Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Metsäteitä aurataan aika rajoitetusti talvella, jos 5km pitäisi kävellä lumikengillä palstalle jää aika monelta raivaukset talvella tekemättä.
Joko Ranella on kaikki koneet ja laitteet ilmastoystävällisiä ja jos ei ole niin miksi. Suomessa on aika vähän sellaista teollisuutta joka käyttää runsaasti terästä. Raahenterästehdas tarvittiin aikoinaan Neuvostoliittoon tehtyjen laivojen teräksen tuottajaksi. Jokainen terästonni, joka Raahessa tehdään tuottaa tappiota. Masuunit olisi jo kylmänä, jos ruotsalaiset eivät olisi tehdasta ostaneet.
Onko AJ paljonkin raivannut talvella, kun on hanget korkeat nietokset ja oksilta tippuu lunta päälle ja kaikki varusteet kastuu ja jäätyy. Lisäksi valoisaa aikaa on muutama tunteroinen.
Jos aletaan tehdä markkinoille terästä moninkertaisella hinnalla, miten se saadaan myytyä, kun markkinataloudessa ostaja päättää, millä hinnalla ostaa. Yleensä ei osteta kalleinta mitä on saatavilla.
Meillä ei ole vielä aavistustakaan, millä tekniikalla terästä tulevaisuudessa tehdään. Saattaa olla että Raahessa ei ole enää minkäänlaista terästehdasta 20v kuluttua, kun paikkakunta on valittu tehtaan sijaintipaikaksi Kekkosen päätöksellä. Eikä sillä ole mitään etuja terästehtaan sijaintipaikka ja, jos vertaa vaikka Inkooseen tai Hankoniemeen, jossa sääolosuhteet meriliikenteelle on huomattavasti helpommat ja matka Keski-Eurooppaan satoja kilometrejä lyhyempi.
Eurooppalaiset sähköautot on niin paskoja vehkeitä, että ei niitä kenenkään pitäisi ostaa. Sähkölaitteet on huonosti koteloitu ja suojattu, 5mm kolo jos tulee akkuun, se menee vaihtoon, hinta 15k€.
Mistä tuota norjalaista vesisähköä Hartolaan saa, pitääkö käydä Sysmästä hakemassa.
Talebaanit tarjoat runsaasti vapauksia, naisille erityisesti, saavat vapaasti olla hellan ja nyrkin välissä. Taitaa olla Kalle kuitenkin ulkoruokinassa itse.
Eräänä aamuna, kun heräämme huomaamme, että olemme siirtyneet sosialismiin. Kuka niin sanoi ja oli totaalisen väärässä.
Ruokopiikki harrastaa turhaa spekulointia sekundäärisillä aspekteilla.
Reipas öljyn hinnan nousu johtaisi päästöjen vähenemiseen ja nopeuttaisi liikenteen sähköistämistä, eli hyvin positiivinen vaikutus. Iran on kuitenkin niin pieni öljyntuottaja, että ei sen poisjäänti markkinoilta paljon vaikuta.