Mieluummin 445,450 muu merkki tai käytetty saha. Kysyin varta vasten huskin merkkihuollossa tuosta letkulaadusta että onko ne tarkoitettu alkylaatilla käytettäväksi.Eli kestääkö paremmin valmisbensalla? Vaikea sanoa oli vastaus. Vaihtelevat kaikkiin, niihinkin joita käytetty alkylaatilla. Jos eroa on se ei ole suuri. Sama kalvoissa.

    Pavekka

    Sahan ei kuulu vuotaa öljyä eli kyllä se aina on merkki viasta mutta aina se ei ole vakavaa. Nämä huskit vuotaa aika usein. Tehon puolesta uusi vastine on 440 eikä 435. Ei olisi ihan ensimmäinen valinta neljänsadan budjetilla. Jos se 40 muuten on hyvä kannattaa jatkaa sillä vaan. Viilaohjain on hyvä mutta oikeankokoinen viila on tärkeämpi. Liikkeessä ne neuvoo myös oikean viilan joka taisi olla 4.8mm myös kapealle .325:lle. Piikille on myös oma tulkki. Maksaa muutaman euron. Kannattaa hankkia. Mielestäni ketjumitoitukset on standardoituja eli kaikilla samat.

    Pavekka

    Stihl 106 pienempiin perkauksiin ja husqvarna 165 isompiin. Peukalokaasu on parempi ja 165:ssa on voimaa mihin vaan. Lisäksi käynti ei ole niin rääkyvää. Painava se on mutta ei tule paljoa työtunteja. Ergonomia ei ole kovin tärkeä. Kunhan toimii kun tarvii ja molemmat on.

    Pavekka

    Kannattaa laittaa sen tyyppinen kun sinne kuuluu. Ne on halpojakin. Stihlin suodattimet ei sovi suoraan. Eikä niitä kannata sovittaa kun menee letku ohueksi. Pienissä suodattimissa voi joutua liitosta pannottamaan eikä niiden siirtovirtauksista tiedä. Voi tulla mystisiä oireita.

    Pavekka

    Kyllä ne väärinkin saa helposti ellei ole tarkkana. Räjäytyskuvat on hyvä tapa varmistaa että tulee oikein. Mutta kaasutinta ei kannata availla turhaan eli jos toimii normaalisti. Jo avaamisesta tulee joskus vahinkoja. Lisäksi tässä kaasutin on ikävä laittaa takaisin. Jos avaa kalvonvaihdon lisäksi pitäisi tehdä koko huolto samalla.  Googlella löytyy ohjeita.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 205)