Käyttäjän Tee Ström kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 96)
  • Tee Ström

    En tiedä miksi sitä säätömeisseliä tarvitsisi Huskulla raivaavien kuljetella taskussaan. Allekirjoittanut on sahannut reilut 600 tuntia molemmilla Huskun malleilla, 355 FXT:llä sekä 555 FX:llä. Muutaman tankin jälkeen laitoin tehdassäädöt mieleisekseni eikä niihin ole tuon 600 tunnin sahaustovin aikana kertaakaan tarvinnut koskea. Molemmat sahat on edelleen täysin iskukunnossa ja otetaan jälleen istutuskauden jälkeen tositoimiin.
    Kulmavaihteita ja kytkimiä olen vaihtanut, mutta moottorit on todella hyvässä tämmissä molemmissa raivureissa eikä säätöihin ole tarvinnut puuttua.

    Tee Ström

    Jos huskun kotisivuja on uskominen, niin 545 FX:n bensankulutus on oleellisesti vähäisempää kuin isoveljen 555 FX:n. Nimittäin jälkimmäinen kuluttaa 1,34 kg löpöä tunnissa kun 545 FX: n kulutukseksi ilmoitetaan 1 kg/h.
    Onkohan tämä 545 FX todellisuudessa pienempiruokainen kuin isoveljensä. Artolla lienee jotain faktatietoa asiasta ?

    Tee Ström

    TÄMMÖNE TAVALINEN METURI VOI PITÄÄ PIENE TAUO KU EI TARTTE AUTON TAKIA KOKO PÄEVÄÄ YHTÄSOITTOO SAHUUTTAA TUOTA RAIVURII. JA EHTII SYÖRÄ VÄLISÄ SITÄ TARJOUKSEST OSTETTUU MAKKARAA KAFFETAUOL.

    Tee Ström

    Kovin rankasti tuntuu käyvän auton päälle tuo AMMATTIMIEHEN työssäkulkeminen kun jatkuvasti täytyy tuota autoa vaihtaa. Ei tarvitsis niin jumalattomasti heilua metsässä sen stihlin kanssa kun ajelis vähän vanhemmalla kalustolla ja jäis samalla nuo autolainan korot lyhennyksineen pankille pois.
    Huskulla sahaava voi olla pois sieltä metsästä vaikka sen katsastuspäivän kerran vuodessa kun jää nuo lainankorot omaan taskuun kun ajelee vähän vanhemmalla kulkupelillä.

    Tee Ström

    Jos ei Hulkkonen muuta sahaile kuin pätkii vuodessa pari nuppikuormaa kuitua polttopuiksi, niin Huskun ammattisahat kestää tuollaisessa käytössä vähintään 20 vuotta, jos sahan käyttäjällä on järki päässä eikä lähde hulluttelemaan noissa klapihommissa kahdenkymmenen asteen helteillä vaan antaa sahan käydä välillä joutokäyntiäkin. Malli 550 xp on varmasti pätevä saha tommoseenkin hommaan – sanoisin, että turhankin hyvä. Mutta kun kerran olet polttanut sahaostoksissa rahaa noihin korealaisiin ja kiinalaisiin kertakäyttövempeleihin, niin osta pois 550 xp – on ainakin takuuasiat kunnossa, jos sellaisia sattuu tarvitsemaan. Autotune -ohjatut kaasarit niissä on, ne kyllä toimii. Ainakaan meikäläisen 560 xp:n käynnissä ei ole ollut ongelmia ja autotune on siinäkin. 550 xp on isoveljeään näppärämpi vehje.

    Tee Ström

    Tarkoitin viidentoista asteen kulmaan viilattua raivaussahan terää tuolla ”iskukunnolla”. Ei meikäläisen terää ainakaan tarvitse ”hakata” puuhun, kyllä se itsestään siihen painuu kun painaa Huskun kaasukahvan pohjaan. 2,8 kilowattia löytyy tehoja, pikkasen enemmän kuin Kone-Glanssin vempeleillä. Etten sanoisi, AMMATTIMIESTÄ lainatakseni, löylyä löytyy…

    Tee Ström

    Husqvarna 555 FX:n kohdalla 225 millinen terä on vakiovaruste. Eli kyllä kulmavaihteen pitäisi kestää tälläkin terällä ns. normiajan. Sahan käyttötapa tietysti ratkaisee paljon, mutta olen ymmärtänyt, että nimimerkki Arto on keskiverto -metsuria parempi työmies ja kun hänellä tuo kulmuri on kestänyt kurnuuttaa 150 hehtaaria ilman haavereita niin pitäisi sen kestää tavallisellakin metsänraivaajalla samanajan. En usko, että Artokaan sahaansa kovin hellävaroen käsittelee. Terähän pitää tietenkin olla iskukunnossa ja oikein haritettuna. Se on kaiken raivaustyön ehdoton perusedellytys.

    Tee Ström

    Samaa vähän epäilen kuin Jakke: Tuo isompi terä saattaa rasittaa kulmavaihdetta enemmän kuin normi 20 senttinen. Itse olen sahannut pääasiassa Huskun 355 FXt:llä ja 555 Fx:llä. Yksi kulmuri levisi tuosta uudemmasta eli viisviisviitosesta pari kuukautta ennen takuuajan loppua. Ja viime viikolla totesin, että välystä on liikaa, vaihdoin uuden tilalle omaan piikkiini kun takuuajat on menneet umpeen.
    Täytyy todeta, että Artolla on kestänyt helkutin hyvin tuo kulmuri jos 150 hehtaaria on sipaissut menemään eikä yhtään ole levinnyt. En tiedä kumpa rasva on ”parempaa”, tuo Huskuliikkeiden tyrkyttämä pienessä tuubissa oleva, keltainen tahna vai oregonin grafiittirasva. Itse olen käyttänyt oregonin rasvaa, koska se tuntuu tarttuvan hyvin kulmavaihteen liukupintoihin. Täytyy vissiin siirtyä tuohon 20 -senttiseen terään.

    Tee Ström

    Siinä on sähköinen lämmitys kaasutimen kurkussa. Todennäköisesti sitä ohjaava termostaatti ei toimi kunnollisesti. Vedä se piuha irti siitä liittimestä, joka on siinä imukaulan yläpäässä, niin tiedät onko siinä vika. Meikäläisen vastaavassa sahassa ko. termostaatti ei toiminut missään vaiheessa.

    Tee Ström

    ”Se havainto on täälläkin että Vw:lle kelpaa tukiksi hieman lenkokin tukki. Varsinkin oman hakkuuorganisaation toimittama tavara. Laatuvaatimus ei ole niin kova VW:llä.”
    Lähetetty: 28.09.2013
    Lähettäjä: Metsuri motokuski

    Kyllä arvon Metsuri Motokuskikin sen tietää, ettei minkään sahan kannata tehdä eikä ostaa lenkoja tukkeja – ei edes Kopran firman.Niitä työsti ehkä jotkut 1960 -luvun nuukat hankintaisännät koettaen piilottaa niitä johonkin pinon keskelle.

Esillä 10 vastausta, 71 - 80 (kaikkiaan 96)