Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset
-
Ette tiedä mikä oli käytäntö 1985 vuonna kun ette ole silloin edes olemassa.
Remie 16.10.2019, 12:02Kuka taimitarhojen taimista tietää . Jälkeen minulle kerrottiin että taimet tulivat V-venäjältä
Remie 16.10.2019, 09:21Jos EU alkaa puuttumaan yksityiseen metsänkasvatukseen niin ollaan kyllä kaukana totuudesta. Ei metsää hoideta 2000km päästä, kyllä hoito tapahtuu oikein oikeassa metsässä. Maa laatuja on moneksi maaston muttoja samoin , ei metsänkasvatukseen ole selkeää kaavaa kuin kemiassa. A.J puhun oman paikkakuntani kaiken karvaisista metsistä, pohjoisessa saattaa puut käyttäytyä eri lailla , onhan heillä eri siemen ja taimet, maapohja on täysin eri laatua. Istutin 30 vuotta sitten Valkovenälisillä taimilla mäntyä. Niistä ei ole muuhun kuin kuiduksi, täysin kelvotonta, nuo taimet eivät sopineet maan laatuun eikä sijainniltaan tänne lainkaan. Eräs naapuri laittoi 200 ha 15m taimikkoa kuiduksi aivan samasta syystä. Hän kertoi että odottaa luontaista taimettumista, tulkoon mitä tahansa niin sekin on parempi kuin se mitä oli.
Remie 16.10.2019, 08:56Tarkoittiko A.J seuraavalla ”Harvennushakkuiden laiminlyönti johtaa siihen että itseharveneminen lähtee liikkeelle”, että oksat karsiintuu puun alaosasta pois ja puu alkaa tuottaa pituutta ja hyvää pinioksaista tai oksatonta 1,5-2mm lustonpaksuudella olevaa laatu puuta. Sen sijaan että metsä kasvaisi 5-7mm löysää lyhyttä oksaista massaa. Näitä lyhyitä metsiä näkee kaiken aikaa joita hakataan massaksi , eräitä metsiä ei edes osteta. Onko Suomessa jossakin maaperä mikä oikeasti ksvaa vähäoksaista puuta kun puu on joka 10- 15m päässä jo 5m taimena. Kuusessa tuo oksaisuus ei niin haittaa mutta mänty on surkeaa jo alhaalta asti.
Remie 16.10.2019, 08:45EDIT
Remie 15.10.2019, 22:50Kuinka selvitetään tilanne ruotsin laivalla kun S-auto syttyy palamaan. Avaatnko portit ja työnnetään autot mereen vai annetaanko laivan palaa loppumatkan. Sähköautoille pitää varata oma kaista ja perään että peräporttia raottamalla saadaan autot jäähtymään. En taida mennä lautalla mihinkään ennen kuin ollaan taattu sähköautojen palamattomuus. En myöskään aja tunneliin jos vaan voin kiertää. En myöskään mene parkkihalliin enkä pysäköinitipaikalle. Pysyn kaukana muista autoista. Lämpösensori pitää lisätä jotta auto soittaa minulle että lähistöllä on tulipalo.
Remie 15.10.2019, 22:29Kun s-auton palamisesta aiheutuneet päästöt otetaan huomioon niin monenko dieselin päästöjä palo vastaa. Siinä on tutkittavaa. Oletettavasti akkupalo ei ainakaan sieltä terveellisemmästä päästä ole. Palaahan siinä paljon muutakin. Mäntämoottorin akku on myös turvallisuusriski. Itse pidän kaapelikenkää niin kiinnitettynä että lähtee voimalla irti ilman työkaluja. Työkoneissa kun ei ole tietotekniikkaa on pääkytkin jonka avaan aina kun en ole ohjaamossa. Paikalliakäytössä diesel käy vaikka virrat eivät ole päällä.
Remie 15.10.2019, 21:57Kuinka menetellä ahtaassa parkkihallissa, kuinka valtava tankki mahdutetaan henkilöauotohalliin. Mikähän vakuutus pitäisi olla että saisi itselle uuden auton kun sähköauto polttaa koko hallin. Betoni rakennus ei kestä kovin kuumaa nopeasti, yhden kohdan lämmittäminen rikkoo rakennuksen. Saattaa seurata romahdus.
Remie 15.10.2019, 21:36Viisaita ovat.
Uutisia ” Hollannin Bredassa sijaitsevan BMW-liikkeen pihassa syttyi maanantaina palamaan i8-hybridiurheiluauto, jonka sammuttamiseen vaadittiin hieman epätavanomaisia keinoja.
<div>Paikalle saapunut pelastuslaitoksen yksikkö sammutti nopeasti 160 000 euron arvoista autoa nuolleista liekeistä suurimmat, mutta nopeasti kävi ilmi, ettei se tulisi riittämään. Auton akut nimittäin kävivät sen verran kuumina, että tilanne vaati hieman järeämpiä keinoja.Pelastuslaitos toi paikalle vedellä täytetyn kontin, johon ajoneuvo upotettiin kokonaan. Hollantilaismedian mukaan autoa pidettiin veden alla vuorokauden ajan.”
</div>
Remie 15.10.2019, 19:32EDIT