Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Eikö perinnöt mene verottomiksi pariksi vuodeksi. Niin Purran ja Urpon hallitus kaavailee. Heidän sukulaisilleen on tulossa sukupolven vaihdoksia.
Ei sähkömoottorilla jarrutus kuluta yhtään enempää renkaita kuin jarruttaminen muutenkaan. Mutta paljon miellyttävämpi ajaa, kun antaa auton rullata ja hoitaa itse jarruttamisen. Saattaa olla, että moottorijarrutus lisää energiankulutusta, sehän toimii kaavamaisesti kun auto hoitaa itse etäisyyden edellä ajavaan. Ei moottorijarrutuksella ole mitään merkitystä sähköauton ajomatkaan. Autolla on nimittäin tapana pysähtyä, jos mikään voima ei vie sitä eteenpäin, jarrutus energian määrää on suuresti liioiteltu. Jos ajaa sata kilometriä matka-ajoa ja siitä on jarrutusta 50m, paljonko siitä tulee energiaa akkuun ehkä 500 Wh. Kaupungissakin voi ajaa niin, että jarruttelu risteyksissä jää hyvin vähäiseksi, on yleensä vihreä aalto liikennevaloissa.
Kun nykyiset hybridit vanhenevat ja niillä on ajettu n.150000km, niitä ei osta enää kukaan. Uusi akku maksaa liian paljon, hybridissä 3000 lataussykliä tulee nopeasti täyteen.
Ilman ajamattakin putoaa e Mokan hinta vuodessa 14k€, halvin ajamaton VM 23 autonetissä 26900€.
Jos haluaa hyvää takkasytettä, sitä saa sahaamalla puuta syiden suuntaan. Älkää yrittääkö sitä pikkutilhillä.
Opelin omistajat nukkuu huonosti, kun yökaudet pitää vahtia toimiiko lataus, että pääsee aamulla töihin.Ei Opelin alusta kestä pitkään metsäteillä, kannattaa tarkistaa onko väläyksiä ja samalla tarkistaa ruostuvat jarruputken liittimet, että ovat kunnolla kiinni. Myös iskarit ovat lyhytikäisiä.
Sähkö Opelista on vaikea päästä eroon. Niissä on kallis tyyppivika, sisäinen laturi lopettaa toimintansa. Vaihto maksaa maltaita.
Mieluummin käytän Tilhin 241, siinä on tehoa enemmän kuin 201:ssä. Pikkutilhin ahdas purukoppa täyttyy talvella lumesta ja puruista ja ketju menee jumiin. Enempi kesäkelin saha.
Sähköauto on edullinen niille, joille työantaja maksaa kilometrikorvauksen. Ajo ei maksa juuri mitään. Ei sähköautoja ole tehty metsäteille, viiden millin kolo akkupaketissa, saattaa johtaa akun vaihtoon. Lisäksi auton pitää olla nelikko, ei raskaalla sähköautolla muuten pääse kinoksissa mihinkään.
Kyllä jokainen tietää, että hyvin ilmastoituja sadevaatteita ei olekaan, jos vesi ei pääse sisälle, se ei pääse uloskaan.