Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Ei päässyt Jätkä käräjille (asianajaksi), jäi palkkio saamatta. Nyt kannattaa saha viedä vaihtoon niin kauan kuin lähtee käyntiin ja ostaa tilalle Tilhi.
Dieselin hinta on romahtanut, tänään tankkasin 1,17€/l enpä muista milloin edellisen kerran on ollut noissa hinnoissa, aika isoksi on venähtänyt hintaero bensiiniin.
Ford vaatii lisäjäähdytyksen maitopurkkikoneisiin ja sille emme mitään mahda. Tuli pyydettyä sellaisesta Focuksesta vaihtotarjous että asia on aivan selvä. En tiedä miten muilla valmistajilla on tilanne, kun auton käyttöarvo heikkenee noilla pikkukoneilla niin paljon että ei ne kiinnosta.
Talousmetsät nähdään hirvien kasvatusalueina, kun Ruotsissa on vielä enenmmän hirviä kuin täällä. Sudet taas ovat vaarallisia petoja, kun syövät metsästäjien koiria ja heidän omistamaansa riistaa. Hirven luvattomasta ampumisesta saa ankaran rangaistuksen, mihinkä yleiseen etuun tuollainen lainsäädäntö perustuu. Yleensä lakien tarkoituksena on suojella kansalaisia vahingoilta, ei myötävaikuttaa niiden syntymiseen.
Mene ottamaan aamuläkkeesi niin ehkä polla hiukan selvenee.
Ehkä hussen maahantuojan pitäisi pyytää 550 sahat takuupäivitykseen, sillä on ollu aiemminkin tuollaisia 600€ päivityspaketteja sahoihin, joissa on vaihdetu mäntä, kaasari, puola ym. pientä.
Voi vedellä, mutta jos aikoo takuun säilyttää joutuu noudattamaan valmistajien antamia ehtoja. Eikä kiinnileikanneen koneen korjaaminen omin kustannuksin ihan ilmaista ole. Kun ostaa uuden auton, jossa on litranen kone ja haluaa siihen vetokoukun sen Ford varustaa jo tehtaalla lisäjäähdytyksellä. Kaikki järjestelmät mitoitetaan nykyisin aika tarkasti eikä ylimääräista kulutusta autoihin haluta.
Jessekin jätti autosta koukun suosiolla pois, koska ei noihin nykyautoihin, joissa on nuo maitopurkin kokoiset koneet saa koukkua asentaa ilman moottorin lisäjäähdytystä, olen tuon selvittänyt ainakin Ford:lla oli tuollainen ehto, lisähinta 1,5k€. Kulutushan niissä tietenkin nousisi yli 10l /100km ja menisi maine pienestä kulutuksesta lopullisesti.
Kohta nuo tiet alkaa olla niin huonossa kunnossa, että nykyautojen maavarat ei riitä ja voidaan myydä kalliita nelivetoja, joita ei muuten mihinkään tarvitse normi liikenteessä. Metsäauto on tietenkin asia erikseen. Oli mökkitiekin talven jäljiltä kuin pyykkilautaa, tiemaksut nousee ja kunnossapito heikkenee samoin asikaspalvelu joka paikassa. Pitää kohta alkaa itse lanaamaan noita yhteisiä teitä, tulisi paljon halvemmaksi laittaa lana traktorin perään ja lanata muutama kilomtri kuin röykyttää autolla koko kesä kuoppaista tietä.
Ei ole mitään parempaa uudistusmenetelmää männylle kuin konekylvö, tulee tuhansia taimia hehtaarille. Tiheästi kasvavat ryppäät joutuu harventamaan eli taimia tulee liikaa tuhansia, josta voi harventaa ylimääräiset pois. Jos kivikkoon pitää puita saada, joutuu tietenkin käsipelillä kylvämään, mutta ei muuten.
Automaatti loota taitaa lisätä reippaasti kulutusta talvella kaupunkiajossa. Ei ole muutenkaan mitään taloudellisia nuo maitopurkin kokoiset bensakoneet, jos niitä aletaan käskemään reippaaseen matkantekoon, koeajoissa kulutukset ovat nousseet 8l tienoille. Lisäksi autolla ei voi vetää kärryä, eli aika vajavaiseksi jäisi mökkireissuilla, kun melko usein on kärryssäkin tavaraa ja venettä, mönkijää ja kelkkaa pitää liikutella. Jos tuolla pikkukoneella auto juuttuu pehmeään hiekkaan eihän se jaksa sitä sieltä pois vääntää tai sutii entistä tiukemmalle.