Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 22,071 - 22,080 (kaikkiaan 23,541)
  • Tolopainen Tolopainen

Saattaa jäädä sahat lyhytikäisikisi nykyisellä pienkonebensalla, vielä 80-luvulla suositus oli laittaa neljä prosenttia öljyä bensaan. Kun itse tekee seoksen voi laittaa parasta synteettistä öljyä, jota markkinoilta saa ja hiukan nykyisiä suosituksia enemmän. Mitä lie halpisöljyjä noissa valmiissa seoksissa ja tietenkin minimimäärä.

Tolopainen Tolopainen

Metsänomistaja voi halutessaan myydä puunsa vaikka kirjahyllyinä ikean kautta. Mikään ei estä jos on pääomia ja osaamista. Koivutkin voi toimittaa suoraan Hakkaraisen sahalle omalla kalustolla, Teukka tarjoaa konjakkikahvit kaupanpäälle.

Tolopainen Tolopainen

Milloin meillä on merkittävä sähköautokanta, on hyvä kysymys vai tuleeko sellaista koskaan. Hiukan epäilen, että yksityisautoilulla ei nykyisessä laajuudessa ole mitään tulevaisuutta, meillä ei koskaan tule olemaan miljoonia sähköautoja eikä maailman mittakaavassa nykyistä määrää henkilöautoja, jotka kävisivät sähköllä. Polttomoottoreiden myötä katoaa myös tämä kulttuuri, että auto pitää olla joka perheellä, henkilöauto ei ole massojen kuljetusväline, ei ole mitään järkeä kuljettaa tonnin massaa paikasta toiseen, kun kyydissä on vain yksi ihminen. Tuo taksien vapauttaminen, johtaa niiden palvelun voimakkaaseen kasvuun ja hintojen laskuun, niiden käytöstä tulee nykyistä paljon yleisempää, tulevaisuudessa ne kulkevat asiakkaan luo ilman kuljettajaa.

Tolopainen Tolopainen

Olen aivan varma että nämä maitopurkin kokoiset koemoottorit eivät tule olemaan menestystarina vaan kallis kokeilu, joka ei pitkään jatku. On valitettavaa jos näihin sortuu.

Tolopainen Tolopainen

Jätkän esitelmän aihe oli ollut, kuinka kaadan kuitupuun turvallisesti sähkölinjan vierestä.

Tolopainen Tolopainen

Voihan sitä esitelmiä pitää asioista, joista ei mitään ymmärrä,eri asia on lähteä maastoon töihin. Olen keskustellut noista asioista henkilöiden kanssa, jotka sitä maastotyötä tekevät, eivätkä mitään esitelmiä tarvitse.

Tolopainen Tolopainen

Minulla on ollut raivaussaha pitempään kuin jätkällä. Viimeinen viaton Tilhi yli kymmenen vuotta.

Tolopainen Tolopainen

Olen tämän puiden poiston linjojen läheltä kysynyt sähkölaitokselta ja sain seuraavan vastauksen. Sen suorittavat metsurit ei sähköasentajatat ainakin käyttämässääni jakeluyhtiössä ja esimies kertoi että tarvittaessa puu voidaan kaataa keskijännitelinjaa vasten linja kestää yhden puun painon.

Täälläpäin 200 l tukki painaa vajaa 200kg. Ja kuitupölli muutamia kymmeniä kiloja.

Tolopainen Tolopainen

Enpä ole moista lannoiteohjetta koskaan kuullut, että 2000 ruokalusikallista hehtaarille varovasti ripottaen. Ei edes säkillistä.

Tolopainen Tolopainen

Se on tuo kasvu puun ja maaperän välinen asia, johon ei kannata omistajan mennä apulantoineen väliin.

Esillä 10 vastausta, 22,071 - 22,080 (kaikkiaan 23,541)