Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Metsäteollisuus on edelleenkin teollisuuden palkkajohtaja, sellaisia fundamentteja ei olekaan, jotka muuttaisi tämän. Palkat ei nimittäin perustu mihinkään faktoihin, ne ovat hatusta vedettyjä ja liittojen määräämää rahanjakoa.
Valitettavasti motohakkuu ei sovellu JK kohteisiin, koska se edellyttää, että kaadettavien puiden ympäriltä kehityskelpoiset taimet poistetaan. Eli juuri ne jotka voitaisiin jättää kun puiden kaato tehdään moottorisahalla. Jk on tältäkin osin käyttökelvoton tapa nykyiselle korjuukalustolle.
Kun Temuttaa tulee samalla käyttäneeksi lentorahtia.
Jos käytetään henkilöautojen tyypillistä matkustajamäärää 1.5, ne kuluttavat yli kaksi kertaa enemmän polttoainetta 6000km matkalla kuin Airbus matkustajaa kohden. Pienennetään matkustaja määrä 160:een kun se on koneen kapasiteetti.
Keturi voisi käyttää oikeita tietoja Airbus 220-300 voi tankata kerosiinia 21800l ja jos se lentää 6000km, kuluu 15800l eli vielä jääkin 5000l eli ilman välilaskua onnistuu. Ainakin kulutuksen puolesta.
Olette vanhojen luulojen varassa lentoliikenteen korkeasta polttoaineen kulutuksesta. Kun 200 henkilöä lähtee autoilla ajamaan 6000km matkaa, polttoainetta tarvitaan kolme kertaa enemmän kuin 200 ihmistä lentää lentokoneella 6000km. Lisäksi rautaa pitää siirtää paikasta toiseen huomattavasti enemmän.
Minun orjani chaGpt etsii tietoja puolestani, en viitsi enää itse vaivautua. Edelleen olen sitä mieltä, että jos poltisauto kuluttaa 6l/100km päästö on isompi matkustajaa kohden kuin lentokoneessa, joka kuluttaa keskimäärin 2l/100km/matkustaja. Taloudellisin matkustajakone tällä hetkellä Airbus a220-300.
Mistä tuon laskun runsaan polttoaineen kulutuksen keksit, matkustajakoneen laskukiito kestää lähes 200km ja moottorit käy tyhjäkäyntiä, edes moottorijartutus ei lisää kulutusta, koska siinä vain muutetaan suihkun suuntaa.
Kysytä tekoälyltä niin saat laskelmat ja opit uutta. Pienikulutuksinen matkustajakone Airbus a 220-300, kulutus 2l/100km/ matkustaja, kun kone on täynnä.
Onko Kalle ollut lentokoneessa, kauanko nousu kestää, laskussa tullaan pitkä matka tyhjäkäynnillä. Lentokone liitää ainakin 100km vaikka sammuttaa moottorit.