Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,051 - 22,060 (kaikkiaan 23,541)
  • Tolopainen Tolopainen

    Kannttaa Jätkänkin vaihtaa pökötin, niin päässe emäntäkin kokemaan uusia yllätyksiä. Jos tuollainen vaikutus, niin pösöistä tulee myyntimenestys. Saattaa jo kokoontumisajossa niitä näkyä pitkä rivi.

    Tolopainen Tolopainen

    Taisi näiltä jatkuvan kasvatuksen kannattajilta unohtua, että puut pitää myös myydä. On kuviteltu, että puista saisi saman hinnan kuin päätehakkuussa. Miten se olisi edes mahdollista, kun kertymä on vähäisempää ja hakkuu paljon tehottomampaa, kyllä siitä lasku tulee sille jonka toiminta nuo kustannukset aiheuttaa eli metsänomistajalle.

    Tolopainen Tolopainen

    Mitä kalliimmalla autolla voi tehdä sellaista, mitä ei pysty tekeemään myös halvemmalla ja vähemmän kuluttavalla. Tyypillinen autolla tehtävä matka on lähimarkettiin, josta kyytiin ostetaan pari muovikassillista ruokatarvikkeita, ei siinä paljon tehoja ja ajoa-ominaisuuksia tarvita. Tai kun körötellään koloisia ja uraisia teitä sadan kilometrin päähän mökille. Ei tarvita mitään nelivetoa eikä katumaasturia muuhun kuin egon nostattamiseen. Jotta naapurit näkee miten äveriäs leveranssaaja ajelee.

    Tolopainen Tolopainen

    Oleellisinta on käyttää hyviä isoja taimia,  jalostuksella kasvua voidaan lisätä edullisimmin. Huonojen taimien aiheuttamaa menetystä ei voi jatkossa korjata. Ravinneköyhän maan lannoitus ei tietenkään altistaa taimia millekään, sehän tuo vain kasvupaikan samalle tasolle ravinteikkaamman kanssa.

    Tolopainen Tolopainen

    Sähköautojen akut vastaavat varausteholtaan samaa kuin henkilöautoon laitettaisiin mopon tankki, ei taitaisi kauppa käydä. Sähköautojen pitäisi nykyisin olla halvempia kuin polttomoottoriautot, jotta hinta olisi suhteessa käytettävyyteen.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä tuo pottiputken kautta annettava lannoitus olisi taimille kaikista tehokkain tapa anta pieni kasvusysäys alussa. Kokeilemisen arvoinen idea.

    Tolopainen Tolopainen

    Näyttää tuo kuitenkin vaikuttavan, kun kutoskone vaihtuu kolmipyttyiseen ja päästöt puolittuu samoilla ajomäärillä ja valtion verotulot polttoaineesta vähenee ja autoilijan kokonaiskulu autoilusta kuitenkin nousee, mutta on tyytyminen  kohtaloonsa.

    Tolopainen Tolopainen

    Toistaiseksi dieseleiden kaasupäästöt eivät henkilöautoissa ole lainkaan hallinnassa, typenoksidien poisto vaatisi ureapesurit. Kuorama-autoissa sellaiset jo on.

    Tolopainen Tolopainen

    Lisäksi tuo vm:n lausunto on täyttä asiaa, liikenteen päästöhin voidaan vaikuttaa tehokkaimmin nostamalla yksityisautoilun hintaa, joka vähentää autojen käyttöä erityiseti suurkaupungeissa. Avaruusaluksessa ei pitäisi ajella saastuttavilla peltilaatikoilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuo biodiesel saattaa osoittautua virheinvestoinniksi, koska dieselien hiukkaspäästöista ja typenoksideista on tullut ongelma. Autotehtaat eivät selviä päästömääräyksistä, vaan joutuvat testeissä rajoittamaan polttoaineen syöttöä pienemmälle kuin millä moottorit toimivat liikenteessä. Kun on laitettu niin tiukat päästörajat, että dieseleillä ei niihin päästä, vaan jouduttaisin rajoittamaan tehot niin pieniksi, että moottorit eivät ole enää kilpailukykyisiä bensakoneille, dieseleille on tullut seinä vastaan henkilöautojen voimanlähteenä.

Esillä 10 vastausta, 22,051 - 22,060 (kaikkiaan 23,541)