Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Maasto on nykyisin huomattavasti peitteisempää kuin takavuosina. Hirvenpyynnistä on tullut vaikeampaa, pääasiassa hirvet ammutaan teiden varsilla, joissa on näkyvyyttä ja vetomatkat lyhyitä. Koiran hakulle on lähes mahdotonta päästä n.30m päähän tiheikköihin.
Ei ole edes kytkinpoljinta eikä jakohihnaa nykyisessä Kiiassa. Eikä halteksia näy missään. Sitä on Kallen talon seinissä, johon rotat ja hiiret ovat tehneet reikiä.
Mitäs hyvää Fordeissa on. Oulun seudulla ei koneet kestä, kun jakohihnat pettää.
Sahateollisuudessa kilpailu vähenee. Enska ostaa Junnikkalan sahan. Haluaa selkeästi laajentaa puun hankinnan osuuttaan Pohjanmaalla.
Kaikissa hybrideissä on samat heikkoudet. Akku kestää 3000 lataussykliä, ja hybrideissä akku kypsyy n.100000 km ajon jälkeen. Vaihto on yhtä kallis kuin ison akun vaihtaminen. Jos ajaa pelkällä sähköllä kone ruostuu ja menee remonttiin nopeasti.
Visakallon tapauksessa sukisukeja on huomattavasti vähemmän kuin kaksi ja kohta ei enää yhtään. Kun käy koeajamassa retkiauton, huomaa miten pienellä vajaa 40k€ välirahalla saa ihan eri luokan auton varusteluineen, jota voi käyttää reissaamiseen. Sopii eläkeläisille kuin nyrkki silmään.
Olen melko varma, että tuo jää Visakallon ensimmäiseksi ja viimeiseksi Sukisukiksi. Kun saa taloutensa kuntoon, auto vaihtuu xc60 Volvoon.
Mikäs juttu tuo on eihän tuollainen sukisuki ole edes Ruotsin autojen myynti tilastoissa. Siellä myydään pääasiassa volvoa ja volkkaria.
Hämäläiset harkitsee pitkään, kun Päijät Hämeessä on kymmenen kuntaa, luulisi niistä syntyvän muutaman toimivankin kokonaisuuden.
Hartolalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta itsenäisenä kuntana, eikä tuo olisi jo syytä myöntää ja ryhtyä toimenpiteisiin.