Käyttäjän Remie kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 1,799)
  • Remie

    Hakkuun olisi voinut suorittaa 30 aikaisemmin tai 100 vuotta myöhemmin niin ongelma olisi muun lainen

    Remie

    Näkemykset päivät varmaan paikkaansa onhan ammattilaiset asialla. Kuusen osalla oksaisuus on lähes merkityksetön mutta männyt ovat todella vaikeita noista suurissa oksissa on vääntäminen voimakasta ja höylääminen tuskaa. Puupinnalla mäntyä ei voi pitää kovin pitkään , oksat mustuu,halkeilee , pienet kuivat putoaa pois. Eikä oikein auta maalauskaan. Tietyn asteinen tiheys pitäisi säilyttää mutta harvennuksia 25 vuoteen ei voi tehdä koneellisti , työlästä. Sekametsä hoitaa paremmin itsensä.

    Remie

    No näkemysero johtunee pitkälti päätehakkuun näkemyserosta. Minullla se rinnankorkeudelta 120- 150 senttinen ympärysmitaltaan, yleinen käytäntö täällä 40-60 senttinen ympärysmitta. Laskennallien  syntyy käytännössä tästä.

    Remie

    Tuohan tarkoittaisisi sitä että se osa joka menisi tukista kuituun ei maksettaisi mitään. Pelittää joo mutta vain kahden tukin kaadossa. 4-5 tukin rungossa tuo prosentti jääkin jo hyvin pieneksi,  huittu osa on huikeasti luhyempi.

    Remie

    Luottotiedot olivat moitteettomassa kunnossa. EDIT

    Remie

    Nyt on vielä tulossa lisää harmia. Inflaatio alkaa pyörimään. Kaiken aikaa ostovoimaa leikataan. Dieselin hinta tänään 0,5 senttiä vaille 1,5 € . Sama hinta bensiinin kanssa. Kauppakassi on kallistunut vuodessa tuntuvasti. Tuntuu pahaenteiseltä, kun tarve olisi vastakkainen suunta.

    Remie

    Niin murheellista. Vedätys on ajan henki. Soitin maahantuojalle kaivurin pumpun hintaa , 3500€ , tilasin saman pumpun euroopasta 1200€ . Nuo palstan kertomukset vahvistaa käytännön.

    Remie

    En oikein ymmärrä tuota 18 senttiä.  seuraava alkaa tietysti tuosta mitasta ja päättyy  vaikka 15 sentiin jolle tulee 4m kuitenkin pituutta. Mikä siinä on ettei sitä sahata soiroksi kuten teillä päin sanotaan. Jos vähääkään suora niin 100 x 50 tulee täyspuhdas. Ostajalle kun urputtaa tuosta niin he laskevat hintaa yleisesti. Se on ostajan taktiikka. Ensi kerralla kun menen kauppaan niin sanon että en maksa kuin puolet hampparinväärästä.  Toisissa asioissa myyjä määrää hinnan kuin uusissa autoissakin, mutta metsässä määrää ostaja.  Ainoa selitys ylitarjonta myyjällä päällä .

    Remie

    ate , niin tietysti..

    Remie

    Kyllä vesistöjen veden väri on yksi merkittävä tekijä ilmaston lämpiämisessä. Kelluvat muovilautat keräävät tummalla värillään auringon energiaa itseensä kuin aurinkokennot lämmittäen valtavat lautat kuumiksi lähteiksi. Toinen merkittävä haaste on autot , ei niinkään päästöt vaan renkaiden ja bitumin hienojakoinen pöly joka nousee ilmaan tiestöstä kun autot ajavat bitumitietä.  Muovi on kuitenkin suhteellisen kevyttä ja lämmetessään hiukkanen nousee ilakehään keräten auringosta lisää lämpöä lämmittäen ilman ympärillään. Onko lainkaan tutkittu kuinka paljon moottoritiellä päivän mittaan yhdellä kilometrillä syntyy tuota mustaa pölyä jota me emme havaitse muuta kuin auton raitisilma suodatinta vaihtaessamme. Suodatinhan on yksi hiilipaperi kun ravistelee pölyä irtoaa ihan mielettömästi. Puun polttoa on aina ollut mutta tuo hiili ja pöly ei vaaranna ketään, lämpöä kerää sekin mutta se on pakko sietää koska emme voi metsiä hävittää eikä palamiselta estää. Laiva liikenne sekoittaa matalia rannikkovesiä ja oletettavasti lämpötilakin vesissä nousee. Sekoitettu vesimäärä laajuudessaan on melkoisen suuri jossa lietteet sekoittuu pintavesiin , ja samalla lämpiävät vedet siirtää lämmön ilmaan. Lentokone jo polttaessaan 100 tonnia kerosiinia tuottaa mahtavat energiamäärät lämmön muodossa ilmaan , ja ilmaan jossa lämmön vaikutus on suurin – 50 C asteiseen ilmaan . Lumipeitteen puute on vakava puute joka on viimevuodet etelässä olleet vallitseva ilmiö, jos lunta onkin ollut niin hyvin lyhytaikainen. On niitä tekijöitä kun alkaa miettimään aina maan käännöstä lähtien.

Esillä 10 vastausta, 981 - 990 (kaikkiaan 1,799)