Käyttäjän Tolopainen kirjoittamat vastaukset
-
Kaada se litku pois tankista ja kunnon bensiiniä illalle. Tilhin raivuri ei käy tyhjäkäyntiä tuolla pienkonepolttoaineksella. Kaikki kevyetjakeet on haihtunut talvenaikana.
Ford on määrännyt hihnan vaihtovälin Oulun seudulla max. 100000km, ei ole mikään suositus ja omistaja maksaa, koska tehdään huollon yhteydessä.
Nokkahihnojen vaihtoväli on lyhennetty Oulun alueella 1000000km:iin. Mutta ketjuja ei tarvitse vaihtaa, kun ketju on suojassa ja öljykylvyssä, ei siihan mitkään ulkopuoliset tekijät vaikuta. Nokkahihna on sellainen jousilla kiristetty rätti ja huonosti suojaussa muovikotelossa.
Kalapikauppiaatko tässä ovat niitä puhtaita pulmusia ja yksityiset myyjät veronkiertäjiä. Mistä me sen tiedämme, pitäisi tutkia kaikkien kirjanpidot. Valtion kassasta puuttuu vuosittain 5mrd€, ei sitä millään klapikauppiaiden alav veroilla paikata. Ostaja voi ostaa kaupasta jotain muuta säästyneillä rahoilla, että ehkä valtio ei kärsi tulonmenetystä.
Ei taida noilla klapeilla niin paljon kysyntää olla että kuitupuuta tarvitsisi varastaa, kun ilmaisetkaan puut eivät kelpaa tienvarresta. Jos klapikauppiaat eivät saa kiskurihintojaan ja joku myy halvemmalla alkaa alämölöö. Jotkut marketit myyvät maitoa halvemmalla kuin toiset, ilmeisesti käyvät tilatankeista sitä hakemassa ilmaiseksi.
Kovin oli Huskit laitettu tarjoukseen sahakaupassa, ei taida kauppa käydä. Minullakin on sellainen ruotsalaissaha, jolla ei ole sahattu yhtään ketjua loppuu.
Täytyy se Tilhin olla hyvä, kun kelpasi ylivääpelillekin. Syytä jätkän olla varovainen noiden oikeiden moottorisahojen kanssa, kun on ikänsä Huskejä metsässä käynyt vain nykkimässä ja sahaaminen on jäänyt vähälle kokemukselle.
En ostaisi 400€ lelusahasta on paljon, kun 1,3kw teho ei riitä mihinkään. Pitää ne karsittavat puut poikkikin saada.
Harjavallassa menee faktat ja fiktiot sekaisin. Eikö se Jesse ollutkin kiertelevänä torikauppiaana aiemmin, kun ei tiedot hanoista ole hanskassa. Tippumattomuustakuu oli voimassa vielä 2000-luvulla, eikä korjaamiseen mitään putkimiehiä tarvittu, tehtaalta tuli hanan sisuskalut ja avain niiden vaihtoon, se vaihto on minuutin homma.
Nokkahihnoista ei koskaan tule ikuisia, koska ei ketjutkaan ole, vaikka ovat sata kertaa kestävämpiä, eikä ne juuri koskaan katkea eikä tarvitse vaihtaa.
Kyllä on hihnan vaihto monen tunnin työ, on tullut joskus oltua mukana, kun vaihdetiin yhteen japsiin hihna, siihen meni 5h, tilat ovat ahtaat ja kaikenlaista joutuu purkamaan. Eikä merkkien löytyminenkään ole ihan helppo juttu. Hihna on tehtaille helppo ja halpa ratkaisu, mutta autonomistajalle iso riski.
Metsän vaarallisin eläin joka metsuriakin uhkaa on nestehukka.